نحوه استعلام قیمت کانکس اداری

امروزه کانکس اداری یکی از پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات حوزه سازه‌های پیش ساخته بوده و قیمت کانکس اداری همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خریداران و مشتریان این گونه از کانکس‌های پیش ساخته می باشد. در این میان، با توجه به اینکه کانکس‌های اداری پیش ساخته می‌توانند با مشخصات و ویژگی‌های کمی و کیفی گوناگون، طراحی و ساخته شوند، بنابراین قیمت آن‌ها نیز با توجه به همین مشخصات و ویژگی‌ها، به عوامل متعددی بستگی داشته و مشخصاً متغیر خواهد بود. در ادامه، به بررسی عوامل مؤثر در قیمت انواع کانکس اداری و همچنین جزئیات و نحوه استعلام قیمت انواع کانکس پیش ساخته خواهیم پرداخت.

قیمت کانکس اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

کانکس‌های اداری به لحاظ طراحی و ساخت و همچنین برخورداری از امکانات و ویژگی‌ها، تنوع بسیاری دارند؛ اما به طور کلی، از عواملی که در تعیین قیمت کانکس‌های اداری مؤثرند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ابعاد کانکس اداری: کانکس‌های اداری با توجه به نوع کاربری اداری آن‌ها (واحد پذیرش، اتاق کارمند، اتاق مدیر، اتاق جلسات، اتاق میهمانان و ...)، تعداد پرسنل مستقر در آن و واحدهای اداری که شامل می‌شوند، می‌توانند ابعاد گوناگونی داشته و به همین ترتیب، قیمت آنها نیز متغیر خواهد بود. ساخت کانکس های اداری با ابعادی در بازه‌ی: عرض 2.5 تا 4 متر، طول 4 متر تا 12 متر و ارتفاع 2 متر تا 3 متر، بسیار معمول است.
  • جنس کانکس اداری: به طور کلی کانکس‌ها در بازار، به دو دسته کلی کانکس‌های ورقی و پانلی تقسیم‌بندی می شوند. با این وجود، گونه‌های دیگر مانند: کانکس فایبرگلاس، کانکس بتنی و ... نیز موجود می‌باشند. کانکس های ورقی (از جنس ورق فلزی معمولی یا گالوانیزه) ارزان تر هستند، اما با توجه به اینکه نسبت به نوع پانلی (از جنس ورق ساندویچ پانل)، در مقابل حرارت و صوت عایق‌ نیستند و همچنین زودتر فرسوده شده و هزینه‌های تعمیرات و بازسازی بیشتری دارند، توصیه نمی‌شوند.
  • طراحی و پلان کانکس اداری: جزئیاتی نظیر تعداد پارتیشن‌ها یا واحدها و نحوه ارتباط آن‌ها، ساختار و شکل کلی کانکس اداری (مربعی، مستطیلی، منحنی یا ترکیبی از آن‌ها)، تعداد طبقات کانکس اداری و همچنین پلان هر بخش یا زیرمجموعه، می‌توانند به نوبه خود، در قیمت نهایی کانکس، بسیار مؤثر واقع شوند.
  • کف سازی کانکس: از مهمترین عواملی است که در کیفیت کانکس مؤثر است. نوع و کیفیت کف سازی و پوشش کف (بتن، ورق عرشه‌فولادی، سرامیک، تخته و ... یا ترکیبی از آن‌ها)، در مقاومت کانکس نسبت به نفوذ رطوبت از کف و آسیب‌های جدی به آن، بسیار مؤثر می‌باشد. بنابراین قیمت کانکس نیز بسته به نوع و کیفیت کف سازی آن، متغیر خواهد بود.
  • دکوراسیون داخلی و نمای خارجی: نوع و کیفیت دکوراسیون داخلی کانکس اداری (PVC ، MDF و ...) و همچنین نمای خارجی کانکس (انواع کامپوزیت، آلوبوند، ترمووود، سایدینگ و ...) نیز در قیمت انواع کانکس اداری مؤثر می‌باشد. کانکس اداری با تجهیز قوی دکوراسیون داخلی و همچنین نمای خارجی، به عنوان «کانکس اداری لوکس» محسوب شده که از قیمت بالاتری نسبت به نوع ساده آن، برخوردار می‌باشد.
  • امکانات و تجهیزات جانبی: مشخصاً نصب امکانات و تجهیزات جانبی برای کانکس، هزینه‌هایی را به خود اختصاص خواهد داد. امکاناتی نظیر سامانه‌های سرمایش و گرمایش، تعداد و نوع درب و پنجره‌های کانکس، واحدهای بهداشتی و ... که برای پرسنل اداری نصب و تعبیه می‌گردند، هر کدام به نوبه خود در قیمت انواع کانکس اداری مؤثر واقع خواهند شد.
  • مصالح و متریال‌‌های مورد استفاده: می‌دانیم که در بازار، مصالح و متریال اولیه و همچنین وسایل و امکانات و تجهیزات برای ساخت یک کانکس اداری متغیر بوده و به همین علت، بدیهی است که نوع و کیفیت آن‌ها، در قیمت انواع کانکس اداری پیش ساخته بسیار مؤثر خواهد بود.

2

استعلام قیمت کانکس چیست؟

به طور معمول، شرکت‌ها و تولیدکنندگان کانکس پیش ساخته (مانند شرکت ایران کانتین)، امکانی را فراهم می‌آورند که مشتریان یا کسانی که قصد خرید کانکس را دارند، بتوانند از طریق آن، نسبت به استعلام قیمت کانکس، با توجه به تعداد، مشخصات، امکانات و ویژگی‌های کمی و کیفی آن‌ها، اقدام نمایند.

فرآیند استعلام قیمت کانکس (یا استعلام بهای کانکس) بدین گونه است که مشتریان با در اختیار قراردادن تعداد، مشخصات، امکانات و تجهیزات و سایر ویژگی‌های کمی و کیفی کانکس مورد نظر به واحد فروش شرکت تولیدکننده، نسبت به استعلام قیمت و دریافت پیش‌فاکتور، اقدام می نمایند. در مقابل، واحد فروش آن شرکت، پس از بررسی مشخصات کانکس درخواستی و برآورد هزینه‌های ساخت آن، قیمت نهایی و در صورت نیاز، پیش‌فاکتور فروش را به مشتری ارائه خواهد داد.

نحوه استعلام قیمت کانکس اداری چگونه است؟

استعلام قیمت کانکس اداری پیش ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.

نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. طراحی فرم های مذکور به گونه ای است که کاربران، از طریق وارد کردن مشخصات فردی، سازمانی و همچنین مشخصات و ویژگی‌های کانکس مورد نظر، اقدام به استعلام قیمت و در صورت نیاز، دریافت پیش‌فاکتور می نمایند. مشخصاً این گونه از استعلام قیمت، بسیار دقیق‌تر از نوع تلفنی و تقریبی خواهد بود.

شرکت ایران کانتین به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های اداری پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.

تنها قیمت مهم نیست!

توجه داشته باشید که مواد و مصالح مصرفی، مشخصات فنی، شرایط پرداخت هزینه، نحوه و موعد تولید و تحویل و … در قیمت و هزینه‌های تولید کانکس و ساختمان پیش ساخته بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین در هنگام استعلام بهای کانکس از تولید کننده های کانکس، موارد مذکور را مد نظر داشته باشید و صرفاً از روی عدد قیمت و ابعاد کانکس، سریعاً تصمیم گیری نکنید!