برای موفقیت در بازار بورس چه کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید با وارد کردن سرمایه ریز و درشت خود به بازار سرمایه، به سودآوری قابل توجهی دست یابید، لازم است بدانید که پیش از هر چیزی با دنبال کردن دوره آموزش بورس می توانید توانمندی های خود در این حوزه را افزایش داده و در معاملات بازار سرمایه با دانش و اقتدار کامل وارد شوید.

نوسانات اخیر در بازار بورس نشان داد که همیشه نمی توان به سبز بودن شاخص و روند صعودی سهم ها دل خوش کرد و این امکان وجود دارد که در زمانی نه چندان طولانی حتی، با شکست های قابل توجهی در این بازار روبرو شد.

در صورتی که با داشتن اطلاعات و دانش کافی نسبت به بازار سرمایه، می توان در معاملات با تحلیل های درست ورود پیدا کرده، در زمان درست خریدهای سهم های مختلف را انجام داده و در زمان درست نسبت به فروش سهام اقدام کرد. در حقیقت چیزی که در بازار بورس داریم و به وسیله آن می توان به موقع نسبت به سودآوری اقدامات لازم را انجام داده و از متحمل شدن ضررهای کوچک و بزرگ در امان ماند، خرید و فروش و به عبارتی معامله درست و به موقع است.

 

شناسایی سهم های ارزشمند و شناسایی زمان ورود و خروج به آن نمادهای بورسی، متضمن سودآوری در این بازار خواهد بود.

دوره تابلوخوانی بورس

در دوره تابلوخوانی بورس می توانید کلیه مباحث مربوط به معاملات صحیح در بازار سرمایه را مرور کرده و به این شکل به توانمندی لازم در این حوزه دست یابید. مبانی آموزشی در دوره تابلوخوانی بورس شامل انواع شاخص در بورس، قیمت پایانی و آخرین، فیلترهای کاربردی، کد به کد، حجم مشکوک، الگوی تیک، حقیقی و حقوقی، ترکیب سهامداران، معرفی صندوق طلا و ... است. بسته به این که در کدام یک از این حوزه ها ضعف دانشی بیشتری داشته باشید، با زوم کردن در آن بخش آموزشی می توانید توانمندی و اطلاعات خود در بازار بورس را افزایش داده و پتانسیل های معاملات موفق تر را در خود شکل دهید.

به یاد داشته باشید که هیچ کس جز خود شما، بهترین برای تسلط بر بازار سرمایه نیستید و اگر چه صندوق های سرمایه گذاری همیشه برای کاهش ریسک و انجام معاملات مطمئن تر در بازار بورس، آماده هستند و می توان با تکیه بر آن ها، زمینه های زیان دهی را از بین برد؛ اما با یادگیری و طی کردن دوره های آموزشی بورس، خود به یک تحلیل گر واقعی تبدیل شده و لذت معاملات در بازار سرمایه را احساس خواهید کرد.

595

دوره ایچیموکو چیست؟

در حوزه آموزش سرمایه گذاری در بورس و تحلیل های بازار سرمایه، لازم است که درباره دوره ایچیموکو نیز بیشتر بدانید. این دوره در واقع آموزشی بر سبک تحلیل ژاپنی است که در فرآیند تحلیل و بررسی آن، گذشته، حال و آینده یک سهام خاص مورد بررسی قرار می گیرد. به این شکل که وضعیت گذشته، حال و آینده سهام در کنار یکدیگر قرار گرفته و بررسی با در نظر گرفتن شرایط آن سهام، افت و خیزها و مدار جریانی که طی کرده در این دوران، انجام می پذیرد. این سبک از تحلیل بورس، به سهامداران کمک می کند تا به شکلی موثرتر نسبت به وضعیت فعلی سهم های مختلف بورسی در بازار سرمایه آگاهی پیدا کرده و تخمین بهتری نسبت به آینده این سهم ها داشته باشند. به واقع با بررسی نوسانات قیمت و نموداری که نمادهای بورس در گذر زمان و دوره های مالی خود طی کرده اند، ابزار محک مناسبی در اختیار خواهید داشت تا دوره های مالی فعلی و پیش رو را تخمین بزنید.

22

حد مقاومت، حد سود و ضرر و غیره از نخستین دستاوردهای تحلیل ایچیموکو در بازار بورس خواهد بود. لازم به یادآوری است که این تنها یکی از ابزاری است که به سهامداران کمک می کند تا در بازار سرمایه بتوانند با تحلیل های منطقی تر و برپایه داده های واقعی، به خرید و فروش و معامله پرداخته و اثربخشی به مراتب ارزنده تری از این بابت به دست بیاورند.

در وب سایت mrkarimian7 می توانید دوره های آموزش بورس را گذرانده و در این زمینه به سطح مهارتی حرفه ای به عنوان یک سرمایه گذار بپردازید. به یاد داشته باشید که شرط موفق شدن در بازار سرمایه، تنها وارد کردن سرمایه بزرگ به این بازار نیست و باید با دانش و ابزار تحلیل گر کارآمد همراه باشید.