ورود
۸۵۰ هزار زائر اربعین از مرزهای سه گانه به داخل کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که اربعین از مرزها فراتر رفته و ابعاد مختلف این کنگره عظیم نیازمند بررسی بیشتر است.

وی بیان داشت: خوشبختانه امسال خدمات قابل قبولی در مرزهای کشور برای زوار ارائه شده است و بیش از دو میلیون نفر در کمال آرامش و امنیت برای مراسم اربعین در عراق هستند.

وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده به زوار علاوه بر مرزهای سه گانه، در  داخل خاک عراق نیز ارتقا یافته و این را شاهد هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار در حال انجام است، افزود: هم اکنون ۸۵۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرزهای سه گانه وارد کشور شده اند که این میزان نسبت به تردد ۲۵۰ هزار نفر در مدت مشابه سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

وزیر کشور با تقدیر از خدمات رسانی تمامی دستگاه های عضو ستاد اربعین گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت های دولتی توان مردم هم برای خدمات رسانی در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

وی عنوان کرد: هیچ مشکل امنیتی طی اربعین برای زائران پیش نیامده و خوشبختانه مسئولان عراقی همکاری بسیار خوبی در این زمینه با مسئولان ایرانی برای تامین امنیت زوار دارند.

وی  بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگشت زائرین از عراق اندیشیده شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رحمانی فضلی با تقدیر از مهان نوازی مردم مهران اظهار کرد: مردم و زائرین به توصیه ها و اطلاع رسانی توجه لازم را داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اربعین نباید دولتی شود، گفت: برگزاری مراسم اربعین باید به مردم واگذار شود با این حال وزارت کشور برای خدمات رسانی به زوار آمادگی کامل دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه برنامه ریزی های بسیار خوبی برای اربعین امسال انجام شد، گفت: مسئولان استان ایلام به خوبی در مرز مهران برنامه های ستاد اربعین را اجرایی کردند و هدایت زائران از این مرز به سمت مرزهای خوزستان صرف توزیع امکانات و ارائه خدمات مطلوب به زائران بوده است.