4 دستگاه واگن نو به ناوگان مسافری رجا اضافه شدند

دیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر افزود: این واگن‌ها از نوع ۴ تخته درجه یک پارسی با نام "سپهر" به ناوگان مسافری این شرکت اضافه شدند.

محمد رجبی با بیان اینکه با تحویل این ۴ دستگاه واگن جدید، قرارداد ساخت ۴۱ دستگاه واگن سپهر با واگن پارس به اتمام رسیده است، اضافه کرد: پیش از این در اواخر خرداد ماه سال جاری نیز ۴ دستگاه از همین نوع واگن تحویل شرکت رجا شده بود.

وی در خصوص امکانات این واگن‌های نو گفت: این واگن‌ها مجهز به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری IPTV و WIFI همچنین سیستم اعلام حریق می‌باشند.

مدیرعامل رجا با اعلام اینکه در طراحی‌های انجام شده برای این واگن‌ها به دنبال ایجاد شرایط رفاهی و آسایش بیشتر برای مسافران هستیم، گفت: سرویس بهداشتی وکیوم ایرانی و خارجی و دوربین مدار بسته از دیگر امکانات این قطار است.

رجبی در خصوص شرایط ناوگان رجا و برنامه‌ها برای جابه‌جایی مسافران در ایام کرونایی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از قبل برای بازسازی و نوسازی ناوگان جهت انجام مطلوب سفرهای نوروزی و عدم به کارگیری یا کاهش سیر آنها در ایام کرونایی به دلیل کاهش حجم سفرها، خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده علاوه بر ضدعفونی و آماده سازی اقلام مورد استفاده در قطارها و ایجاد شرایط ایمن و بهداشتی برای سفر، اقدام به ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در قطارها هنگام خرید بلیت و سفر کردیم.

وی تأکید کرد: در فاصله اجتماعی انجام شده در قطارهای رجا، به جز خانواده‌ها که کوپه کامل در اختیار آنهاست، برای کسانی که به صورت تنها یا دو نفره سفر می‌کنند، در هر کوپه بیشتر از دو نفر بلیت فروخته نمی‌شود. به همین منظور رؤسای قطار کنترل‌های مربوطه را در زمان سفر انجام می‌دهند.