20مرداد ماه آغاز استفاده از کارت سوخت/ استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد

اخبار اقتصادی- درماه های اخیر بارها درباره سوخت و بنزین بارها سخن گفته شد و حالا وزارت نفت تصمیم گرفته از 20 مرداد ماه کارت های سوخت را دوباره احیا کند.

به گزارش افکارنیوز بر اساس اطلاعیه خردادماه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده بود "عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از تاریخ بیستم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو, امکان پذیر خواهد بود"؛ اجرای این برنامه در این تاریخ فقط در 4 شهر کشور انجام می‌شود و بقیه شهرها و روستاهای کشور طی روزهای بعد از آن یک به یک مشمول این برنامه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

زمان استفاده از کارت سوخت اعلام شد

امیر وکیل زاده، مدیر عامل شرکت ملی پخش با اشاره به این که اجرای برنامه لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می شود، افزود: این طرح در مدت زمان کوتاه در دیگر کلان شهرها و کل کشور نیز اجرا می شود.

در تاریخ 20 مردادماه، اجرای مصوبه‌ای که قرار بود در این تاریخ سراسری باشد، فقط در 4 کلانشهر مذکور انجام می شود و در روزها و شاهد هفته‌های بعد از آن، باید منتظر اجرای این مصوبه در دیگر نقاط کشور باشیم.

بیژن نامدار زنگنه   وزیر نفت در پاسخ به سوالی  مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، توضیح داد: 20 مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود اما به دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند عدم تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر  به آن‌ها فرصت‌ داده می‌شود اما در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

وزیر نفت عنوان کرد: حدود 700هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

زنگنه همچنین افزود: وزارت نفت روزانه 50هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز همچنین  با صدور اطلاعیه‌ای موارد پیشین درباره کارت سوخت المثنی را به عموم مردم شریف ایران یادآوری کرد.

بر اساس این اطلاعیه آن دسته از صاحبان وسائط نقلیه که بر اساس فراخوان پیشین، اطلاعات خود را در سامانه دولت همراه (GSB) درج و با طی کردن فرآیند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام دوباره یا مراجعه به پلیس +۱۰ ندارند و کارت هوشمند سوخت آنان براساس ثبت نام پیشین، صادر و توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد.

نیاز است این دسته از هموطنان، هزینه صدور کارت المثنی را برابر تعرفه مصوب، هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند.