به گزارش افکارنیوز، صفدر رحمتآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: این نامگذاری تاثیر مثبتی بر بهبود فضای تولید و تجارت در کشور خواهد داشت، البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در تلاش است تا هر مانعی که در مسیر حمایت از تولید ملی باشد را با همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی از میان بردارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اظهارنظرهای نمایندگان مجلس، آن ‌هم در ایامی که مجلس تعطیل است و نمایندگان نیز در حوزه‌های انتخابیه؛ مشغول رسیدگی به امور مردم هستند، نشان از اهمیت موضوع حمایت از تولید ملی در نزد نمایندگان دارد.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت که دور دوم انتخابات مجلس هم هنوز برگزار نشده و بسیاری از نمایندگان نیز مشغول تدارک برای رقابت‌های انتخاباتی هستند اما به نظر می‌رسد که حرکت متحدی در راستای حمایت از تولید ملی شکل گیرد.

رحمت‌آبادی گفت: واکنش‌های نمایندگان به مساله حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی نشان می‌دهد که در نظر آن‌ها این موضوع ارزش و اهمیتی بسیار فراتر از یک وظیفه سازمانی دارد و در واقع نگاه آنها به این موضوع، حکم یک دغدغه ملی و فرابخشی را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: موضع دولت و بخش خصوصی هم که در این باره کاملا روشن است و در سال‌های اخیر نیز بارها موضع‌گیری‌های روشنی در این زمینه، صورت گرفته و گاه نیز نسبت به عدم هماهنگی برخی سیاست‌ها و قوانین انتقاد شده ‌است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که این مشکلات و سرعت‌گیرهایی که در مسیر بارورشدن هر چه بیشتر تولیدات ملی وجود دارد، در سال ۱۳۹۱ برطرف شود.

رحمتآبادی تاکید کرد: این امیدواری وجود دارد که مسئولان با یک حرکت جهادی هماهنگ، تا پایان سال جاری وضعیت کنونی تولید را تا میزان قابل توجهی بهبود بخشند.