فروش سهام عدالت+جزئیات

محمدرضا معتمد  با بیان این که در صورت عدم نیاز مالی, فروش سهام عدالت توصیه نمی‌شود افزود: از روز شنبه دهم خرداد امکان فروش سهام عدالت برای دارندگان و یا مشمولان معامله سهام عدالت وجود دارد.

اخبار اقتصادی - او با تأکید بر اینکه تعیین روش مدیریت سهام عدالت فقط تا 8 خرداد ماه میسر می‌باشد گفت: طبق مصوبات شورای نظارت بر امور سهام عدالت، دارندگان سهام عدالت در این مرحله مجاز به فروش 30 درصد از سهام خود هستند و باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

معتمد ادامه داد: در حقیقت، درگاه اصلی ورود سرمایه گذاران به بازار سهام ، کارگزاری‌ها هستند اما به‌دلیل حجم بالای سرمایه گذاران در این مرحله از شبکه بانکی کشور هم کمک خواهیم گرفت تا در صورت خواست مردم و قصد فروش سهام عدالت، بانک‌ها هم در این اقدام، کمک‌رسان باشند در اصل بانک‌ها در این مرحله نقش عاملیت را ایفا می‌نمایند.

او افزود: نرخ فروش سهام عدالت، نرخ تابلوی سازمان بورس می‌باشد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار گفت: از آنجا که سهام موجود در سبد سهام عدالت ، بسیار ارزنده هستند و در سال‌های آتی سوددهی خوبی خواهند داشت به مردم توصیه می‌شود در صورت نیاز از سودهای آینده سهام عدالت در قالب سود سهام و یا افزایش تعداد سهام استفاده کنند و تا آن زمان دست نگه‌دارند.