ویژگی های دستگاه اکسیژن ساز چیست

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی کاربری است که برای بیماران مختلف کارایی دارد . بیمارانی که درگیر مشکلات تنفسی هستند نیاز بیشتری به این دستگاه دارند . دستگاه های اکسیژن ساز در مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام برای شرایط خاصی طراحی و تولید شده اند.

برخی در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد و نوعی دیگر به عنوان دستگاه اکسیژن ساز خانگی هستند که این نوع برای مصارف خانگی می باشند که معمولا بیمارانی که دچار بیماری های تنفسی مانند بیماری های ریوی هستند باید از این نوع در منزل خود داشته باشند تا در مواقع ضروری که دچار مشکلات تنفسی می شوند از آن استفاده کنند .

همان طور که پیش تر گفته شد ، دستگاه اکسیژن ساز یک دستگاه پزشکی است که کار این دستگاه ها به این صورت می باشد که اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین کند چون معمولا بیماران تنفسی سطح اکسیژن خونشان کم است و این کار با متراکم کردن اکسیژن موجود در محیط انجام می شود .

دستگاه های اکسیژن ساز خانگی از جمله مهم ترین تجهیزاتی است که به افرادی که بیماری های تنفسی دارند توصیه می شود . بیماری های تنفسی جزو بیماری های با ریسک بالا محسوب می شود و توجه به این نکات برای این افراد الزامی است .

دستگاه اکسیژن ساز در دو نوع ثابت و قابل حمل طراحی و تولید می شوند . همان طور که از نام این دستگاه ها مشخص است قابلیت های آن ها قابل حدس می باشد .

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

این نوع دستگاه ها به راحتی قابل حمل می باشد و برای افرادی که در اکثر مواقع به استفاده از آن نیاز مناسب است . دستگاه قابل حمل که پرتابل نیز معروف است برای وزن کمی دارد به همین دلیل جا به جا کردن آن کار ساده ای است .

 فرآیند تولید کار این دستگاه به این صورت است که در زمان مشخصی و در فاصله مشخصی اکسیژن مورد نیاز فرد بیمار را تولید می کند . نکته قابل توجه در این دستگاه اکسیژن ساز این می باشد که می توان به صورت دستی مقدار اکسیژن مورد نیاز را تنظیم کرد .

دستگاه اکسیژن ساز ثابت

دستگاه های اکسیژن ساز ثابت در اکثر مواقع در منازل مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه ها دارای  چرخ هایی هستند که می توان آن ها را به راحتی جا به جا کرد . فرآیند کار این دستگاه ها نیز مانند دستگاه های قابل حمل به این صورت است که می توانند در مدت زمان مشخص میزان تعیین شده ای اکسیژن برای افراد بیمار تولید کنند .

خرید ماسک تنفسی

همه گیری ویروس کرونا در جهان و ایران شرایطی را ایجاد کرده تا همه افراد موظف شوند که به هنگام رفت و آمد در جامعه از ماسک های تنفسی استفاده کنند . خرید ماسک تنفسی یکی از خرید های ضروری برای هر فرد است .

ماسک های تنفسی مختلفی در بازار عرضه شده است که هر کدام از این ماسک ها با کیفیت و متریال مختلفی تولید می شود . متریال که ماسک ها با آن تولید می شود بسیار مهم است زیرا بر نوع و کیفیت تاثیر می گذارد . آن جا که استفاده از ماسک در  عدم انتقال و پیشگیری از ابتلا به این ویروس اهمیت دارد پس باید بهترین نوع آن را تهیه کنیم .

ماسک های سه لایه ، ماسک n95 و ماسک های پزشکی در میان ماسک های پر lکاربرد قرار دارد . در فصل پاییز و زمستان آلودگی هوا در کلان شهر ها به معضل بزرگی برای افراد تبدیل می شود . در شرایط آلودگی هوا و ویروس کرونا استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد .‌

در شرایط شیوع کرونا استفاده از ماسک برای پرستاران و پزشکان بیمارستان نیز بسیار اهمیت دارد . ماسک های که پرستاران استفاده می کنند از سه لایه پروپیلن ، هایژنیک و فیلتر آنتی باکتریال تشکیل شده باشد تا وجود این لایه های از انتقال ویروس جلوگیری کنند . در خرید ماسک تنفسی باید به این مورد دقت شود که ماسک از فیلتراسیون بالایی برخوردار باشد . استفاده ماسک های تنفسی برای افراد که بیماری های تنفسی و ریوی دارند نیز مهم است. 

کاربرد تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی نیز مانند بسیاری از تجهیزات پزشکی در مواقع و شرایط خاص خود بسیار کاربرد دارد . افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شود ، کسانی که می خواهند دمای بدن خود را بررسی کنند و چک کردن دمای بدن کودکان و موارد دیگر همگی نیاز به یک تب سنج وجود دارد .

تب سنج دیجیتالی قابلیتی دارد که می توان بدون تماس با بدن افراد تب در آن ها را تشخیص دهد . در واقع وجود پرتو مادون قرمز موجب می شود که بدون تماس بتوان از این تب سنج ها استفاده کرد .

تب سنج های دیجیتالی به سرعت و دقت بالایی دمای بدن افراد را نشان می دهد.  این تب سنج ها در طرح ها و برند های مختلفی در بازار عرضه می شود . تب سنج دیجیتالی دارای یک صفحه LCD است که این صفحه برای نمایش اطلاعات دریافتی از بدن قرار داده شده است .

نحوه کار با این تب سنج ها بسیار ساده است و هر فردی می تواند از این وسیله برای چک کردن دمای بدن خود استفاده کند.  وجود تب سنج در خانه می تواند در مواقع خاصی کاربرد داشته باشد به عنوان مثال اگر حس کنید که دمای بدن شما بالاست و این تصور را داشته باشید که تب دارید به سرعت می توانید بررسی کنید که آیا این گونه است یا فقط دچار اشتباه شده اید .

چنانچه قصد خرید تب سنج دیجیتالی ، دستگاه اکسیژن ساز و ماسک های تنفسی را دارید باید این کالا ها را یک فروشگاه معتبر و فعال در زمینه تجهیزات پزشکی خریداری کنید . اطمینان خاطر از کیفیت کالایی که تهیه می شود بسیار اهمیت دارد زیرا کالا های پزشکی مستقیما با سلامت در ارتباط هستند و این موضوع مهم می باشد و باید به آن توجه شود تا سلامت فرد تهدید نشود