به گزارش افکارنیوز، طی چند ماه گذشته و بهویژه پساز اجرای قانون هدفمندی یارانهها برخی از تولیدکنندگان موادغذایی که اجازه افزایش قیمت محصولات خود را پیدا نکرده بودند، به بهانه جبران ضرر و زیان، حقوق مصرفکنندگان را زیر پا گذاشته و در برخی موارد دست به کمفروشی زدهاند. کمفروشی بهویژه در حوزههایی مانند محصولات آشامیدنی و برخی از اقلام غذایی مهم در سبد خانوار به سهولت مشاهده شده است.

این در حالی است که صاحبان صنایع غذایی اجرای سیاست ازپیش تعیین شده کم‌فروشی در کارخانه‌های تولید مواد‌غذایی را رد کرده و این موضوع را «موارد معدودی تخلف در بازار» توصیف کرده‌اند. مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه ظرف ۲ هفته آینده اخبار تازه‌ای درباره‌ تحقیقات انجام شده در بازار در زمینه کم‌فروشی مواد‌غذایی منتشر می‌شود به ایسنا گفت: فهرستی شامل ۶۳ قلم کالای عمدتا غذایی که سهم مهمی در سبد خانوار دارند، تهیه شده و از هر یک از این اقلام ۵ نمونه از برندهای مختلف برای تست خریداری شده است. به گفته مسلم بیات این اقلام از نظر وزن، حجم و میزان محتویات موجود در آنها آزمون می‌شوند و نتایج این آزمون‌ها ظرف ۲ هفته آینده اعلام می‌شود. اقلام خریداری شده شامل موادی مانند دوغ، ماست، شیر، پنیر، کره، چیپس و ماکارونی است.

همچنین بهادر کاظمی، معاون سازمان ملی استاندارد ایران نیز با اشاره به اینکه برخورد با کمفروشی در قالب اجرای طرحهای طاها و همچنین تعریف پروژههای مشترک با سازمان حمایت انجام میشود، افزود: گزارش جدیدی در زمینه تخلفات مربوط به کمفروشی در اختیار ما نیست اما بهزودی اطلاعات جدیدی در این باره منتشر میشود.