دور جدید سرمایه‌گذاری‌های «همراه اول» در استارتاپها

محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل «حرکت اول» از دور جدید فعالیت این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپها خبر داد و گفت:  استراتژی «حرکت اول»، همراهی با کارآفرینان در حوزه‌های مالی، فنی و اجرایی است؛ به این شکل که علاوه بر تامین مالی مناسب برای افزایش سرعت رشد آنها، تیمی از متخصصان و خبرگان حوزه‌های گوناگون، به عنوان مشاور در کنار کارآفرینان قرار خواهند گرفت و استارتاپها را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهند کرد.

مدیرعامل حرکت اول، استارتاپ «همراه مکانیک» را به عنوان لیدر بازار خرید و فروش و کارشناسی خودرو، یکی از پروژه‌های جذاب حرکت اول معرفی کرد و گفت: این استارتاپ در سال پنجم فعالیت خود، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار آنلاین خرید و فروش و کارشناسی خودرو را به دست آورد و امیدواریم با تزریق سرمایه‌ای که اتفاق افتاده است، سرعت رشد و فاصله این استارتاپ از رقبا را بیش از پیش شاهد باشیم. 

وی افزود: از مزیت‌های «همراه مکانیک» می‌توان به تیم باانگیزه، تسلط به بازار و اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای آن اشاره کرد.

پلتفرم «همراه مکانیک» در حال حاضر به عنوان مرجع ارائه قیمت‌های واقعی از بازار خودرو بر روی چندهزار مدل خودرو شناخته شده است که در کنار آن سرویس کارشناسی خودرو و سرویس خرید و فروش نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. این استارتاپ چند مرحله جذب سرمایه از صندوق توسعه تکنولوژی، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارتاپ، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه  تهران داشته است که در آخرین مرحله توانست جذب سرمایه موفقی را از حرکت اول انجام دهد.

شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول» در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با مأموریت «تحقق رویای دیجیتال» تأسیس و رسالت این شرکت توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه‌گذار جسورانه شرکتی (CVC) گروه همراه اول عنوان شده است.

تمرکز اصلی سرمایه‌گذاری «حرکت اول» شامل کسب و کارهای دیجیتال فعال در حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات، خدمات مالی و بیمه، گردشگری، حمل و نقل، سلامت، آموزش، ارتباطات، رسانه و سرگرمی می‌باشد.

طبق اعلام این شرکت، «حرکت اول» بر روی استارت آپ هایی سرمایه گذاری می کند که مراحل رشد اولیه را پشت سر گذاشته و در آستانه رشد سریع باشند.