ویزا تا 20 روز در کشور عراق اعتبار دارد

رییس سازمان حج و زیارت که همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار ایلام از مرز مهران بازدید می کرد،گفت: مرز مهران از دو طرف باز است و هیچ مشکلی برای رفت و برگشت زوار با مدارک قانونی وجود ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اعتبار 20 روزه روادید در کشور عراق گفت: با وجود اینکه حجم تردد زوار در مرز مهران سنگین است و ازدحام جمعیت در این مرز نسبت به دیگر مرزهای کشور بیشتر است اما مرز از هر دو طرف رفت و برگشت در حال حاضر آزاد است.

اوحدی افزود: زوار به مدت دو هفته از مرز خارج می شوند و می خواهند در 3 روز به کشور بازگردند که ما توصیه می کنیم بجای ازدحاج جمعیتی در سه روز ابتدای برگشت، زوار اربعین حسینی عجله نکنند و در سفر بازگشت خود عجله نکنند.

وی با پیش بینی تردد 2 میلیونی زوار از مرزهای سه گانه به کشور عراق، تصریح کرد: از این میزان، پیش بینی می شود حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

وی عامل کندی تردد در مرز مهران را، حضور زوار بدون مدارک قانونی دانست و از مردم خواست بدون گذرنامه و روادید به مرز مهران مراجعه نکنند.

اوحدی تاکید کرد: با هماهنگی های انجام شده، گذرنامه و روادید یکروزه صادر می شود و از مردم تقاضامندیم بدون مدارک به مرزهای کشور مراجعه نکنند چون طرف عراقی بدون روادید اجازه ورود نمی دهند.