زوج کلاهبردار ۸۰۰ میلیونی بازداشت شدند

سرهنگ مصطفی جوکار اظهار داشت: در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از سوی دو نفر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت‌.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی از مالباختگان مشخص شد که زن و مرد جوانی طی تماس تلفنی با سوژه‌های خود، با ادعای این که مجری صداوسیما هستند به مخاطبان خود اعلام کردند که شما برنده سفر زیارتی کربلا شده‌اید و از مالباختگان می‌خواستند که جهت دریافت وجه سفر زیارت به نزدیک‌ترین دستگاه کارت‌خوان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: پس از مراجعه سوژه به دستگاه کارت‌خوان کلاهبرداران با شگردهای خاص اقدام به تخلیه موجودی‌کارت‌های عابر بانک افراد می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و طی چندین شبانه‌روز اقدام اطلاعاتی و بررسی پرینت حساب‌های بانکی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک‌‌هایی‌ که از طریق دستگاه‌های کارت خوان آن‌ها اقدام به انتقال وجه شده بود در نهایت مخفیگاه متهمان را که یک زن و شوهر بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌ها عنوان کردند: با تهیه کارت شناسایی افراد معتاد و کارتن خواب با نام آنها اقدام به تهیه کارت عابر بانک کرده و با معرفی خود به عنوان مجری صدا و سیما و ادعای اینکه شما برنده سفر زیارت به کربلای معلی شده‌اید، با بکارگیری شگردهای خاص  از مالباختگان درخواست حضور در پای دستگاه کارت خوان می‌شد تا وجه واریزی هدیه خود را دریافت کنند.

سرهنگ جوکار افزود :متهمان که تا کنون با این شیوه مبلغ 800 میلیون ریال از شکات کلاهبرداری کرده‌اند همراه با پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد ضمن هشدار درباره عدم پاسخگویی به تماس‌های مشکوک از شهروندان خواست تا مراقب افراد شیاد باشند و در صورت مواجه با اینگونه تماس‌ها با  مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس حاصل نمایند و موضوع را به ماموران نیروی انتظامی اطلاع دهند.