با ارز دیجیتال Digital currency چه میتوان کرد

امروز می خواهیم ببینیم با ارزدیجیتال چه می توان کرد پس با ما همراه باشید. در گذشته، تلاش برای یافتن بازرگانانی که ارز دیجیتال را قبول کنند بسیار محدود بود اما امروز وضعیت کاملاً متفاوت است.

بازرگانان زیادی وجود دارند – چه به صورت آنلاین و چه آفلاین – که بیت کوین را به عنوان شکل پرداخت قبول می کنند. آنها از خرده فروشان گسترده آنلاین مانند Overstock و Newegg گرفته تا مغازه های کوچک محلی، کافه ها و رستوران ها می توانند بیت کوین را برای پرداخت استفاده کنند. همچنین هزینه هتل ها، پرواز ها، جواهرات، برنامه ها، قطعات رایانه و حتی مدرک دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرند.

 

بازار ارز دیجیتال در جهان

ارزهای دیجیتالی دیگری مانند Litecoin – Ripple – Ethereum و غیره هنوز به اندازه گسترده ای پذیرفته نشده اند. اگرچه اپل حداقل 10 ارز مختلف را به عنوان روشی مناسب برای پرداخت در فروشگاه App مجاز کرده است.

البته کاربران ارزهای رمزپایه به غیر از بیت کوین همیشه می توانند ارز کشورهای خود را برای BTC ها مبادله کنند. علاوه بر این، وب سایت های فروش کارت هدیه مانند Gift Off وجود دارد که حدود 20 ارز مختلف رمزپایه را می پذیرد. از طریق کارت های هدیه، شما در اصل می توانید هر چیزی را با رمزنگاری خریداری کنید.

البته، اماکن بازارهایی مانند Bitify و OpenBazaar وجود دارند که فقط ارزهای رمزپایه را قبول می کنند.

بسیاری از مردم بر این باورند که ارزهای رمزپایه داغ ترین فرصت سرمایه گذاری در حال حاضر هستند. در واقع، بسیاری از داستان ها در مورد اینکه مردم از طریق سرمایه گذاری های بیت کوین خود میلیونر می شوند، هستند. بیت کوین قابل تشخیص ترین ارز دیجیتال تا به امروز است.

اتریوم، دومین رمز ارزی است که با ارزش ترین و سریعترین رشد را بین ارزهای دیجیتال نشان داده است. از ماه مه 2016، ارزش آن حداقل 2700 درصد افزایش یافته است. وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری شده با هم می شود باید بدانید که بازار آنها از اواسط سال 2013 بیش از 10000 درصد افزایش یافت.

بازار آنها مانند سایر دارایی ها در نوسان است. علاوه بر این، تا حدودی تنظیم نشده است، همیشه این خطر وجود دارد که آنها در برخی از حوزه های قضایی غیرقانونی بمانند و هرگونه تبادل رمزنگاری به طور بالقوه می تواند دچار مشکلات امنیتی شوند.

 

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده دارید، بدیهی است که بیت کوین یکی از مسلط ترین آنها است. با این حال، در سال 2017 سهم آن در بازار رمزنگاری کاملاً چشمگیر از 90 درصد به 40 درصد رسیده است. در حال حاضر گزینه های زیادی وجود دارد که برخی از کوین ها با محوریت حفظ حریم خصوصی، برخی دیگر نسبت به بیت کوین کمتر متن باز و غیرمتمرکز هستند و برخی دیگر کپی کردن آن را به صورت راحت انجام می دهند.

 

در حالی که خرید بیت کوین بسیار آسان است – مبادلات بیشماری وجود دارد که تجارت در BTC را انجام می دهد – سایر ارزهای رمزپایه نیز به راحتی قابل دستیابی نیستند. اگرچه، با مبادلات عمده مانندKraken ، BitFinex ، BitStamp و بسیاری دیگر شروع به فروشLitecoin ، Ethereum ، Monero ، Ripple و غیره می کنند، این وضعیت به تدریج بهبود می یابد. چند روش متفاوت دیگر برای سکه کردن نیز وجود دارد، به عنوان مثال، می توانید چهره به چهره را با فروشنده معامله کنید یا از دستگاه خودپرداز بیت کوین استفاده کنید.

 

 

 

منبع : iMiner