به گزارش افکارنیوز، محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را امروز چهارشنبه در بازار ۷۲۰ هزار تومان، طرح جدید را ۷۱۵ هزار تومان و نیم سکه را ۳۵۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نرخ هر قطعه ربع سکه بهارآزادی را ۱۸۵ هزار تومان و سکه گرمی را ۱۰۰ هزار تومان ذکر و تصریح کرد: نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار امروز در بازار ۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی را ۱۶۵۲ دلار عنوان کرد و افزود: قیمت دلار در بازار آزاد که صبح امروز ۱۸۱۰ تومان بود با روندی افزایشی هم اکنون به ۱۸۴۰ تومان رسیده است.

کشتی آرای در مورد عرضه های سکه های پیش فروشی بانک مرکزی عنوان کرد: هنوز این سکه ها وارد بازار نشده اند تا بر روی قیمت ها تاثیر بگذارند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه سکه های پیش فروشی به این زودی وارد بازار نمی شوند، تصریح کرد: برخی از افرادی که برای دریافت سکه ثبت نام کرده اند، منتظر افزایش قیمت هستند تا سکه ها را گران تر بفروشند.

به گفته وی برخی از افرادی که سکه را به تعداد کم پیش خرید کرده اند مثلا ۵ یا ۱۰ قطعه سکه، برای مصرف شخصی ثبت نام کرده اند.

کشتی آرای اضافه کرد: برخی دیگر نیز بر روی این سکه ها سرمایه گذاری کرده اند و این سکه ها را نگهداری می کنند تا زمانی که قیمت تغییر کند بعد آن را وارد بازار می کنند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم دیروز در بازار ۶۹۵ هزار تومان، طرح جدید ۶۸۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۴۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان بود.

نرخ هر قطعه سکه گرمی دیروز بین ۹۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد، نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۵۰ دلار بود.