دستگیری ۱۰ عضو اصلی یک شرکت هرمی

افكار نيوز:مسئول بخش مبارزه با شركتهاي هرمي وزارت اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص آخرين اقدامات مربوط به مبارزه با شركتهاي هرمي اظهار داشت: در پي وصول گزارشهاي متعدد مردمي و شكايات واصله به دستگاه قضايي درباره فعاليت شركت موهوم ويپرول كه در فضاي مجازي با پوشش تجارت الكترونيك و سرمايهگذاري در بورسهاي بينالمللي، بازار نفت و طلا، صنايع پيشرفته و فروش اسلحه، اقدام به كلاهبرداري گسترده از مردم و در نهايت تعطيلي سايت خود كرده بود، با تلاش و پيگيريهاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در استانهاي مختلف كشور از جمله بوشهر، كرمان و تهران ۱۰ نفر اعضاي اصلي اين شبكه شناسايي، بازداشت و تحويل مراجع صالحه قضايي شدند.
این مقام امنیتی در پاسخ به این سؤال که برخی شرکت‌های هرمی مدعی هستند در وزارت بازرگانی ثبت‌نام و مجوز فعالیت دریافت کرده اند، گفت: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی جهت فعالیت بازاریابی شبکه‌‌ای برای متقاضیان صادر نشده و صرف ثبت‌نام شرکت‌ها، مجوزی برای فعالیت آنها تلقی نمی‌شود.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته مشخص شده برخی شرکت‌هایی که از قبل تحت عنوان بازاریابی شبکه‌ای مشغول فعالیت بوده‌اند، اقداماتی انجام داده‌اند که در واقع نوعی فعالیت هرمی است و طبعا به این عده فرصت داده خواهد شد عملکرد خود را اصلاح و تخلفات گذشته را جبران کنند.
مسئول بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات در ادامه از مردم خواست تا زمانی که نام شرکت‌های دارای مجوز از سوی وزارت بازرگانی اعلام نشده، اکیدا از عضویت در هر شرکت مدعی بازاریابی شبکه‌ای خودداری کنند تا در آینده گرفتار نشوند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات در خصوص تعداد سرشبکه‌های اصلی شرکت کوئیست که خود را معرفی کرده‌اند هم توضیح داد: همانگونه که اطلاع دارید، پس از ضربه بزرگی که منجر به تعطیلی بیش از ۴۱۰ دفتر این شرکت هرمی در شهر تهران شد، گروه زیادی از عوامل اصلی شرکت مزبور آمادگی خود را برای توقف فعالیت در این شرکت و تلاش جهت کسب رضایت مالباختگان اعلام داشتند و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی نیز آمادگی خود را جهت کمک به آنان برای جبران عملکرد نادرست خود اعلام کردند.
وی افزود: در روزهای اول تعداد زیادی از افراد نادم خود را معرفی کردند؛ به طوری که امکانات موجود وزارت اطلاعات و دادسرا قادر به پاسخگویی آنان نبود و به همین دلیل یک سایت اینترنتی برای اخذ اطلاعات به آدرس QUESTEFSHA. COM طراحی و اعلام شد که تاکنون بیش از سه هزار نفر از سران و اعضای اصلی این شرکت خود را در این سایت معرفی کرده و بخش اعظم فعالیت شرکت در ایران هم تعطیل شده است.
این مقام امنیتی این نکته را هم متذکر شد که از سوی وزارت اطلاعات به سر شبکه‌های شرکت مذکور سه ماه مهلت داده شده که خود را معرفی کرده و طی زمان‌بندی مشخصی که اعلام خواهد شد، رضایت شکات خود را جلب کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که خود را معرفی کردند، در تلاشند تا برای جلب رضایت شکات و بازگشت وجوه آنها برنامه‌ریزی کنند که در این صورت با هماهنگی دستگاه قضایی در برخورد با آنان رأفت اسلامی اعمال خواهد شد و بدیهی است به زودی برخورد با آندسته از سرشبکه‌هایی که خود را معرفی نکرده باشند، مجددا آغاز خواهد شد.
انتهای پیام / ص