آشنایی با فیلتر های هوا صنعتی، روغن صنعتی و کیسه ای

 فیلتر هوا صنعتی

محیط های صنعتی به نسبت سایر محیط ها از آلودگی هوایی بیشتری برخوردار هستند. ذرات معلق موجود در هوا سبب آسیب های جبران ناپذیری می شوند. جهت از بین بردن ذرات معلق و این قبیل آلودگی ها می توان از فیلتر هوا صنعتی مانند فیلتر کیسه ای استفاده کرد.  وظیفه ی این فیلتر ها فیلتراسیون هوا است. تنوع در این قبیل فیلترصنعتی بسیار زیاد است و بسته از کاربرد های فیلتر روغن صنعتی به تصفیه ی روغن کمپرسور ها میتوان اشاره کرد.  برای خرید ، قیمت روز محصولات را از سایت فیلتر یار استعلام بگیرید.

 

 

فیلتر کیسه ای

در جریان هوا شدت و کیفیت هوا بسیار با اهمیت است. برای تصفیه هوا می توان از فیلتر کیسه ای استفاده کرد.  همچنین فیلتر کیسه ای می تواند به عنوان فیلتر هوا صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.  فیلتر کیسه ای از مجموعه ای کیسه های به هم متصل شده تشکیل شده است. این نوع از فیلتر ها به عنوان پیش فیلتر یا همراه با فیلتر اصلی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا گاها لازم است از مدیاهایی که فیلتراسیون عمقی با سطح فیلتراسیون بالا دارند، استفاده شود.  فیلتر کیسه ای در بیمارستان ها، هواسازها، داروسازی ها، صنایع پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دارای نصب آسان، حداقل افت فشار، تنوع بالا در ابعاد و اندازه، متغیر بودن سطح فیلتراسیون ، قابلیت حذف غبار مخلوط در هوا، قابلیت نصب بر سیستم تصفیه هوا و.... می باشند.

 فقط در موارد محدودی تعویض فیلتر کیسه ای لازم می شود که از جمله آن می توان به خرابی کیسه، مسدود شدن فیلتر و نامرغوب بودن کیسه ها اشاره کرد بنابراین جهت داشتن انتخاب مناسب بهتر است با تنوع آن ها آشنا بود. فیلتر کیسه ای می تواند در جنس های مختلف نایلونی، فایبرگلاس، تفلونی، اکرلیک، نومکس، پلی آمید، پلی استر و پلی پروپیلن باشد که شرایط استفاده و مشخصات آنها با یکدیگر متفاوت است و هر کس بسته به نوع نیاز می تواند اقدام به انتخاب کند.

3

 

فیلتر روغن صنعتی

روغن صنعتی برای روانکاری سیستم های هیدرولیکی همچون بلبرینگ، شفت و چرخ دنده ها  مورد استفاده قرار می گیرد. گاها در بسیاری از روغن ها شاهد ناخالصی هایی همچون آب، گردو غبار و ... هستیم که آنها می توانند به راحتی اثر منفی از خود به جای بگذرند. ناخالصی و ذرات آلوده علاوه بر ایجاد فرسایش و خوردگی، باعث آسیب رساندن به چرخ دنده ها و ولوهای موجود در سیستم هیدرولیک می شوند. بعد از رسوب این ماده به علت رخ دادن سایش های مکرر، شکستگی و ترک هایی ایجاد می شود. برای رفع این مشکل باید از فیلتر روغن صنعتی استفاده شود. این نوع از فیلتر ها با فیلتر هوا صنعتی متفاوت هستند.

استفاده از فیلتر ها سبب حذف ناخالصی ها فرساینده از روغن می شود که این امر در افزایش عمر دستگاه بسیار تاثیرگذار است. همچنین با فیلتر روغن صنعتی می توان از هزینه های سرسام آور تعمیر قطعات رهایی یافت.

4

 فیلتر هوا صنعتی هپا: این فیلتر دارای لایه های متعدد از جنس الیاف در هم پیچیده فایبرگلاس، پوشال و حصیر است. این نوع از فیلتر در جذب ذرات معلق بسیار موفق عمل می کند و به نسبت سایر فیلتر ها دیرتر مسدود می شود.

فیلتر هوا صنعتی پنلی: این نوع از فیلتر در  بیمارستان ‌ها، کمپرسور، توربین ها، هود آشپزخانه و … به عنوان فیلتر اصلی و یا پیش فیلتر مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر هوا صنعتی پنلی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، هزینه ی تعویض بسیار کمی دارد که این امر از محاسن آن به شمار می آید.

فیلتر الیاف شیمیایی: این فیلتر برای کمپرسورها و توربین ها بیشترین کاربرد را دارد و ظرفیت غبارگیری آن نیز بسیار بالا است. همچنین دارای دو نوع خشک و ویسکوز است که قابلیت جذب نوع ویسکوز آن بیشتر است.

فیلتر فلزی صنعتی: این فیلتر در دستگاه های هواساز و توربین ها و کمپرسور ها کارایی دارد و عمدتا از جنس استیل، آلومینیوم یا گالوانیزه  است. فیلتر فلزی صنعتی در جذب آلودگی ها بسیار موثر است و کاربرد وسیعی در صنعت دارد.

5