گام دوم سایپا در پویش ملی بومی‌سازی قطعات

این سمپوزیوم با هدف ارائه مقالات تحقیقاتی در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌های پرسی بدنه خودرو، ارائه آخرین فناوری‌ها و همکاری و هم‌فکری محققان دانشگاهی با مهندسان بخش صنعت خودرو در راستای توسعه علمی، فنی و تولیدی صنعت خودرو برگزار می‌شود.

کاربرد مواد نوین در سبک‌سازی و ارتقای ایمنی بدنه خودرو، فرایند پرس‌کاری و شکل‌دهی ورق، خطوط پرس‌کاری، فرایند جوشکاری و اتصال بدنه خودرو، آینده‌پژوهی و تکنولوژی‌های نوین در بدنه خودرو و مدیریت اقتصاد و محیط زیست در تولید بدنه خودرو از جمله موضوعات این سمپوزیوم است.

همچنین بازدید از خط تولید شرکت ایدکوپرس سایپا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی درخصوص طراحی و ساخت بدنه خودرو، برپایی نمایشگاه صنعتی و برگزاری نشست تولیدکنندگان بدنه خودرو از دیگر برنامه‌های جانبی نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو است.

گروه خودروسازی سایپا پس از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قطعات مورد نیاز محصولات خود و اعلام فراخوان به مجامع علمی و پژوهشی، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به‌عنوان نخستین گام خود در پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، سمپوزیوم مذکور را به‌عنوان دومین گام جهت شناسایی ظرفیت‌های داخلی جهت کاهش وابستگی به بازارهای خارجی و ارزبری محصولات خود به مرحله اجرا درخواهد آورد.

نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو(BIW98) در تاریخ 11 و 12 تیرماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات علمی خود را از 20 اردیبهشت تا 20 خرداد 98 به دبیرخانه این سمپوزیوم به نشانی دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف و آدرس ایمیل BIW98@sharif.ir ارسال کنند.