قیمت خودرو باید منطقی شود

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس دهم با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری باعث زیان شرکت های خودروسازی شده است گفت: قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا تعیین شود تا خودرو بدست مصرف کننده واقعی برسد.

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: نمی‌توانیم در بازار خودرو شاهد حرکت افراطی و تفریطی باشیم. نگاه متعادلی که هم مشتری‌مداری باشد و هم قیمت‌ها براساس کارشناسی واقعی و نه به‌صورت حباب و کاذب و سفته‌بازی شکل بگیرد و عده‌ای دلال میان‌دار عرصه قیمت‌گذاری باشند

عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید نظارت دقیق سازمان مرتبط بر بازار خودرو خاطر نشان کرد : در این آشفته فعلی بازار خودرو هم خودرو ساز و هم مصرف کننده واقعی ضرر می بیند و تنها دلال ها سود های کلانی به جیب می زنند و منطقی کردن قیمت خودرو تنها راه مبارزه با دلال بازی است.

وی در خصوص عملکرد مدیر عامل ایران خودرو گفت : مقیمی دراین مدت کوتاه توانسته ایران خودرو را روی ریل توسعه از منظر تیراژ تولید، ارتقای کیفیت ، توسعه محصولات جدید و بومی سازی قطعات قراردهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: در برنامه های راهبردی مدیر عامل ایران خودرو طراحی پلتفرم ایرانی با تکیه بر شرکت های دانش بنیان ، نهضت کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی و تولید خودرو با نشان ایرانی دیده شده است که  امیدواریم که با تحقق  این برنامه ها آینده ایران خودرو با مدیریت مقیمی تضمین شود.