سهم 47درصدی زامیاد از خودروهای تجاری کشور

سید جواد سلیمانی در این بازدید با اشاره به عملکرد مناسب شرکت زامیاد در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری، خاطرنشان کرد: این شرکت به عنوان بزرگترین خودروساز تجاری گروه سایپا با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و نیز دارا بودن سال ها تجربه در تولید ساخت خودروهای با استحکام و توانایی حمل بار مناسب، دارای جایگاهی ویژه در برنامه کلان گروه خودروسازی سایپا در حوزه خودروهای کار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: فرآیند تولید و اجرای پروژه های متنوع توسعه ای و زیرساختی در این شرکت رشد قابل توجهی یافته است و امیدوار به تداوم این روند هستیم.

وی افزایش تولید و توسعه سبد محصولات گروه سایپا را از اولویت های این گروه در سال" جهش تولید" بیان کرد و گفت: باید با استفاده صحیح از امکانات و سرمایه های موجود، به سمت تولید بهره ور حرکت کرده و همزمان، با توسعه سبد محصولات به عنوان یکی از برنامه های استراتژیک و مهم در مجموعه گروه سایپا، خود را در مسیر سودآوری قرار دهیم.

در این بازدید همچنین، بهروز غفاری مدیرعامل شرکت زامیاد ضمن اشاره به روند افزایش تولید این شرکت اظهار داشت: سیر صعودی تولید به همراه حفظ و ارتقاء کیفیت یکی از مهمترین اهداف فعلی زامیاد به شمار می رود و این امر با همکاری و اجماع تمامی شرکت‌های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا، در حال انجام است.

وی در ادامه از کسب بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای تجاری سبک کشور توسط شرکت زامیاد خبر داد و یادآور شد: این شرکت در سال گذشته، ضمن افزایش 43 درصدی تولید نسبت به سال 97 و کسب 51 درصد از سهم بازار خودروهای تجاری سبک و متناسب با آن سهم 47 درصدی از کل بازار خودروهای تجاری کشور، توانست رتبه نخست تولید را در این بخش حفظ کرده و همچنین رکورد تولید سال های اخیر خود را نیز بشکند.

گفتنی است شرکت زامیاد در سه ماهه ابتدایی "سال جهش تولید" توانسته است تولید انواع محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش دهد.