کمبود جدی آب در 7 شهر البرز

غلامرضا رضایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و به واسطه کاهش بارندگی‌ها در حداقل یک دهه گذشته و تغییر شرایط اقلیمی، اکثر نقاط کشور با مشکل کم آبی روبه‌رو هستند.

وی افزود: استان البرز نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و ماموران و کارشناسان آبفا، با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، برای تامین آب شرب سالم مردم در تلاش هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز تصریح کرد: از مجموع 17 شهر استان البرز، در حال حاضر هفت شهر ما با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو هستند و ما به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله افزایش سهم رودخانه طالقان، آب مردم را تا امروز تامین کرده‌ایم.

رضایی‌فر گفت: البته باید توجه داشته باشیم که این تلاش‌ها کافی نیست و اگر مردم الگوهای مصرف را رعایت نکرده و صرفه‌جویی در مصرف آب را اولویت قرار ندهند، در سال‌های آینده با مشکلات بسیار بیشتری روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی، برای تامین آب شرب لازم شهروندان و جلوگیری از قطعی آب در شهرهایی چون کرج، نظرآباد، اشتهارد، فردیس، هشتگرد، و ماهدشت با مشکلات و دغدغه‌های زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: با حفر چاه‌های جدید و افزایش برداشت آب از رودخانه و سد طالقان توانستیم بخشی از آب موردنیاز کرج و فردیس را فراهم کرده و با حفر چاه‌های جدید در تابستان امسال مشکل کمبود آب شرب نظرآباد برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسان اگر مردم صرفه‌جویی نکرده و با حفر چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی مقابله نکنیم و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را در این حوزه نداشته باشند، در سال 1400 به طور قطع مشکلات افزایش یافته و در این سال 11 شهر از مجموع 17 شهر ما با مشکل کمبود جدی آب روبه‌رو می‌شوند.

رضایی‌فر در پایان اظهار داشت: اگر مردم همکاری نکرده و رسانه‌ها به کمک ما نیایند و فرهنگ استفاده صحیح از آب را در جامعه نهادینه نکنیم، نمی‌توانیم در سال‌های آینده مانع از قطعی گسترده آب شویم.