رشد اقتصادی به چین بازگشت

چین می‌گوید، میزان صادراتش در ماه گذشته افزایش یافته و از انتظارات فراتر بوده است از سوی دیگر میزان واردات این کشور نیز به دلیل تأثیر  کرونا  در کاهش تقاضا افت کرده است.

اخبار اقتصادی- آمارهای منتشر شده از سوی گمرک این کشور نشان می‌دهد که میزان صادرات ماه آوریل در چین از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است این میزان 3.5درصد بیشتر از رقم مدت مشابه سال قبل است.

نتیجه‌ آمارهای ماه گذشته افت 6.6 درصدی در ماه مارس بوده است همچنین یک افت شدید را در ابتدای سال شاهد بودیم. اما در حال حاضر میزان صادرات چین بسیار بهتر از آنچه که پیش از این از سوی اقتصاددانان نظرخواهی شده بود، است.پیش‌بینی آنها افت 10 تا 19درصدی صادرات بوده است.

براساس این گزارش میزان واردات چین 14.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشته است.

پیش ‌از این طبق نظرسنجی اعلام شده بود پیش‌بینی می‌شود واردات با افت 11.2درصد مواجه باشد که البته وال‌استریت ژورنال هم افت 18.8 درصدی را پیش بینی کرده بود.

مازاد تجارت چین نیز بیش از 2 برابر شده و از 19.9 میلیارد دلار در ماه مارس به رقم 54.34 میلیارد دلار در ماه آوریل رسیده است.

براساس این گزارش تقاضای به محصولات چین تحت تأثیر قرنطینه و طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی که در دیگر کشورها وجود دارد کاهش یافته است.

پس از بهبود شرایط بیماری کوید 19 در چین میزان واردات نفت و همچنین فعالیت‌های اقتصادی در این کشور افزایش یافته و شاخص‌های اقتصادی بهبود یافته است.