متروی هشتگرد خردادسال آینده راه‌اندازی می‌شود

محمود بهمنی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات که عصر  یکشنبه انجام شد، در پاسخ به این پرسش که مسئله زمین‌خواری در شهرستان ساوجبلاغ و طالقان جدی است، آیا نظارت نهادهای ناظر را رصد کرده‌اید و آیا آماری در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: این مسئله در حوزه انتخابیه بنده در حال بررسی است.

بهمنی در ادامه با تأکید بر اینکه آمار دقیقی در این زمینه ندارم، گفت: به‌طور مسلم باید با مسئله زمین‌خواری برخوردهای جدی شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در این منطقه زمین‌خواری‌های انجام‌شده است، گفت: قوه قضاییه نسبت به این موضوع حساس بوده و رصد می‌کند، دستگاه قضا در این زمینه تاکنون خوب عمل کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به حضورش در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از ۴۷ سال خدمت به این نتیجه رسیدم که در تهران و استان‌های بزرگ به‌اندازه کافی خدمت شده است و در حال حاضر نیازمند خدمت در مناطق محروم‌تر و کم برخوردارتر هستیم.

بهمنی با تأکید بر اینکه در حوزه انتخابیه‌اش بیکاری زیادی وجود داشته است، گفت: بسیاری از کارخانه‌های موجود در منطقه به دلیل وجود مشکلات تعطیل‌شده بودند که با برسی وضعیت آن‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بسیاری از مشکلات حل‌شده است.

وی به جاده طالقان اشاره کرد که به مدت ۱۱ و نیم سال به حال خود رهاشده بود و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های که انجام‌شده است این جاده تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهمنی به عدم برخورداری شهرستان طالقان از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: به دلیل موقعیت جغرافیای منطقه، گازرسانی با مشکل مواجه بود خوشبختانه در سال جاری گازرسانی به روستاهای طالقان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر در برخی روستاها باید علمک گاز نصب شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی به تخصیص آب از خط لوله طالقان به شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و موافقت وزارت نیرو ۵ میلیون مترمکعب آب شرب به‌صورت سالانه به شهر جدید هشتگرد اختصاص‌یافته است.

وی تأکید کرد: با توجه به حل مشکل برخی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد ۷۰۰ فرصت شغلی ایجادشده است و امیدواریم تا سال آینده سه هزار فرصت شغلی دیگر در این منطقه ایجاد شود.

بهمنی در خصوص وضعیت متروی تهران به هشتگرد، گفت: متروی تهران به هشتگرد تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.