چگونه خود را برای سفرهای بین المللی آماده کنیم

سفر به خارج از کشور می‌تواند یک تجربه فوق العاده، پر از سرگرمی، دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی باشد. خیلی مهم است که قبل از سفر خود را آماده کنید تا بتوانید بهترین زمان ممکن را داشته باشید و از اشتباهاتی مانند عدم شارژ تلفن همراه یا کارت اعتباری جلوگیری کنید. برای زدن واکسن، دریافت گذرنامه و ویزای سفر باید چند هفته قبل از سفر برنامه ریزی کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آداب و رسوم کشور مقصد و کارهایی که باید قبل از پرواز از آنها اجتناب کنیم، یک کتاب راهنما خریداری کنید.

با استفاده از راه‌کارهای زیر برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

 

دریافت گذرنامه

حداقل به دو عکس با اندازه گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی نیاز دارید که تابعیت شما را در کشور مبداء اثبات کند. اگر از قبلا گذرنامه دارید، اطمینان حاصل کنید که حداقل تا 6 ماه تا تاریخ انقضا آن باقی مانده است. اگر گذرنامه شما کمتر از 6 اعتبار دارد، برخی از کشورها برای شما ویزا صادر نمی‌کنند.

اگر گذرنامه ندارید، باید از 4 تا 6 هفته قبل برای دریافت آن اقدام کنید زیرا کار زمان‌بری است، بنابراین حتما این مراحل را زودتر شروع کنید.

 

شرایط ویزای مقصد را بررسی کنید

اگر کشور مقصد و کشور مبداء شما هر دو در یک حوزه ویزایی مانند شینگن هستند، نیازی به درخواست ویزا ندارید. اما برای سایر کشورها شما ملزم به درخواست ویزای توریستی (و تأیید ویزا) قبل از موعد سفر هستید.

این می‌تواند یک قدم پر هزینه و وقت گیر باشد، بنابراین حتما آن را از قبل و خیلی زودتر اقدام کنید.

برای سفر به برخی از کشورها نیاز است که گردشگران هزینه ورودی و خروج بپردازند، بنابراین کشف کنید که آیا این مورد در مورد سفر شما صدق می‌کند و برای پرداخت هزینه هنگام خرید بلیط هواپیما آماده باشید.

 

واکسن توصیه شده را بزنید

ممکن است لازم باشد ماه‌ها قبل از سفر واکسن بزنید. واکسیناسیون معمولاً اختیاری است اما برای سفرهای توریستی برای مناطق خاصی از جهان توصیه می‌شود. برای برخی از کشورها شما به هیچ وجه نیاز به واکسیناسیون ندارید.

برای اطلاع از اینکه کدام کشور واکسیناسیون دارد یا برای سفر به آن واکسیناسیون مورد نیاز است، از وب سایت مرکز کنترل بیماری‌ها بازدید کنید.

خرید بیمه درمانی و مسافرتی

اگر بیمه شما بیمه درمانی حین سفر به خارج از کشور را پوشش نمی‌دهد، اگر اتفاقی رخ دهد خریدن بیمه درمانی که در کشور مقصد شما پذیرفته می‌شود، کاری عاقلانه است. به همین ترتیب، اگر سفر شما به تعویق بیفتد، خرید بیمه مسافرتی قبل از سفر می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه، زمان و دردسرهای بسیار شود.

 

تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید اقامت کنید

ممکن است در سفر خود در خانه دوستان یا اقوام خود اقامت کنید یا هتل یا هاستل رزرو کنید. اگرچه می‌توان در آخرین لحظات در این باره تصمیم گیری کرد، اما تصمیم گیری درباره این موضوعات مهم مانند محل اقامت، تهیه بلیط هواپیما و یا رزرو  بلیط کوپه دربست قطار برنامه ریزی از قبل می‌خواهد، تا احساس آمادگی بیشتری داشته باشید. درباره بهترین مکان برای ماندن به صورت آنلاین جستجو کنید، نظرات دیگر مسافران را بخوانید و بهترین آن را بنا به بودجه خود انتخاب و رزرو کنید.

 

بهترین راه برای حمل و نقل را پیدا کنید

بسته به موقعیت مکانی، ممکن است بتوانید پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید، با ماشین رانندگی کنید یا سوار بر یک قایق یا مترو بشوید تا به مقصد خود برسید. این ایده خوبی است که از قبل این مسائل را بررسی کنید، به عنوان مثال هنگام رزرو هتل متوجه خواهید شد که در نزدیکی مترو یا ایستگاه اتوبوس است یا خیر.

اگر قصد دارید تا در کشور مقصد ماشین کرایه کنید و رانندگی کنید باید گواهینامه رانندگی خود را بین المللی کنید.

