به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در سال ۲۰۱۲ ميلادي عمدهترين اقلام وارداتي كشورمان را برنج، شمش آهن و فولاد غيرممزوج و ورق گرم نورد شده تشكيل داده است.

میزان واردات برنج در دو ماه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی ۵۳۳ هزار تن به ارزش ۴۰۸ میلیون دلار بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات ۱۶۷ هزار تن به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار بوده و بر این اساس ۲۱۸.۶۶ درصد از نظر وزنی و ۱۶۹.۵۰ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

میزان واردات شمش آهن و فولاد غیرممزوج در این مدت ۴۹۹ هزار تن به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این میزان یک میلیون و ۱۳ هزار تن به ارزش ۶۳۷ میلیون دلار بوده، کاهش وزنی ۵۰.۷۴ درصدی و کاهش ارزشی ۴۴.۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت ۳۲۱ هزار تن ورق گرم نورد شده به ارزش ۲۳۹ میلیون دلار وارد کشورمان شده است که در مقایسه با دو ماه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی که ۲۲۲ هزار تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار بوده، نشان‌دهنده افزایش ۴۴.۲۳ درصدی در وزن و ۶۴.۹۱ درصدی در ارزش بوده است.

به گزارش ايسنا، در مورد ساير كالاها ميزان واردات در دو ماه نخست سال ۲۰۱۲ ميلادي شش ميليون و ۵۱۹ هزار تن به ارزش ۱۰ هزار و ۳۱۴ ميليون دلار بوده، در حالي كه در مدت مشابه سال قبل اين ميزان پنج ميليون و۷۲۴ هزار تن به ارزش ۹ هزار و ۴۴۲ ميليون دلار بوده است كه به لحاظ وزني ۱۳.۸۸ درصد و به لحاظ ارزشي ۹.۲۴ درصد افزايش را به دنبال داشته است.