به گزارش افکار نیوز به نقل از رویترز، اولین محموله از این قرارداد به وزن ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در بندر بمبئی، آماده ارسال است و قرار است تا ماه آینده ، تمامی این محموله تحویل ایران داده شود.

منابع دولتی و رسمی هند در مصاحبه با رویترز تاکید کردند که مشکلی بر سر راه این معامله و قرارداد نیست و حتی هند آماده است شکر بیشتری به ایران بفروشد.

هند پس از برزیل، دومین تولید کننده بزرگ شکر در جهان محسوب می شود.

این گزارش حاکی است ایران باید تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی، حدود ۳۲۴ هزار تن شکر خام وارد کند.

سازمان جهانی شکر که مقر آن در لندن است در گزارشی اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی حدود ۱.۸ میلیون شکر و مواد شیرین کننده وارد کرده است و انتظار می رود در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی به حدود ۱.۶ میلیون شکر خام نیاز داشته باشد.

هند پس از چین، دومین خریدار اصلی نفت ایران محسوب می شود که نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار از ایران نفت خریداری می کند اما در مقابل فقط ۲.۷ میلیارد دلار به ایران صادرات دارد.

هند همچنین توافق کرده است تا ۴۵ درصد از پول خریداری نفت از ایران را به روپیه بپردازد.

تحریم های بانکی و مالی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه های گذشته تشدید شده و انتقال پول را در خرید و فروش های خارجی برای ایران دشوار کرده است.

آرویند مهتا معاون وزیر بازرگانی هند که اخیرا به تهران سفر کرده است تاکید کرد حجم مبادلات تجاری ایران و هند تا سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

رائول کولار دبیر وزارت اقتصاد هند ماه گذشته تاکید کرد فرصت های تجاری بزرگی برای هند در ایران وجود دارد.