درباره زبان مقصد مطالعه کنید

حداقل، باید چند اصطلاح و عبارت کلیدی، مانند "سلام"، "لطفا"، "متشکرم"، "اسم من ... است" "نام شما چیست؟" و "دستشویی کجاست؟" را در زبان کشور مقصد بلد باشید تا بتوانید صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.

  • می‌توانید یک دوره مقدماتی زبان را طی کنید، یک نرم افزار یادگیری زبان خریداری کنید یا قبل از سفر یک کتاب ترجمه زبان خریداری کنید.
  • همچنین می‌توانید یک برنامه یادگیری زبان را امتحان کنید که بسیاری از آنها به صورت رایگان در اختیار همگان است.

 

درباره جو محلی مقصد تحقیق کنید

یک روزنامه انگلیسی زبان در مورد کشوری که به آن سفر می‌کنید بصورت آنلاین پیدا کنید، سپس در مورد حوادث ماه جاری یا چند روز قبل آن مطالعه کنید. در مورد موضوعات حساس آنجا آشنا شوید.

همچنین می‌توانید در مورد رویدادهای ویژه‌ای که ممکن است هنگام حضور شما در آنجا برگزار شود، مطلع شوید.

 

درباره لباس و آداب و رسوم محلی تحقیق کنید

یک کتاب راهنما بخرید و یا به صورت آنلاین تحقیق کنید تا درباره این موضوعات بیشتر بدانید. برخی از کشورها ممکن است رفتارهای متعادل‌تری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر محدودیت‌های بسیاری دارند.

  • به عنوان مثال، در برخی کشورها در صورت پوشیدن شلوار کوتاه توسط مردان، ممکن است مردم به شکل خیره به ‌آنها نگاه کنند، زیرا که این نوع پوشش برای آنها فقط برای کودکان قابل قبول است.
  • به عنوان مثال، اگر به کشوری می‌روید که در آن خانم‌ها لباس‌های پوشیده می‌پوشند، ممکن است با پوشیدن لباس‌های ناجور به آنها توهین کنید.
  • در مناطق دیگر، پوشیدن لباس‌های کوتاه به هیچ وجه طبیعی نیست.

 

برای جلوگیری از خجالت کشیدن، آداب محلی را یاد بگیرد

یادگیری قوانین لباس پوشیدن، دست دادن، آداب غذا خوردن و گفتار قبل از رفتن به یک کشور خارجی مهم است. با در آغوش کشیدن میزبان خود هنگام رسیدن او را خجالت زده نکنید، ممکن است این رفتار در فرهنگ آنها بد باشد.

در بعضی از کشورها دست زدن به همسر یا فرزندان شخصی توهین آمیز است، بنابراین این موضوع را به خاطر داشته باشید.

همچنین مهم است که به زبان بدن خود توجه کنید. دریابید که حرکات دست، سر، پا یا صورت ممکن است توهین آمیز باشد یا سوء برداشت شود.

درباره نرخ ارز بین المللی تحقیق کنید

با جستجوی مبدل‌های آنلاین، بصورت آنلاین می‌توانید نرخ ارز بین المللی را پیدا کنید. برخی محاسبات را انجام دهید و ارز خارجی را با ارز داخلی خود مقایسه کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید.

شما به محض رسیدن به مقصد برای جابجایی به مقداری ارز نیاز دارید، به همین دلیل همراه خود داشته باشید و از تبدیل کردن پول در فرودگاه خودداری کنید.

 

درباره استانداردهای برقی در کشور مقصد تحقیق کنید

برای تعیین اینکه آیا به آداپتور و مبدل نیاز دارید یا خیر، یک جستجوی اینترنتی انجام دهید. بسیاری از سایت‌های مسافرتی آنلاین نیازهای هر مسافر را به صورت لیستی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

  • وسایل برقی مانند سشوار، حتی ممکن است با یک مبدل به درستی روی ولتاژ برق ورودی کشور مقصد کار نکند.
  • باتری رایانه و دستگاه‌های برقی نیز ممکن است تحت تأثیر تبدیل الکتریکی قرار بگیرند.

 

از مدارک سفر یا برنامه سفر خود کپی تهیه کنید

ایده خوبی است که از پاسپورت، بلیط هواپیما یا قطار، رزرو هتل و غیره یک کپی رنگی تهیه کنید. اگر برنامه سفر خود را بر روی گوشی ذخیره کرده باشید، ممکن است در دسترسی به آنها بدون اتصال به اینترنت مشکل داشته باشید.

کپی از تمام مدارک سفر خود را در چمدان خود نگه دارید. همچنین در صورت از بین رفتن یا سرقت چمدان، بهتر است تا از این نسخه‌ها در چمدان‌های دوست و یا خانواده خود قرار دهید.

 

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن