کشف ۶۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان فردیس

 به نقل از فردیسان،حمید ولی مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی  البرز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۶۰۰۰ لیترگازوئیل قاچاق در سال جاری درشهرستان فردیس کشف  و ضبط شده که ۲۸۰۰ لیتر آن مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری از یک دستگاه خودرو حامل سوخت بوده است.

حمید ولی در ادامه از هوشمند سازی سیستم تراکنش در جایگاههای عرضه سوخت خبر داد و گفت:با ساماندهی هوشمند مراکز سوخت گیری، امکان کنترل  و نظارت تراکنش ها فراهم شده  است که بعد از شناسایی تراکنش غیرمجاز و مکرر واحدهای سوخت گیری کارت سوخت ابطال  و در صورت همکاری جایگاه در این تخلف  برخورد قانونی انجام خواهد شد که تاکنون ۶ کارت سوخت در شهرستان فردیس ابطال شده است.

مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی  البرز گفت: با توجه به عملکرد خوب سیستم گازرسانی در شهرستان فردیس استفاده از نفت کوره در این شهرستان وجود ندارد وبا توجه به تقویت شبکه گاز رسانی در نیروگاه حرارتی  منتظر قائم در سال ۹۴ از نفت کوره استفاده نشده است وامکان عرضه خارج از شبکه در شهرستان فردیس وجود ندارد.

وی درادامه گفت:بیشترین مقدار عرضه خارج از شبکه در بخش نفت گاز بوده است که با توجه به اجرای طرح پیمایش از مهرماه سال ۹۴  موجب کاهش مصرف و قاچاق نفت گاز شده است.

حمید ولی در مورد قاچاق سوخت  توسط دستگاههای مصرف کننده گفت:تامین سوخت دستگاههای مصرف کننده  از سال ۸۷ تحت سیستم وب قرار گرفته و تمام واحدهای دریافت کننده سوخت بعد از تایید و کارشناسی  و بازدید مراکز اقدام به دریافت سوخت می نمایند که برنامه عملی موثری در جهت جلوگیری و مبارزه با قاچاق سوخت بوده است.

وی در پایان در مورد تامین سوخت چاههای آب  گفت: درسال ۹۳ و ۹۴ کنترل بر سوخت مصرفی چاههای آب شدت بیشتری گرفته و در سال ۹۵ هیچ موردی گزارش نشده است و تنها منبع تامین سوخت غیرمجاز از طریق ناوگان حمل و نقل سوختی است که با هوشمند سازی سیستم تراکنش این امکان کاهش یافته است.