حذف نفت ایران از بازار جهانی ممکن نیست

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، وی افزود با توجه به بی ثباتی سیاسی در لیبی ، یمن ، عراق و برخی کشورهای عربی حذف کامل نفت ایران از بازارهای بین المللی ممکن نیست و مشتریان آسیایی ایران همواره مقداری از نفت وارداتی خود را از ایران تامین خواهند کرد به خصوص اینکه ایران تسهیلات و تخفیفات ویژه ای برای فروش نفت خود پیشنهاد می کند .



بر اساس این گزارش محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت روز شنبه از تمدید تمامی قراردادهای فروش نفت ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط پالایشگاههای آسیایی و آفریقایی خبر داده است. رییس بخش امنیت انرژی دانشگاه ملی سنگاپور در ادامه افزود، در هر زمانی، حتی زمانی که تحریم صد در صدی وضع شود، امکان فروش از طریق بازار سیاه وجود دارد، ایران تاکنون این کار را کرده و حتی شرکتهای دیگر نیز همین کار را انجام می دهند.

وی افزود هم اکنون تقاضای جهانی نفت رو به افزایش است و بنابر این هنوز نفت ایران مورد نیاز بازار جهانی است، به همین دلیل ایران خواهد توانست بخش زیادی از نفت صادراتی خود را صادرکند.

وی در ادامه گفت چین تابحال بارها اعلام کرده است که مخالف تحریم نفت ایران است و این تحریمها را به اجرا نخواهد گذاشت، اگر این کشور در ظاهر واردات نفت ایران را کاهش دهد، باز هم از طریق واسطه ها نیز مقدار دیگری از نفت ایران را وارد خواهد کرد.