فوت‌وفن‌هایی برای بسته‌بندی اثاث منزل در اسباب‌کشی

به نظر شما مشکل کار کجاست؟ شاید اسباب و اثاثیه زیادی دارید، شاید در بسته‌بندی لوازم دقت نمی‌کنید یا شاید خدایی نکرده دچار تنبلی می‌شوید؟! به هر حال اگر قرار باشد بعد از هر اسباب‎کشی با انبوهی از وسایل آسیب‌دیده مواجه شویم و یا تا مدت‌ها دنبال لوازم شخصی خود بگردیم نصف عمرمان تلف می‌شود و باز اسباب‌کشی بعدی و نقطه سر خط.

 از قدیم گفته‌اند گِره‌ای که با دست باز می‌شود را چرا با دندان باز کنیم! به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این مطلب شما اول از همه شما را با ترفند‌های بسته‌بندی اثاث منزل آشنا کنیم تا به‌راحتی اسباب‌کشی کنید، لوازم‌تان را بدون سردرگمی بچینید؛ و یک راه‌حل خوب هم معرفی کنیم که در اسباب کشی کاری برای انجام دادن نداشته باشید و  فقط روی کاناپه بشینید، چای بنوشید و مدیریت کنید.

 

بسته‌بندی لوازم منزل به سبک حرفه‌ای‌ها

  1. تهیه چِک لیست: قبل از هرکاری لطفا یک فهرست برای کارهایی که قرار است انجام دهید، تهیه کنید. به این شکل نه تنها کارتان را با برنامه‌ریزی پیش می‌برید، بلکه محال است چیزی را فراموش کنید. معمولاً بسیاری از سهل‌انگاری‌ها در انجام کارهای مختلف به خاطر عدم داشتن یک برنامه مشخص است. 
  2. اضافی‌ها را با خودت نبر: در خانه هر کدام از ما همیشه حجم قابل توجهی از لوازم‌ و وسایلی است که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. اگر دنبال آدرس‌شان می‌گردید می‌توانید آن‌ها را در انباری‌ها و بالای کمد‌ها پیدا ‌کنید! خب همین امروز دست به‌کار شوید بخشی از آن‌ها غیرقابل استفاده هستند و باید دور بریزید و آن‌هایی را که دیگر لازم ندارید را  واگذار کنید.
  3. نظافت کردن را قبل از رفتن انجام بده: یکی از مشکلات بزرگی که معمولا هنگام اسباب‌کشی دچار آن می‌شویم مبحث نظافت است. بعضی‌ها می‌گویند: «تمیزکاری‌ها را در خانه جدید انجام می‌دهیم.» اما این کار عملا اشتباه است! مثلا: تصور کنید وارد خانه جدید می‌شوید و تازه می‌خواهید شیشه‌ تمیز کنید، این کار شما را خسته‌تر‌ می‌کند. پس سعی کنید قبل از بسته‌بندی لوازم و اسباب‌کشی کارهای نظافتی را کرده باشید.
  4. شلوغ کاری نکنید: حتما شما هم دوستانی دارید که وقتی مسافرت می‌روند همه لباس‌ها و وسایل‌شان در چمدان زیر‌ورو است و مدام به دنبال  چیزی می‌گردند. اما حالا وقت اسباب‌کشی است و باید رویه را عوض کرد. یادتان باشد برای وسایل جداگانه کارتن‌های مجزا تهیه کنید، مثلاً: لوازم شخصی هر یک از اعضا خانواده در کارتن جدا. به طورکلی در بسته‌بندی مواد غذایی، شکستنی‌ها، کتاب‌ها، پوشیدنی‌ها و... دقت کنید، جوری نشود که در کارتن وسایل شخصی‌تان را باز کنید اما لا‌به‌لای‌اش وسایل آشپزخانه باشد!
  5. برچسب بزنید: انجام یکی از کارهای مهم در بسته‌بندی اثاث منزل برچسب زدن است. چه سرویس‌های کریستالی که به خاطر بی‌خبر بودن از برچسب شکستی در عرض چند ثانیه با خاک یکسان شده‌اند.

41

نکات مهمی که باید هنگام بسته‌بندی اثاث منزل بدانید!

  1. از وسایل غیر‌ضروری شروع کنید: بسته‌بندی اثاث منزل را با وسایلی شروع کنید که تا روز اسباب‌کشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، مثلاً می‌توانید اول ظرف‌های شکستنی داخل کنسول یا بوفه را جمع کنید که دقت و حوصله بیش‌تری نیاز دارند.
  2. کارتن‌ها را زیادی سنگین نکنید: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث پاره شدن ناگهانی جعبه‌ها و آسیب رساندن به وسایل‌تان می‌شوند لبریز کردن آن‌ها است. لطفا از انجام این کار بپرهیزید.
  3. از چسب پهن استفاده کنید: چسب پهن به تنهایی می‌تواند بار عظیمی از بسته‌بندی لوازم منزل را هنگام اسباب‌کشی متحمل شود، پس استفاده از آن را فراموش نکنید به ویژه لایه‌ای از آن را حتما در کَف کارتن بچسبانید.
  4. وسایل قیمتی و زیورآلات را جدا بگذارید: تجربه تلخ و مشابه‌ای که افراد هنگام اسباب‌کشی از آن صحبت می‌کنند گم شدن وسایل قیمتی و جواهرات‌شان است. آن‌ها را تحت هیج شرایطی درون کارتن‌های حمل بار نگذارید و سعی کنید آن‎ها را کیف‌های دستی خود جابه‌جا کنید.
  5. نیرو کمکی استخدام کنید: زمانی که احساس می‌کنید به علت ناتوانی و یا مشغله کاری نمی‌توانید به‌تنهایی کارهای مربوط به اسباب‌کشی را انجام دهید حتما از افرادی که توانایی و تخصص انجام این کار را دارند کمک بگیرید.

