افزایش بازدید وب سایت از طریق شبکه های اجتماعی

اگر میخواهید از کانال های رسانه های اجتماعی برای افزایش بازدید سایت استفاده کنید و شبکه های اجتماعی را به منابع غنی ترافیک وب سایت تبدیل کنید، در این مقاله با ویرلن همراه باشید.

 

چگونه ترافیک رسانه های اجتماعی را به وب سایت هدایت کنیم؟

برای شروع Instagram Marketing بیایید به چگونگی جذب ترافیک رسانه های اجتماعی برای وبسایت نگاهی بیاندازیم.

 

صفحات رسانه های اجتماعی خود را آماده کنید

بدیهی است قبل از اینکه بتوانید از رسانه ی مورد نظر ترافیکی به سمت سایت خود هدایت کنید، باید در آن حضور داشته باشید. اما جزئیات این حضور، زیاد واضح نیست. عناصری هستند که پایه های حضور اجتماعی شما را محکم می کنند.

 

صفحات شخصی خودتان

خودتان کدام را ترجیح می دهید:

A. صحبت کردن با یک فرد؛

B. یا با یک اکانت برندی که فقط یک لوگو دارد؟

اکثر مردم ۱۰۰٪ مواقع گزینه A را انتخاب می کنند. این روش باعث می شود تعاملات شخصی تر بوده و اعتماد بیشتری ایجاد شود.

پس از انتخاب پلتفرم اجتماعی که می خواهید از آن استفاده کنید، حسابهای شخصی خود را همراه با نام و چهره خود در آنجا تنظیم و مشخص کنید. (اگر از قبل حسابی دارید که عالی است!) نماینده خودتان باشید. سایر افراد درون تیم تان را نیز تشویق کنید تا همین کار را انجام دهند.

بعلاوه صفحات شخصی باید برای شما شبکه ای ایجاد کرده و آن شبکه را گسترش دهند، اما بعدا به آنجا خواهیم رسید...

 

صفحات تجاری تان

در بخش Instagram Influencer Marketing نکات مهمی وجود دارد : عامل شخصی باعث می شود تا راحت تر کاربران را به صفحات سایت خود هدایت کنید. به خصوص اینفلوئنسر های فیسبوک اغلب از بخش صفحه ی تجاری فراتر رفته و فقط همه چیز را تحت نام خود پست می کنند. اما احتمالا شما هنوز به آن مرحله نرسیده اید، بنابراین باید صفحات جداگانه ای را برای تبلیغ سایت (برند) مورد نظر خود اختصاص دهید.

اولین قدم برای افزایش بازدید سایت این است که صفحات را ایجاد کرده و تا جای ممکن آنها را از اطلاعات پر کنید.

برداشت های اولیه کاربران از صفحه، اغلب برای همیشه باقی می مانند. در اینجا مواردی آمده که صفحات شما باید آنها را رعایت کنند تا بتوانید تاثیر اولیه ی خوبی در بیننده ایجاد کنند:

  • نام منحصر به فرد
  • لوگوی منحصر به فرد
  • URL با نام سایت شما
  • تصویر کاور
  • چیستی سایت شما و کاری که انجام می دهد (معمولا در بخش «درباره ما»)
  • اطلاعات تماس
  • لینکی به سایت شما
  • تصاویری که جوهره سایت شما را در بخش گالری نمایان کنند

به یاد داشته باشید که آپدیت های صفحات تجاری تان را در صفحات خودتان به اشتراک بگذارید و از همکاران تان نیز بخواهید که همین کار را انجام دهند!

 

پلتفرم هایی که برای افزایش بازدید وب سایت استفاده می کنید

هر کسی می تواند چند پلتفرم بزرگ اجتماعی را بدون تفکر نام ببرد: فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، Pinterest، Reddit، Quora و غیره. استفاده از هر یک از آنها برای تبلیغ وبسایت و افزایش بازدید سایت مطمئن و بدون ریسک است. در واقع، مادامی که محتوای شما با آنها هماهنگ باشد، هیچ دلیلی برای انتخاب نکردن آنها وجود ندارد.

هرچند ممکن است برخی از پلترفم ها نیاز به رویکرد ظریف تری نسبت به دیگری داشته باشند. برای مثال: کاربران Reddit تبلیغات را می شناسند. بنابراین تبلیغات یک برند اغلب نادیده گرفته شده و پنهان می شوند.

