جدیدترین روش های کاشت مو در جهان را بشناسید

حداقل نصف جمعیت کره زمین ریزش مو را به دلایل مختلفی تجربه می‌کنند! مهم‌ترین دلیل ریزش مو هم ژنتیک افراد است. در این بین از گذشته تا امروز، راهکارهای مختلفی هم برای حل این مشکل به وجود آمده است. از قرص‌ها و داروهای مختلف گرفته تا انواع شامپوها که هر یک اثر متفاوتی را روی افراد مختلف به جا گذاشتند. اما شاید یکی از مهم‌ترین راهکارها، برای حل دائمی این مشکل، کاشت مو باشد.

کاشت مو هر سال با پیدایش روش‌ها و دستگاه‌های جدید، راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود و نتایج مناسبی را هم به همراه داشته است. به همین دلیل هم هر روز محبوب‌تر می‌شود.

اما سوالی که خیلی از افراد مشتاق به انجام این عمل دارند، این است که جدیدترین روش‌های کاشت مو در جهان کدام است؟ آیا جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران انجام می‌شود؟ بهترین کلینیک برای جدیدترین روش‌های کاشت مو کجا است؟

در ادامه این مقاله قصد داریم به سوال‌های بالا پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

جدیدترین روش‌های کاشت مو در جهان کدام است؟

در سال‌های اخیر، پیدایش دستگاه‌های خودکار و جدید باعث شد که بسیاری از چالش‌های روش‌های سنتی کاشت مو از بین برود. در نتیجه امروزه بدون دردسر و باکمترین دوران نقاهت ممکن می‌توان کاشت مو با روش مناسب را انجام داد.

در ادامه به بررسی جدیدترین روش‌های کاشت مو در جهان می‌پردازیم:

کاشت مو به روش DHI

21

کاشت مو با روش DHI در واقع نسخه اصلاح شده روش معروف FUE یا FIT (در ایران با این نام شناخته می‌شود) به شمار می‌رود و شباهت‌های بسیار زیادی با آن دارد. در این روش پزشک متخصص فولکیول‌های مورد نیاز را از یک ناحیه سر برداشت می‌کند (معمولا ناحیه پشت سر) و سپس آن‌ها را در محل طاس سر می‌کارد.

در واقع مراحل کاشت با استفاده از این روش به صورت زیر خواهد بود:

  • جراح سر شما را تراشیده و از بی حسی موضعی برای شروع عمل استفاده می‌کند.
  • سپس برای برداشت فولیکول‌های سر شما از ابزارهایی که نوک بسیار ظریفی دارند، استفاده می‌شود.
  • فولیکول‌های مو در ابزاری به شکل قلم بارگذاری شده و در قسمت طاسی پوست سر شما کاشته می‌شوند.
  • جراح کرم آنتی‌بیوتیک را به سر زده و باند را در محل جراحی قرار می‌دهد.

این عمل ممکن است تا هشت ساعت طول بکشید و زمان آن به حجم فولیکول‌های مورد نیاز شما بستگی خواهد داشت.

روش کاشت موSUT

در مقاله جدیدترین روش کاشت مو در کلینیک صدف می‌خوانیم: " در روش پیوند مو SUT از پانچ اتوماتیک برای برداشت گرافت‌ها از پشت سر استفاده می‌شود، در نتیجه آسیب کمتری را به فولیکول‌های مو، نسبت به دیگر روش‌ها به وجود می‌آید. در واقع با استفاده از این روش دیگر نیازی به تیغ جراحی و بیهوشی نیست و جای زخم‌ها دیگر باقی نمی‌مانند. همچنین هیچ گونه عوارضی وجود نخواهد داشت. کاشت مو به روش SUT با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا ۱۴۰۰۰ هزار تار موی واقعی انجام می‌شود که این میزان ۳ برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است."

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

شاید کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی را بتوان جدیدترین روش کاشت مو در دنیا دانست. این روش در تلاش است تا تحولی بسیار بزرگ در دنیای کاشت مو ایجاد کند.

کاشت مو به وسیله سلول‌های بنیادی یا hair stem cell transplantation به اختصار HST هم نامیده می‌شود. در این روش به جای فولیکول‌ها برای رشد مجدد مو از سلول بنیادی استفاده می‌کنند.

با انتقال سلول‌های بنیادی یا سلول‌های مادر به ناحیه دریافت کننده، تولید سلول‌های پروتئینی افزایش می‌یابد و جریان خون بیشتر می‌شود. در نتیجه مواد مغذی و چربی کافی برای نرم و انعطاف پذیر شدن مو ساخته می‌شود.

نکته مهم درباره این روش این است که نتایج آن در حال حاضر قابل استناد نیست. چراکه دانشمندان هنوز در مرحله آزمون و خطا هستند و تعداد افرادی که از این روش استفاده کردند، بسیار محدود است.

شاید در آینده این روش بتواند مشکل کسانی که نمی‌توانند از بانک موی خود برای کاشت مو استفاده کنند را به صورت کامل حل کند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

همانطور که در مقاله بهترین روش های کاشت مو سایت کلینیک صدف اشاره شده:« اگر بخواهیم به این سوال جواب درستی بدهیم، باید بگوییم که بهترین روش کاشت مو برای شما روشی است که با نیازها و شرایط بانک مویتان بیشترین میزان سازگاری را داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که به جای واژه بهترین روش از مناسب‌ترین روش استفاده کنیم. مناسب‌ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. بنابراین برای انتخاب روش مناسب باید حتما شرایط خود را در نظر بگیرید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا در نهایت نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید.»

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، امروزه با وجود روش‌های جدید برای کاشت مو، انجام این عمل راحت‌تر از هر زمان دیگری است. علاوه بر آن طبق آمارهای مختلف، افرادی که عمل کاشت مو را انجام می‌دهند بین 80 تا 95 درصد رضایت دارند! این رقم به طور مثال در کلینیک صدف تهران بیش از 98% از مشتریان است.

در این میان نکته بسیار مهم برای انجام عمل کاشت مو، انتخاب کلینیک و پزشک متخصص مناسب است. چراکه اگر پزشک متخصص مهارت کافی نداشته باشد، یا در کلینیک اصول بهداشتی به خوبی رعایت نشود، ممکن است عوارض ناخوشایندی را بعد از عمل تجربه کنید. بنابراین حتما برای انتخاب پزشک و مکان خوب برای کاشت مو، دقت کافی به خرج دهید.

اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره 27437 021 با کارشناسان متخصص کلینیک صدف در تماس باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید.