احداث بیمارستان صحرایی در محور کرج - چالوس توسط سپاه

هیربد معصومی در «همایش آموزش کمک های اولیه روانشناختی در حوادث و بلایا و نقش آن در مدیریت بحران» که صبح یکشنبه در سالن باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۴۲ بلایای شناخته شده در کشور احتمال وقوع نیمی از این بالایا در استان البرز وجود دارد.

وی بیان اینکه در راستای حوزه های سخت افزاری، تکمیل سِت های امداد و نجات و تجهیزاتی نظیر خودروهای راهداری و راه سازی باید اهتمام جدی در استان وجود داشته باشد، افزود: با توجه به تاکید وزیر کشور و ریاست سازمان مدیریت بحران، پیشگیری از وقوع حوادث در دستور کار استان قرار گرفته و درصدد شناسایی نقاط حادثه خیز در شهر ها و روستاها هستیم.

معاون استاندار با تاکید بر لزوم ایجاد بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف جاده چالوس اضافه کرد: این امر مهم مورد بررسی قرار گرفته و سپاه متولی ایجاد این امکان در جاده چالوس شد که در این راستا تهیه چند فروند هلی کوپر و سالن های چند منظوره مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه طی ماه آینده مانوری تحت عنوان مانور صفر در سطح استان البرز برگزار می شود، گفت: این امر بدون اطلاع قبلی دستگاه های مربوطه برای سنجش آمادگی حقیقی بخش امداد و نجات استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه آرامش دادن به افراد آسب دیده، ارزیابی نیازها و نگرانی افراد بعد از حادثه و تدوین تدابیر لازم برای حمایت از افراد آسیب دیده در حوادث نکات حائز اهمیتی است، افزود: در استان البرز بنا به تدبیر استاندار توجه ویژه ای به شورای هماهنگی مدیریت بحران شده است.

معصومی با تاکید بر اینکه برخی از امکانات در صحنه عملیات پاسخگوی نیاز استان نیست، بیان کرد: آمادگی سخت افزاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: نشستی اختصاصی با دستگاه های امدادی و خدماتی برگزار شود.