توییتر به محدودیت های نوشتاری اش معروف است.

Quora یک پلت فرم پرسش و پاسخ است که ممکن است در آن، مقالات حمایت شده، زیر سوال بروند.

 

آپدیت هایی که پست می کنید

میلیاردها کاربر در جهان وجود دارند، اما مخاطبان هدف شما فقط بخش کوچکی از کل خواهند بود. آپدیت های خود را طوری طراحی کنید تا با افرادی که می خواهید به سایت تان بکشانید، ارتباط برقرار کنند.

آیا مخاطبان خود را به خوبی می شناسید؟ آنها چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند؟ احتمالا بیش از یک پاسخ برای این سوال وجود دارد، و پاسخ ها می توانند "خنده دار" و یا "حرفه ای" باشند. ممکن است مجبور باشید چندین حس و حال مختلف را آزمایش کنید تا بهترین راهکار را بیابید.

تنها دو مورد وجود دارد که تقریبا برای همه کاربران جواب می دهد ، "نمایش منافع کاربر" و "جلب توجه کردن". این دو مورد برای همه نتیجه ی خوبی دارد، اما فقط خود شما می توانید از سایر موارد خبر داشته باشید.

 

قبل از اقدام برای افزایش بازدید سایت، محتوای داخل سایت را آماده کنید

بیایید قانون شماره یک افزایش بازدید سایت را به یاد داشته باشیم: محتوا پادشاه است. محتوای مناسب درون سایت نیز، برای ارتقاء رسانه های اجتماعی تان یک الزام می باشد.

این سناریو را تصور کنید: کاربران از صفحه رسانه های اجتماعی شما بازدید و روی لینک یکی از آپدیتهایتان کلیک می کنند. اینن آپدیت، آنها را به سایت هدایت می کند، بازدیدکننده محتوای شما را می بیند ولی به نظرش محتوای خوبی نمی آید. شما فکر میکنید در این لحظه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حتماً درست حدس زدید: کاربران سایت را ترک کرده و هرگز بر روی لینک دیگری  در رسانه های اجتماعی شما کلیک نخواهد کرد.

 

ما نباید چنین وضعیتی داشته باشیم.

جذب ترافیک یعنی هم جذب کاربران جدید و هم حفظ کاربران قدیمی. برای دومی، مهم ترین کار این است که حواستان به کیفیت محتوای تان باشد. اگر قرار است تغییر کند، باید فقط بسمت بهتر شدن تغییر کند.

 

کاربران رسانه های اجتماعی را به سایت تان هدایت کنید

خب، اکنون پایه ریزی ها انجام شده است. البته بهتر است حالا برای دریافات Instagram Verification نیز اقدام کنید.

زمان شروع تولید ترافیک و افزایش بازدید سایت است. هرچه بیشتر، بهتر.

 

بیشتر پست کنید

کاربران در تغذیه یا فید خود پست های زیادی را از منابع مختلف دریافت می کنند. هرچه این پست ها بیشتر در مورد شما باشند، شانس شما برای گرفتن کلیک، بیشتر خواهد بود. حداقل چندین بار در هفته در صفحه خود پستی قرار دهید؛ حتی اگر می توانید چندین پست را در یک روز ارسال کنید.

 

از میدیا برای پستها استفاده کنید

جالب تر خواهد بود اگر بتوانید محتوایی فراتر از متن و تصویر پست کنید. اکثر پلتفرم ها از بسیاری از فرمت های دیگر مانند ویدئو، نظرسنجی، نمایش اسلاید نیز پشتیبانی می کنند. حتی می توانید برای انواع معمول و "خسته کننده" محتوا نیز خلاقیت به خرج داده و آنها را به چیزی سرگرم کننده تر تبدیل کنید، مثل یک بازی.

 

محتوای دیگران را به اشتراک بگذارید.

با این کار، نه تنها نویسندگانِ این محتویات از کاری که شما انجام دادید، قدردانی می کنند، بلکه اطلاعیه ای در صفحه شان دریافت می کنند و با نام تجاری شما آشنا می شوند.

 

محتوای خود را مجدد پست کنید

این کار به طرز شگفت انگیزی جواب می دهد، چرا که اغلب کاربران در رسانه های اجتماعی برخی از پست ها را از دست می دهند. البته بهتر است که ریسک نکنید و محتوای مجدد خود را نسبت به قبل تغییر کوچکی دهید، به طوری که کاربرانی که قبلاً از آن بازدید کرده اند، دلیلی برای کلیک دوباره بر روی آن داشته باشند.

