کشاورزان مهرانی با کمبود انبار گندم مواجه شدند

کمبود سیلو در این شهرستان مرزی به علت عدم مدیریت صحیح مسولان باعث شده تا کشاورزان برای برداشت محصول گندم خود با مشکل مواجه شوند وخطر آتش سوزی و ریزش محصول کشاورزان را نگران کرده است.

کشاورزان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن نارضایتی از وضع بوجود آمده علت این مشکل را اجاره دادن دو سیلوی گندم به شرکت نفت عنوان کردند و خواستار رسیدگی مسولان ذیربط هستند.

سعید رستمی از کشاورزان مهرانی می گوید: انبارهای گندم که باید گندم کشاورزان را تحویل بگیرند در اجاره شرکت های نفتی قرار دارند.

وی اظهار کرد: مسولان در این خصوص باید پاسخگو باشند زیرا که با خشک شدن محصول هر لحظه خطرات غیر مترقبه از جمله آتش سوزی و بارندگی محصولات ما را تهدید می کند.

رضا امیدی نیز در این خصوص می گوید : از روز گذشته تراکتور و کامیون حامل محصول گندم در زیر بار منتظر خالی شدن است و عملا کمباین های موجود دیگیر قادر به برداشت ادامه محصول نیستند.

وی خاطر نشان کرد: هرچقدر کامیون های حامل محصول در زیر بار قرار گیرند و دیرتر تخلیه شوند ضمن متحمل شدن هزینه باعث می شود که دیرتر محصولاتمان را برداشت کنیم و با افت مواجه می شویم.

فرزاد برچعلی از دیگر کشاورزان مهرانی می گوید: با توجه با اینکه بیشتر کشاورزان گندم دورم را کشت کرده اند تنها یک انبار برای خرید این محصول در نظر گرفته شده که جوابگوی خیل عظیمی از کشاورزان منطقه نیست.

محمد رضا میرزایی رییس صنفی کارهای کشاورزان مهران و عضو شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ما گفت:بر خلاف سنوات گذشته که دو مرکز خرید گندم دورم و یک مرکز خرید گندم معمولی برای خرید محصول کشاورزان اختصاص می دادند امسال متاسفانه دو مرکز خرید گندم معمولی و یک مرکز خرید گندم دورم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:بیش از 80 درصد از کشاورزان منطقه گندم دورم کاشته اند و یک مرکز خرید برای کشاورزان کافی نیست.

رییس صنفی کارهای کشاورزان مهران تاکید کرد: علاوه بر کمبود مرکز خرید ، نبود وسیله ای که سریع گندم های تولید شده را در انبار جمع کند ، عدم نظم و انضباط در صفوف خودروهای حامل محصول کشاورزان و نیز تعطیلی مرکز خرید در شب  باعث بوجود آمدن مشکلات برای کشاورزان شده است.

میرزایی تصریح کرد:سیلو بزرگی که متعلق به تعاون روستایی متاسفانه به شرکت نفت اجاره داده شده که این انبار می توانست مشکل کشاورزان را مرتفع کند اما متاسفانه هم اکنون در اجاره شرکت نفت قرار دارد و کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

با این حال هرچند سایت آوای مهران قبل از برداشت به مسوولان در این خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه عدم رسیدگی مسولان و برنامه ریزی مناسب باعث شده است تا کمبود انبار در مهران به یک معضل تبدیل شده و امیدواریم با راه حل های مناسب و نیز افزایش انبار های خرید گندم این مشکل کشاورزان به زودی مرتفع شود.