به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، معاملات آتی سکه امروز در سومین روز هفته جاری روند مفنی روز گذشته را ادامه داد و قیمتها بین ۱.۵ تا ۲ درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت از قبل برای سکه پیش بینی میشد زیرا اکثر کارشناسان پیش از این اعلام میکردند که وقتی سکههای پیش فروش وارد بازار شود نرخها کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، احمد بیات کارگزار معاملات آتی در خصوص دلایل افت قیمت سکه معتقد است، با تحویل سکه‌های پیش فروش و ورود تعدادی از آنها به بازار این پیش بینی می‌شد که قیمت‌ها کاهش یابد. همچنین در بازار به نظر می‌رسید روز گذشته عرضه دلار، هم نقدی هم پیش فروش یک روزه افزایش یافته که نشان می‌دهد احتمالا دولت قصد کاهش نرخ دلار را دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ها از کاهش انس جهانی افزود: ‌ معتقدم دلار تا ۱۷۲۰ تومان در کوتاه مدت کاهش می‌یابد و وقتی به این نقطه برسد نرخ سکه که در حال حاضر ۶۹۰ تومان است حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

به گفته این کارگزار، اگر سکه به نرخ ۶۶۰ تا ۶۷۰ هزار تومان برسد به قیمتی که بانک مرکزی برای خرید سکه‌های پیش فروش از مردم اعلام کرده نزدیک می‌شود و در این شرایط نقطه بی تفاوتی مردم بوده و تحویل سکه از بانک کم خواهد شد و در ازای آن ممکن است اوراق بهادار یا مشارکت دریافت کنند.

بیات در پایان گفت: چنین اتفاقاتی موجب می شود برای مدتی سرمایهها از بازار سکه خارج شود.