به گزارش افکارنیوز، به عنوان مثال اگر راننده عصبانی و یا ناراحت باشد تحقیقات تویوتا ثابت کرده است که رانندگان در این حالت کمتر به خطرات در جادهها توجه نشان میدهند و با سیستم تعیین خلق هشدارها زودتر به راننده اعلام خواهد شد.

به نظر می‌رسد که دیگر خودروها در حال تبدیل شدن به شوالیه‌های رانندگان هستند زیرا تویوتا در حال حاضر در حال توسعه یک سیستم تشخیص خلق و خوی راننده است که بر اساس آن در سیستم‌های هشدار دهنده وسایل نقلیه به صورت خودکار تغییراتی ایجاد می‌کند.

در حالی که برخی از سازندگان وسایل نقلیه در حال توسعه تنظیم نور بر اساس خلق و خوی هستند تویوتا امیدوار است که در نهایت بتواند سیستم ایمنی خودرو را بر اساس خلق و خوی تنظیم کند و این فناوری تعیین خواهد کرد که آیا راننده غمگین، شاد، عصبانی و یا خنثی است و بر اساس آن هشدارهای ایمنی را از طریق سیستم هشدار دهنده خودور تنظیم می‌کند.

مدیر مرکز تکنولوژی تویوتا جوناس امبک در این مورد می‌گوید: ”‌در حال حاضر تحقیقات اساسی باید در عرض دو تا سه سال کامل شود و برای دستیابی به برخی از عناصر باید در حدود شش سال زمان صرف کرد هر چندبرای دستیابی به برخی از فاکتورهای اولیه غیرحیاتی ممکن است این زمان بسیار کمتر باشد.

به عنوان مثال اگر راننده عصبانی و یا ناراحت باشد تحقیقات تویوتا ثابت کرده است که رانندگان در این حالت کمتر به خطرات در جاده‌ها توجه نشان می‌دهند و با سیستم تعیین خلق هشدارها زودتر به راننده اعلام خواهد شد تا در زمانی که راننده در وضعیت خلق خنثی به سرمی‌برد.

در حال حاضر خودروساز ژاپنی از دوربین برای شناسایی حالات چهره رانندگان برای تعیین احساسات و بر اساس ۲۳۸ نقطه از صورت راننده عمل می‌کند و داشتن تعداد زیادی نقطه بدین معنی است که اگر راننده دارای ریش و یا حتی عینک آفتابی باشد بازهم سیستم به صورت خودکار فعالیت خواهد کرد.

تویوتا از سال ۲۰۰۶ در حال توسعه این فناوری است و البته یک چهارچوب زمانی برای آن تعیین نکرده است و امبک معتقد است که این فناوری می‌تواند در رابطه با گوشی‌های هوشمند در زمانی که گوشی در حال ناوبری ماهواره است و در زمانی که راننده به آن نگاه می‌کند صفحه موبایل روشن شود تا در مصرف نور و باتری موبایل هم صرفه‌جویی شود.

جانشین، با قلب قدرتمند آمد

قیقاً شایعاتی که چند وقت قبل در بعضی از سایت‌های خبری ارسال شده بود تا حدودی به واقعیت تبدیل شده است. یکی از این شایعات تصمیم مدیران ارشد کارخانه فراری برای تولید مدل جایگزین فراریGTB۵۹۹ است. این خودرو که با کد F۱۵۲ شناخته می‌شود از نظر ظاهری تا حدود زیادی شبیه به نمونه GTB۵۹۹ است. فراری که توسط جاسوسان و عکاسان حرفه‌ای شکار شده در بخش جلو تغییر کوچکی داشته است. این خودرو در قسمت جلو تا حدودی دارای طراحی جدیدی است.

در این قسمت چراغ‌ها نسبت به نمونه GTB۵۹۹ فرق دارد. فراری قصد دارد برای این خودرو از چراغ‌های جدید شبیه به فراری کالیفرنیا استفاده نماید. در این چراغ‌ها لامپ‌های LED نیز به کار گرفته شده است. همچنین کاپوت با هواکش‌‌های بیشتر و طرح اسپرت‌تری طراحی شده است. در قسمت کناری شاید فراری قصد ندارد به طراحی آن دست بزند. به همین خاطر نمونه مورد آزمایش در این بخش کاملاً شبیه به نمونه GTB۵۹۹ است. اما در قسمت انتهایی خودرو شما شاهد استفاده از یک سپر جدید هستید. در این قسمت فراری از یک دیفیوزر استفاده خواهد کرد که شباهت فراوانی با نمونه GTO دارد. همچنین در طرفین سپر هواکش‌های جدیدی برای خنک‌کردن ترمزها و چرخ‌ها تعبیه شده است. این هواکش‌ها در نمونه GTB وجود ندارد. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که فراری قصد دارد برای مدل F۱۵۲ از پیشرانه ۱۲سیلندر خورجینی استفاده نماید. این پیشرانه ۶.۳ لیتری قادر به تولید ۷۰۰ اسب‌بخار است. این خودروی دیفرانسیل عقب مجهز به گیربکس دوبل کلاچ هفت سرعته است. جانشین GTB۵۹۹ به احتمال زیاد اواخر سال ۲۰۱۲ و یا اوایل سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد.

رونمایی جگوار از گران‌ترین خودرو تاریخ خود!

اگر فکر می‌کنید که خودرو جگوار ایکس جی برای شما به اندازه کافی مناسب نیست و حتی نسخه اسپرت ۱۱۰ هزار دلاری آن نیز شما را راضی نمی‌کند بهتر است به فکر کاویدن عمق جیب‌های خود برای خرید نسخه آلتیمیت ایکس جی جگوار باشید.

سال گذشته رنج رور از یک نسخه اتوبیوگرافی آلتیمیت رونمایی کرد که در حقیقت گران‌ترین لند رور تاریخ این شرکت بود و هر چند هنوز قیمت گذاری رسمی‌برای آلتیمیت ایکس جی اعلام نشده است ولی به احتمال فراوان باید انتظار قیمتی در حدود ۱۷۵ هزار دلار را برای این خودرو داشته باشیم.

البته با موفقیت سال گذشته رنج رور در فروش نسخه التیمیت لندرور علی رغم قیمت گزاف، جگوار را نیز به صرافت انداخت تا همین کار را با خودرو ایکس جی خود انجام دهد و در نتیجه گران‌ترین خودرو تاریخ خود را تولید کند.

از جمله ویژگی‌های ایکس‌جی آلتیمیت، جایگاه ویژه برای تبلت شرکت اپل آی‌پد در پشت صندلی است که مسافران می‌توانند تا بی‌نهایت سرگرمی‌با تبلت شرکت اپل داشته باشند و در ضمن می‌توانند از تلویزیون ماهواره‌ای ایکس‌جی به صورت مستقیم به تماشای برنامه دلخواه خود بنشینند.

گفتنی است که از لحاظ فنی نیز سیستم تعلیق خودرو بهینه‌سازی شده و با این حال ویژگی‌های موتور این خودرو همان موتور ایکس‌جی معمولی است.

منابع:خودروسازی،دنیای خودرو