42

مینی مهارت‌های قبل از باربری

  • روی کشو‌های دراور، پاتختی‌ها، در کمد‌ها، یخچال و حتی اجاق‌گاز را چسب بزنید تا هنگام اسباب‌کشی بیرون نیایند و آسیبی به راه‌پله‌ها و یا خودشان نزنند.
  • چند روز قبل از اسباب‌کشی خرید مواد غذایی را متوقف کنید و تا می‎توانید درون یخچال و فریزر را خالی نگه دارید. اگر احتمالاً پیش از باربری چیزی باقی مانده آن را به همسایه‌ها یا اقوام خود بسپارید.
  • بهتر است برای رعایت بهداشت لباس‌هایتان را درون کارتن نگذارید. در عوض می‌توانید آن‌ها در چمدان یا پلاستیک‌های بزرگ گذاشته که حمل آسان‌تری هم دارند و یا حتی به مرور با وسیله شخصی خود لباس‌ها را با جالباسی ببرید و در کمد خانه جدید قرار دهید.
  • موقع جمع کردن وسایل شکستنی فقط به مُچاله کردن روزنامه و قرار دادن آن بین ظرف‌ها اکتفا نکنید. برای این کار استفاده از پارچه‌های نرم و حوله‌ها مناسب‌تر است.
  • بعضی‌ها تصور می‌کنند که وسایل بزرگی مثل مبل‌ و صندلی‌ها نیاز به بسته‌بندی ندارند، در صورتی که ممکن است حین باربری دچار آسیب‌زدگی، شکستن و یا پارگی شوند پس بهتر است آن‌ها را نیز با نایلون‌های ضربه‌گیر و سلفون‌های پهن بسته‌بندی کرد.

یک راه‌حل خوب برای بسته‌بندی اثاث منزل و باربری

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که فرصت کافی برای بسته‌بندی لوازم منزل و باربری نداشته باشید، شاید هم از انجام این کار خسته شده‌اید و کُلا حوصله‌اش را ندارید. به هرحال اسباب‌کشی روندی است که اگر هر ساله نباشد هر چند سال یک‌بار گریبان‌مان را می‌گیرد. اگر بدانید که موقع اسباب‌کشی با عدم رعایت ایمنی و عدم مراقبت از وسایل چه بلاهایی سر وسایل می‌آورید و طول عمرشان را کم می‌کنید، همین حالا برای‌شان گریه می‌کنید.

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید: «کار را به کاردان بسپارید.» حالا اگر شما به هر  دلیلی فرصتی برای انجام کار‌های مربوط به اسباب‎کشی را ندارید می‌توانید از شرکت‌های معتبر باربری و نیرو‌های متخصص آن‌ها برای بسته‌بندی اثاث منزل کمک بگیرید!

 

43

 

اما کدام شرکت و چطور اعتماد کنیم؟؟

شرکت باربری ملل تنها با 5 سال سابقه در زمینه خدمات باربری توانسته است اعتماد لازم را میان مشتریان خود به‌دست آورد. این شرکت به تعهد، ارائه خدمات باکیفیت و داشتن تعرفه‌های مناسب معروف است. علاوه بر این همیشه می‌گویند: «انگار در حال بسته‌بندی و جا‌به‌جایی وسایل منزل خود هستیم.» که این حرف برای مشتری‌ها خود قوت قلب و اطمینان‌خاطر است و البته که حرف و عمل‌شان یکی است.

44

چرا اتوبار ملل؟

مسئولیت‌پذیری هدف اول اتوبار ملل است، پس اگر از آن‌ها کمک گرفتید نگران گم شدن یا شکستن وسایل خود نباشید. در این شرکت متناسب با نیاز شما خودروهای باربری مختلف  وجود دارد که سر ساعت تعیین شده جلوی درب خانه‌تان حاضر است. نیروهای‌شان هم به‌خوبی  آموزش‌دیده و متخصص‌اند و به‌آسانی اسباب منزل شما را بسته‌بندی و بارگیری کنند. و در آخر برای اطمینان پیش از انجام هرکاری می‌توانید به صورت 24 ساعته با اتوبار ملل تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره رایگان و راهنمایی بخواهید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت http://www.otobar-melal.com/ مراجعه کنید.