به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، نماینده دادستان در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فساد مالی که امروز یکشنبه در حال برگزاری است در ادامه قرائت کیفر خواست معاون مالی و اداری شرکت امیر منصور آریا با اشاره به اعتراقات متهم پرونده گفت: آقای "ش " در اعترافاتش می گوید: روزهای آخر قبل از دستگیری حدود ۶۰ میلیارد تومان در بانکها داشتیم، آقای خسروی برای حل مشکلات با هماهنگی آقای "ع "با آقای جهرمی جلسه داشتند تا مشکلات حل شود، مه آفرید خسروی گفت:" برو برزیل، ما هزینه زندگی ات را تامین می کنیم" . گفتم من کشورم را دوست دارم. گفتند :"تو که عضو هیئت مدیره گروه ملی نیستی چرا نگرانی؟"

در ادامه اعترافات آمده است: آقای خسروی به من گفت یک چک سفید امضا بیاورید برای من و چک را به محل قرار که مدیریت شعب بانک صادرات بود بردم. یادم هست که مه آفرید با آقای جهرمی صحبت کرده بود تا مشکل حل شود که بعد فهمیدیم اطلاعات به دفتر آقای خاوری رفته است. بعد از دستگیری آقای خسروی گزارشات از بین رفت و وضعیت خیلی بحرانی شده بود، پولهایی که مانده بود به حساب برخی خانمها واریز شد.

نماینده دادستان با اشاره به اعترافات متهم پس از کشف فساد مالی گفت: مه آفرید خسروی با تلفنی ناشناس با من تماس گرفت، آن زمان من طالقان بودم، شب به خانه خسروی رسیدم. به من گفتند ساعت ۵ صبح به اهواز می رویم، بعد فهمیدیم برای مهرگان امیر خسروی بلیط ترکیه گرفته اند. بعد از شام آقای " ب " هم آمد. در هنگام بازگشت به خانه آقای " ر " مدیرعامل گروه ملی با من تماس گرفت. فردا صبح ساعت ۸ آقای " ر " به دفتر آقای خسروی آمد و موجودی حسابها را خالی کردیم تا بلوکه نشود.

در ادامه اعترافات متهم آمده است: بعد از دستگیری آقای خسروی همراه با آقای " ع " به دفتر جهرمی رفتیم و تمامی مدارک را به ایشان دادیم.

نماینده دادستان در ادامه گفت: متهم اعتراف کرده است: " بنده از همان زمانی که به آریا آمدم در جریان شرکتهای سوری بودم.
ولی گفتند شما به کار خودتان برسید. "، آقای " ش م " متهم پرونده نقش تمامی افراد را در این پرونده تشریح کرده است.

به گفته نماینده دادستان، متهم به ده ها نفر رشوه داده که همگی کارمند بانک بوده اند که در حال رسیدگی است.

نماینده دادستان خطاب به قاضی گفت: به استناد مدارک موجود در پرونده از دادگاه درخواست اشد مجازات را دارم. در ادامه دادگاه، متهم را دارم متهم در جایگاه قرار گرفت.