 

از کاربران بخواهید تا با پست های شما ارتباط برقرار کنند

حتی چیزی به سادگی " برای پست های بیشتر عضو شوید" نیز جواب می دهد، اما مطمئنا ضرری ندارد که کمی به آن فکر کنید.

 

در بحث ها شرکت کنید

هرچه افراد بیشتری در مورد آنچه که شما پست می کنید، صحبت کنند، بهتر است، و مطمئنا شما هم مجازید نظرات خود را بیان کنید. علاوه بر این، کاربران ممکن است سوالاتی داشته باشند که فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید.

 

به کاربران سریع پاسخ دهید

پاسخ سریع نشانه ای از اهمیت دادن است. البته، شما نمی توانید شبانه روز فعال باشید تا به همه پاسخ دهید، به همین دلیل می توانید از یک chatbot استفاده کنید.

 

شبکه اجتماعی خود را گسترش دهید

در رسانه های اجتماعی، اینکه شما چه کسانی را می شناسید، به اندازه چیزی(دانش) که می دانید اهمیت دارد. همیشه دوستان و فالوورهای جدید پیدا کنید و هرگز متوقف نشوید. شما می توانید آنها را در صفحات خود پیدا کنید، اما تعداد بیشمار دیگری نیز در سایر صفحات وجود دارد. امروز با چند نفر جدید صحبت کرده اید؟

 

کاری انجام دهید که رقبای تان انجام می دهند

بلاخره کسی باید باشد که در رسانه های اجتماعی، تعامل بیشتری نسبت به شما دربافت کند. با اینکه تعامل بالا، عامل رتبه بندی نیست، اما اغلب با رتبه بندی بالا در گوگل همبستگی دارد. برای مثال ابزار زیر می تواند به شما در پیدا کردن رقبای جدی کمک کند.

این کار به شما نشان می دهد که چه کسانی تعامل اجتماعی بیشتری نسبت به شما دریافت می کنند.

در این صورت می توانید صفحات آنها را چک کرده و نحوه کار آنها را ببینید. آیا این تعامل بخاطر آپدیت هایی است که پست می کنند؟ آیا بخاطر فواصل زمانی است که آنها را پست می کنند؟ یا شاید آنها نسبت به شما، شبکه بهتری از فالوورها و مخاطبین ساخته اند؟

 

پست های خود را طوری طراحی کنید که کلیک بیشتری جذب کنند.

کاربران پست های تصویری و متون کوتاه را دوست دارند، مانند عکس زیر، نه متن های درگیرکننده و توصیفی. کلمات قوی و تاثیرگذار، می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

 

چیز دیگری که توجه کاربران را به خود جلب می کند، داشتن لایک و اشتراک گذاری هایی از قبل است که زیر هر بروز رسانی قرار می گیرد. آنها نشانه هایی از کیفیت هستند که به کاربران انگیزه ای برای امتحان کردن محتوا شما می دهند. سریعاً از دوستان و همکارانتان بخواهید که با پست های جدیدتان ارتباط برقرار کنند. اهمیت این لایک ها، مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت.

 

برای افزایش بازدید سایت در تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

نمی توان از ذکر ads در زمینه تولید ترافیک رسانه های اجتماعی و افزایش بازدید سایت پرهیز کرد. هنگامی که تمام تلاشهای دیگر با شکست روبرو می شوند (و یا حتی اگر موفق شوند)، بودجه ای برای تبلیغات پرداختی اختصاص دهید.

 

در انتها

هدف اصلی رسانه های اجتماعی ارتباطات بین افراد در شرایطی برابر است. هیچ جای بهتری برای رسیدن به مخاطبان هدف تان وجود ندارد. هرچه کاربران بیشتر و ارتباط شما با آنها بهتر، ترافیک بیشتر.

بنابراین همه چیز به برقراری ارتباط با افرادی خلاصه می شود که می خواهید به سایت خود دعوتشان کنید. با سایت خود، عنصری فعال در تجربه کاربران تان باشید - نه تنها از طریق محتوا، بلکه همچنین از طریق تعامل خوب انسانی.

 

در انتها توصیه میکنیم برای مطالعه مقالات آموزشی بیشتر به مجله ویرلن مراجعه کنید.