بهترین زمان سفر به قشم

جزیره قشم به‌واسطه جاذبه‌های طبیعی و بازارهای معروفی که دارد، یکی از مقاصد محبوب و اصلی میان گردشگران است؛ این جزیره به سرزمین عجایب هفت‌گانه شهرت دارد و هر ساله موردتوجه بسیاری از مسافران تور قشم از تهران و دیگر شهرهای ایران، همچنین گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. قشم با قرارگرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص، شرایط آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد و بیش‌تر مسافران تور قشم مایل هستند در شرایط آب‌وهوایی خنک به جزیره سفر کنند. در این مقاله بهترین زمان سفر به قشم را از جنبه‌های متفاوت سفر به شهر قشم بیان کرده‌ایم؛ برای آشنایی بیش‌تر با این جزیره رویایی با ما همراه باشید. علاقه‌مندان سفر با تور لحظه آخری قشم برای اطلاع از قیمت تور قشم علی بابا و تاریخ تور به سایت یا اپلیکیشن علی بابا مراجعه کنید.

آشنایی با جزیره شگفت‌انگیز قشم

جزیره قشم در جنوب کشور در استان هرمزگان قرار دارد؛ قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج‌فارس است. جزیره قشم با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردی که دارد، از جاذبه‌های بکر و نقاط گردشگری بسیاری نظیر دره ستارگان، روستای لافت، غار خوربس، جنگل حرا، قلعه پرتغالی‌ها، تنگه چاه کوه، جزیره ناز و جزیره هرمز برخوردار است. همچنین تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرفداری نظیر بازی‌های آبی، غواصی، قایق سواری و تماشای دلفین‌ها را دارد.

بهترین زمان سفر به قشم از نظر شرایط آب‌وهوایی

اگر فقط به قصد تفریح به قشم سفر می‌کنید، بدون شک شرایط آب‌وهوایی خوب و معتدل باعث لذت‌بخش‌تر شدن تور قشم خواهد شد. پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که آب‌وهوای خوب، شرط اصلی شما برای رفتن به سفر است، فصل زمستان و بهار بهترین زمان سفر به قشم به‌حساب می‌آید. به‌طورکلی از اوایل آبان تا اواخر فروردین بهترین ماه‌های سفر به این شهر است؛ در این فصل‌ها بیش‌ترین تعداد سفر با تور قشم از تهران به جزیره انجام می‌شود که بیش‌تر از هر زمان دیگر، قشم میزبان بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است.

لازم به‌ذکر است به‌دلیل شلوغ‌بودن و افزایش تعداد سفرها در ماه‌های گفته شده، باید پیش از اتمام ظرفیت‌های هواپیما، قطار و اتوبوس و هتل از یک تا دو ماه قبل از سفرتان اقدام به تهیه بلیط و رزرو اتاق در هتل از سایت یا اپلیکیشن علی بابا کنید.

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

اگر هدف اصلی شما خریدکردن است و گرم‌بودن هوا برایتان اهمیتی ندارد؛ تابستان فصل داغ خرید برای گردشگران است. البته نگران گرمای هوا نباشید، همه مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی قشم مجهز به سیستم‌های سرمایشی قدرتمند است. با گرم‌شدن هوا و خلوت‌ترشدن جزیره قشم، فصل حراج شروع می‌شود که اکثر مراکز خرید این شهر کالاها و اجناس خود را با تخفیفات ویژه به‌فروش می‌رسانند.

بهترین زمان سفر به قشم از نظر قیمت

اگر سفر با هزینه‌های مناسب و اقتصادی اولویت سفرتان به قشم است، با درنظرگرفتن گرمای بالا باز هم سفر خوب و به‌یادماندنی خواهید داشت. قشم هر چه به روزهای گرم و مرطوب تابستانی نزدیک شود، از تعداد سفرها به آن جا کاسته می‌شود؛ کم‌شدن تعداد گردشگران باعث شده اغلب هتل‌ها و اقامتگاه‌های قشم برای جذب مسافران با تخفیفات قابل توجهی پذیرای مهمانان باشند.

همچنین به‌دلیل کم‌ترشدن تقاضا برای سفر در تابستان، قیمت تور قشم کاهش می‌یابد؛ این فرصت طلایی بهترین زمان سفر با تور قشم از تهران و دیگر شهرهای کشور به‌منظور کم‌کردن هزینه‌های سفر است.

ساحل صخره ای جزیره قشم

بهترین زمان سفر برای شرکت در رویدادهای مهم قشم

از مهم‌ترین رویدادهای تماشایی که در شهر قشم صورت می‌گیرد، برپاکردن جشن نوروز صیاد است. این جشن زیبا هرساله در طی یک روز در اواخر تیرماه برگزار می‌شود؛ آن روز همه صیادها در جزیره قشم حضور داشته و به صید ماهی نمی‌روند. ماهی‌گیران با لباس‌های محلی به پایکوبی رقص‌های گروهی همراه با موسیقی‌های شاد محلی می‌پردازند و کنار هم ساعت‌های خوشی را سپری می‌کنند. بهترین مکان برای شرکت در جشن نوروز صیاد را می‌توان روستای بلخ و روستای زیبای لافت دانست.

از برنامه‌های مهم و زیبای جشن نوروز صیاد، مراسم نمایش شوشی همراه رقص‌های بومی است. از دیگر کارهای جذاب و دیدنی این مراسم، رنگ‌کردن درها و نخل‌ها به‌عنوان نشانه‌ای از آغاز فصل نو و همچنین اجرای مسابقات هیجان‌انگیز و متفاوتی نظیر شنا، قایق‌رانی، طناب کشی، غواصی، هواکردن بادکنک‌های کاغذی و مسابقات آشپزی ویژه بانوان و صنایع‌دستی بومی هستند.

از دیگر رویدادهای سنتی و شناخته‌شده جزیره قشم، جشن نخل و خرما است؛ طی روزهای پایانی شهریور جشن خرما برگزار می‌شود که در این مراسم همه محصولات درخت خرما و نخل مانند خرما، شیره خرما، شیرینی‌های تهیه شده از خرما و صنایع‌دستی ساخته شده از ساقه و برگ درخت نخل در معرض نمایش گذاشته شده و برای علاقه‌مندان به‌فروش می‌رسد.

اگر علاقه‌مند به مراسمات و جشن‌های قدیمی این شهر هستید، برای آگاهی از قیمت تور قشم به علی بابا مراجعه کرده و درصورت موجودبودن تور لحظه آخری قشم با هزینه‌ای مناسب با رزرو آنلاین از طریق علی بابا سفری بدون دردسر همراه با لذت کنار عزیزانتان خواهید داشت.