۴۹ واحد صنفی متخلف در شهرستان فردیس پلمپ شد

 سهیل بصری رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان فردیس در حاشیه نشست کارگروه امنیت غذایی و سلامت در گفتگو با فردیسان گفت: ۶۲ مورد  بازرسی به منظور ساماندهی عطاری ها در شهرستان انجام شده است که در طی این بازرسی ها ۳۷ واحد اخطار و ۴ واحد  غیرمجاز پلمپ شده است.

وی در ادامه به موضوع قلیان سراها اشاره کرد و گفت:صدور پروانه کسب برای قلیان سراها ممنوع  است و جمع آوری  قلیان ها از سفره خانه ها و رستوران های سنتی همواره با تنش مواجه بوده است و لازمه حضور نیروی انتظامی و تعزیرات را به عنوان قوای قهریه می طلبد.

بصری گفت:متاسفانه پارک تندرستی به عنوان یکی از مراکز عرضه و مصرف قلیان تبدیل شده است و با وجود امکانات مناسب به دلیل عدم مدیریت پارک به محل نامناسبی برای حضور خانواد ه ها تبدیل شده است.

وی درادامه گفت: اگرچه پخش تراکت و بروشور در پارکها و نصب بنر در مورد مضرات قلیان مفید و سودمند است اما  تا زمانی که نتوانیم جایگزین مناسب فرهنگی  برای مصرف قلیان در جوانان و نوجوانان پیشنهاد دهیم نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

بصری در ادامه از ۸۰ مورد گشت  مشترک این اداره با اداره اماکن از تالارها ،رستوران ها و سفره خانه های سنتی خبر داد و گفت:در طی این بازرسی ها  ۴۹ واحد با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن پلمپ و ۵۵ واحد غیرمجاز اخطار در یافت کرده است.

رئیس اداره صنعت و معدن از  اتحادیه ها  و اتاق اصناف خواست تا در ساماندهی و شناسایی واحدهای صنفی غیرمجاز در شهرستان فردیس با این اداره همکاری لازم را داشته باشند تا شهرستان فردیس را به محیط سالمی از لحاظ اجتماعی تبدیل نماییم.