باند سرقت از مشتریان بانک‌ها در کرج متلاشی شد

سرهنگ حسنعلی فیروزخواه با اشاره به انهدام باند سرقت از مشتریان بانک‌ها در کرج، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از مشتریان بانک‌ها در منطقه رجایی شهر و نارضایتی شهروندان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 15 رجایی شهر قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: در پی اقدام اطلاعاتی ماموران، مشخص شد که سارقان با روش دید زدن و اطلاع از وجوه دریافتی مشتریان بانک‌ها، اقدام به تعقیب آن‌ها کرده و در فرصت مناسب زمانی که راننده خودرو را ترک می‌کرد، با تخریب قفل یا صندوق خودرو اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کردند.

فیروزخواه با بیان اینکه گروهی زبده از ماموران کلانتری پیگیر این موضوع شدند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروهی از ماموران زبده کلانتری با کنترل دوربین بانک‌ها و گشت‌زنی های نامحسوس در اطراف بانک به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس که در ساعت‌های مشخص در اطراف برخی از بانک‌های منطقه رجایی شهر در حال گشت‌زنی بودند، مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه خودروی پژو پارس بلافاصله تحت تعقیب ماموران، توقیف و متهمان طی یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شدند، افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی ماموران لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر سرقت از مشتریان بانک‌ها اقرار کردند.

فیروزخواه با بیان اینکه سارقان همیشه قبل از سرقت اقدام به شناسایی طعمه خود می‌کردند، گفت: توصیه پلیس به شهروندان این است که همیشه با احتیاط کامل اقدام به جابجایی وجه نقد و اشیاء ارزشمند کنند و با مشاهده افراد مشکوک در مکان‌های خاص به خصوص در مقابل بانک‌ها مراتب را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.