پرونده مرگ «یسرا» در پزشکی قانونی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دکتر بهزاد کلانتری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درباره فوت دختربچه شش ساله به نام «یسرا حیدری موسوی»، اظهار کرد: بیمار ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه بیست و هشتم مهرماه جاری مطابق برگه تریاژ پرونده اورژانس با علائم درد شکم و استفراغ به بیمارستانی در کرج مراجعه و توسط پزشک اورژانس ویزیت می شود.

کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه بیمار مجددا در ساعت ۱۵ و ۳۰ توسط متخصص طب اورژانس ویزیت شده و با تشخیص احتمالی آپاندیست حاد در ساعت ۱۸ و ۳۰ به بخش منتقل می شود، گفت: از زمان انتقال بیمار به بخش تا انتقال به اطاق عمل دو نفر از متخصصان جراحی بیمارستان چهار مرتبه وی را ویزیت می کنند.

وی با اشاره به معاینات انجام شده و پاسخ آزمایشات بیمار، گفت: بیمار با تشخیص آپادیست به اتاق عمل منتقل و توسط متخصص بیهوشی با داروهای بیهوشی معتبر  و با دوز تعیین شده بیهوش می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با ابراز تاسف که بعد از بیهوشی و قبل از شروع عمل جراحی کودک دچار ایست قلبی می شود، گفت: بلافاصله عملیات احیاء بیمار توسط تیم اطاق عمل و گروه احیاء قلبی و ریوی آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ نیز ادامه می یابد ولی متاسفانه کودک فوت می کند.

کلانتری ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده این کودک شش ساله، گفت: برای بررسی دلایل فوت کودک روز گذشته کمیته مرگ و میر بیمارستان و تیم نظارت بر درمان حضور پیدا کردند و اقدام لازم در خصوص معرفی متوفی به پزشک قانونی و اقدام لازم برای تعیین علت فوت توسط پزشکی قانونی انجام شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از اعلام نتایج اقدامات انجام شده توسط پزشک قانونی اقدامی مقدور نیست، گفت: بعد از اخذ نظریه نهایی از پزشکی قانونی مراتب اعلام خواهد شد.