پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 9 مهر 99

امروز (چهار شنبه؛ ۹ مهر) بازار در آخرین روز هفته با افزایش نسبی تقاضا در بیشتر نمادهای بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ مهر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ مهر

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد جمع شدن صف فروش شپنا هستیم. شبریز در محدوده مثبت دنبال می‌شود. شبندر در محدوده صفر تابلو قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی پیشروی و جهش قیمت رنگ سبز را چاشنی معاملات امروز این گروه کرده است. پترول در محدوده بالاتر از سطح ۱۷۵۱ تومان در حال داد و ستد است. آریا در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. تاپیکو در قیمت ۲۱۵۶ تومان داد و ستد می‌شود.

در گروه خودرویی‌ها خودرو با رشد بیش ۴ درصد در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت، اما خساپا در قیمت ۲۱۳ تومان همچنان با فشار فروش مواجه است.

در گروه فلزات اساسی فولاد رشد ۳ درصد و فملی رشد ۲ درصد دارد. کاوه امروز هم در سقف قیمت روزانه رشد حداکثری را تجربه می‌کند. فخوز در بالاتر از سطح ۴ هزار تومان قرار گرفت.

رشد بیش از ۷ درصدی قیمت در نماد دارایکم را نظاره گریم.

رشد ۸هزار و ۹۰۰ واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و کگل بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، شبندر و خساپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

پس از شروعی پرتقاضا، در ساعت ۹:۲۰ شاهد عقب نشینی خریداران در نماد‌های بزرگ هستیم.

نماد معاملاتی وپارس به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی با وقفه رو به رو شد.

صف فروش شپنا در حال کاهش حجم است.

صف فروش وبصادر جمع شد و حجم معامله تا به این لحظه بیش از ۴۰۱ میلیون سهم است.

کگل٬ کچاد٬ کاما و ومعادن از گروه کانه‌های فلزی نیز متعادل اند.کبافق نماد پر عرضه گروه است.

رایانه ای‌ها نیز نوسانی داد و. ستد می‌شوند.رانفور٬ سپ و سیستم با افازایش تقاضا همراه اند. افرا٬ رکیش٬ تاپکیش٬ مرقام٬ و آپ با افت قیمت همراه اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ مهر

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۵هزار و ۳۱۷ واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۵۸ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۳ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های «خودرو»، «پترول» و «وبملت» در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۴۶۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۵۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وگردشح، وملی و ثشاهد به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای حق تقدم سهام بانک گردشگری ۴۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، وآیند و توریل در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۱۷۰میلیارد تومان (۷۸درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۶ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف بانک ایران زمین (وزمین) به ۴.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۷۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۳۷میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۸ درصد از هشت هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۵۱ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

شاهد معاملات مثبت در نماد وتجارت هستیم. بانک ملت مجددا در محدوده صفر تابلو قرار گرفت.

شپنا و وبصادر متعال شدند و بازار مجددا از فشار فروش ابتدایی فاصله گرفته است.

نماد خودرو در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفته است.

گروه هتل داری نیز با بهبود تقاضا داد و ستد می‌شوند. گدنا نماد مورد توجه گروه است. سمگا متعادل معامله می‌شود. گکوثر و گکیش نیز با فشار فروش همراه اند.

گروه کاشی و سرامیک و سرامیک نیز با فشار عرضه همراه اند. کترام نماد پرتقاضای گروه است. کحافظ مثبت و متعادل معامله می‌شود.

وتوس و ثباغ در میان فشار فروش حاکم بر گروه انبوه سازی با افزایش تقاضا همراه اند.

شپنا مثبت شد.