جاذبه های دیدنی در سفر به کیش

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز همان قنات است که ساخت آن تنها توسط ایرانیان باستان انجام می شد و آنان با حفر چاههای عمیق به آبهای زیرزمینی دسترسی پیدا می کردند .  کاریز کیش در عمق شانزده متری از سطح زمین قرار دارد و معماری شگفت انگیز آن گردشگران بسیاری را به این سو می کشاند . این قنات قرن ها تا منبع تأمین کننده آب شیرین ساکنین این جزیره بود و امروزه تغییراتی در ساختار آن انجام شده و به یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره تبدیل شده است  . بر روی سقف و دیوارهای این کاریز ، فسیل صدف‌ها و مرجان‌هایی را می بینید که برخی از آنها میلیون ها سال  قدمت دارند .

شهربازی کیش

شهربازی کیش یکی از آن مکان های پر طرفداری است که روزی پر هیجان و شاد را برایتان رقم می زند . در شهربازی کیش با بازیهای متنوعی روبرو می شوید ، که همگی مطابق استاندارد های بین المللی ساخته شده اند و برای تمام سنین بازیهای متنوعی وجود دارد .

در تور کیش جزیره کیش دارای دو شهر بازی است.  که یکی همین شهر بازی کیش است و دیگری شهربازی هایلند کیش نام دارد و هر دو دارای فضایی منحصر بفرد هستند .

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از تفرجگاههای پر طرفدار در این جزیره است که با داشتن پیست اسکیت ، زمین پینگ‌پنگ ، پیشت دوچرخه سواری و مسیرهای مخصوص پیاده‌ روی مکان ایده آلی برای گشت و گذار و تفریح است . این مجموعه در کنار دلفیناریوم و برخی از رستوران های خوب جزیره قرار دارد و میتوانید روزی سراسر شاد و پر هیجان را در این منطقه رقم بزنید .

جزایر پرنس در شهر استانبول

جزایر پرنس از جمله جاذبه های گردشگری شهر استانبول است که با وجود طبیعتی زیبا و شگفت انگیز  سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود می کشاند .  جزایر پرنس مجموعه ای از نه جزیره بکر و زیباست که در میان آبهای دریای مرمر ، و در فاصله کوتاهی از شهر استانبول قرار دارند . همانطور که گفتیم این جزایر از تلفیق نه جزیره کوچک و بزرگ ساخته شده که تنها 4 تا از آنها قابل استفاده گردشگران است که نام های آن ها عبارتند از : جزیره بویوک آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا و کینالی آدا  .  که از این میان جزیره بویوک آدا بزرگ ترین و محبوب ترین جزیره است و اغلب تورهای گردشگری شما را به دیدن آن دعوت می کنند . و دلیل اصلی نامگذاری این جزایر به نام پرنس (شاهزادگان) این است که در گذشته شاهزادگان طرد شده از تاج و تخت و حکومت به این منطقه تبعید می شدند و در دوران بیزانس نیز  این جزایر به عنوان تبعیدگاه استفاده می شد .

جزیره بیوک آدا همانطور که گفتیم بزرگترین این جزایر و یکی از زیباترین آنهاست که بازدید و گت و گذار در  آن یکی از بخش های لذت بخش سفر شما خواهد بود . در این جزیره هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد ندارد و تنها درشکه و دوچرخه در آن دیده می شود . طبیعت زیبای این جزیره و وجود کافه و رستوران های متنوع شما را برای ساعت ها سرگرم نموده و لحظات بیادماندنی برایتان رقم می زنند .

در ادامه باید افزود ویژگی اصلی همه این جزایر سکوت و آرامش حکمفرما در آن است  و تنها صدایی که به گوش می رسد صدای پای اسب و یا زنگ دوچرخه است .

در تور استانبول برای دسترسی به این جزایر باید قایقی کرایه کنید و یا با تورهای گردشگری همسفر شده و با کشتی های تفریحی به این منطقه بروید . باید افزود قایق های معمولی اغلب بسیار آهسته حرکت می کنند  به همین دلیل بهتر این است که در مسیر رفت از قایق های تندرو استفاده کنید  تا با به موقع به جزیره رسیده و بتوانید همه گوشه و کنار آن را ببینید .  معمولا آخر هفته ها اگر هوا آفتابی باشد قایق ها زود پر می شوند و باید در یک صف طولانی به انتظار بایستید بنابراین پیشنهاد می کنیم بلافاصله بعد از صرف صبحانه هتل عازم شوید تا خیلی معطل نشوید . این سفر آبی حدودا دو ساعت طول می کشد ، و  در طول این مسیر شاهد تماشای مناظر زیبایی همچون پرواز مرغان دریایی خواهید بود . میتوانید به مرغان دریایی که در کنار قلیق شما پرواز می کنند غذا بدهید . به محض ورود به جزیره رستوران ها و کافه های متعددی را می بینید که برای رفع خستگی و گرسنگی مکانی ایده آل هستند .

بازار بزرگ یا گرند بازار  Grand Bazaar

به گزارش سفر با تو ، بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین بازار های دنیاست که با میلیون ها بازدید کننده در سال به عنوان پرطرفدارترین جاذبه گردشگری کشور ترکیه شناخته شده است . بازدید از این بازار سنتی و سرپوشیده به خصوص برای گردشگران اروپایی بسیار جالب و سرگرم کننده است اما ما ایرانیان در اغلب شهر های کشورمان و تهران نمونه مشابه و حتی دیدنی ترین آن را داریم . پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد ندارید باز از این بازار پر جاذبه و خوش آب و رنگ دیدن کنید و از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور آشنا شوید . باید افزود از انجائیکه این بازار محل رفت و آمد گردشگران است قیمت ها در آن از حد معمول بالاتر است بنابراین تنها به گشت و گذار مشغول باشید و خرید خود از دیگر بازارهای شهر انجام دهید .

در این بازار بیش از پنج هزار مغازه و حجره دیده می شود و از انواع صنایع دستی ، محصولات چرمی و چوبی و قالی و قالیچه گرفته تا انواع پوشاک ، جواهرات ، عتیقه جات و ... را در این بازار خواهید دید .