انواع ساعت مردانه کدام است و هرکدام برای چه شخصی مناسب است؟

ساعت نقش مهمی در هماهنگی استایل شما ایفا می‌کند و بسیاری بر این باور هستند که ساعت‌ها علاوه بر نشان دادن زمان اطلاعات زیادی در مورد نوع نگرش و رفتار فرد به دیگران منتقل می‌کنند. تنوع برند و مدل ساعت مردانه بسیار زیاد است که انتخاب را کمی دشوار می‌کند. اگر با انواع ساعت آشنا باشید موقع خرید راحت‌تر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. اگر قصد خرید ساعت مچی را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا آخر دنبال کنید تا با انواع ساعت‌های مردانه بیشتر آشنا شوید.

چند نوع ساعت مردانه داریم و کاربرد هرکدام چیست؟

ساعت‌ مچی مردانه را براساس ملاک‌ها و معیارهای مختلفی می‌توان تقسیم بندی کرد. در اینجا بر اساس عملکرد و شکل ظاهری ساعت‌های مردانه را به چند گروه تقسیم بندی کرده‌ایم.

  1. ساعت مچی رسمی

این ساعت مچی مردانه که به کلاسیک هم مشهور است از پرطرفدارترین انواع ساعت است که هیچ گاه از مد نمی‌افتد و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این ساعت‌ها اغلب عقربه‌ای هستند و شکل بسیار ساده‌ای دارند. بند چرم به ویژه مشکی و قهوه‌ای در این ساعت‌ها بسیار پرطرفدار است. از این ساعت می‌توان برای مراسم رسمی، جلسات اداری و گاهی استایل‌های روزانه استفاده کرد.

این ساعت را باید با بند کمربند، کیف و کفش خود ست کنید و خوب است که هنگام استفاده از این ساعت‌ها از پوشیدن کتانی و استایل‌های اسپورت پرهیز کنید.

101

2. ساعت کرنوگراف

ساعت‌های کرنوگراف مثل ساعت‌های رسمی عقربه‌ای هستند با این تفاوت که به جای یک صفحه ساده معمولا چند دکمه و عقربه اضافه دارند. این ساعت امکان رکوردگیری را برای کاربر خود فراهم می‌کند و برای ورزشکاران و سخنرانان بسیار مناسب است. شکل‌ و طرح‌های متنوعی از این ساعت در بازار وجود دارد و معمولا اندازه صفحه آن کمی بزرگ‌تر از ساعت‌های معمولی است. جوان‌ترها و آن‌ها که به ورزش اهمیت می‌دهند معمولا بیشتر طرفدار این مدل ساعت هستند. این ساعت با بندهای چرمی، فلزی و پلاستیک در بازار یافت می‌شود و شما بسته به سلیقه و نیاز خود می‌توانید آن را خریداری کنید.

3. ساعت اسپرت

این مدل از ساعت مردانه معمولا نسبت به سایر مدل‌ها عمر و دوام بیشتری دارد و برای استایل‌های کژوال انتخاب بسیار مناسبی است. بند اغلب این ساعت‌ها پلاستیکی است و تنوع رنگ بالایی هم دارد. معمولا امکانات مختلف رکورد گیری و ضد آب بودن در این ساعت‌ها وجود می‌دارد تا افراد بتوانند هنگام پیاده روی و در طبیعت از آن‌ها استفاده کنند. این ساعت‌ها را نمی‌توان با کت و شلوار و لباس‌های مجلسی ست کرد مگر مدل‌های خیلی خاص که طراحی ساده‌ای داشته باشند.

4. ساعت غواصی

این ساعت از دسته مدل‌های تخصصی است که معمولا امکانات بسیاری دارد و قیمت آن هم کمی گران است. ساعت‌های غواصی با درجه حساسیت‌های مختلف نسبت به آب تولید می‌شوند و هر کدام تا عمق خاصی از آب سالم به کار کردن ادامه می‌دهند.

برخی با دیدن ظاهر جذاب این ساعت‌ها عاشق آن شده و تصمیم می‌گیرند آن را خریداری کنند، شما از ساعت غواصی می‌توانید معمولا تا عمق 100 متری آب استفاده کنید و در استایل‌های غیر رسمی و ورزشی آن را به دست ببندید.

فراموش نکنید اگر غواص نیستید خرید ساعتی که تا عمق آب سالم می‌ماند برای شما ضرورتی نخواهد داشت و شاید بهتر باشد به سراغ ساعت‌های اسپرت بروید که شاید برای شما کاربرد بیشتری داشته باشند.

5. ساعت خلبانی

این ساعت‌ها نخستین بار در زمان جنگ جهانی دوم برای خلبانان و اعضای ارتش طراحی و ساخته شد. عمر و ماندگاری این ساعت‌ها بسیار بالاست. طراحی آن‌ها معمولا به نحوی است که صفحه بزرگی دارند تا در ارتفاع و از فاصله دور بتوان ساعت را تشخیص داد. شکل و طراحی این ساعت‌ها خیلی خاص است و با هر لباسی نمی‌توان آن را پوشید، معمولا افرادیکه به این مدل ساعت‌ها علاقه قلبی دارند یا خلبانان آن را خریداری می‌کنند.

بسیاری از برندهای مطرح جهان چند مدل از این ساعت‌ها را ارائه داده‌اند که اغلب ظاهری ساده و جذاب دارند و شخصی که آن را به دست می‌بندد علاقه خود را به نظم و دیسیپلین به دیگران نشان می‌دهد.

 

ملاک‌های انتخاب ساعت مردانه کدام است؟

آقایان معمولا هنگام خرید ساعت مچی بیشتر به ماندگاری و دوام آن توجه می‌کنند. ساعت‌های موجود معمولا از نظر شکل صفحه، بند و وزن بسیار متفاوت هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر دستان بزرگی دارید از صفحه‌های بزرگ گرد استفاده کنید و بندهای قطورتر را انتخاب کنید.

ساعتی که انتخاب می‌کنید باید علاوه بر زیبایی ظاهری با کاربردی که از آن انتظار دارید مطابقت داشته باشد، مثلا یک ساعت غواصی برای زیر آب کاربرد دارد و خیلی نمی‌توانید از آن در محیط عمومی استفاده کنید یا برای مجالس و مهمانی‌ها به هیچ وجه مناسب نیست. ساعت‌های اسپرت و دیجیتال برای استایل‌های نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب هستند، بنابراین هنگام خرید باید کاربردی که از ساعت انتظار دارید را مشخص کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

در نهایت ساعت‌های پر زرق و برق که با جواهرات تزئین شده‌اند معمولا همیشه مد نیستند و اگر می‌خواهید آن‌ها را خریداری کنید باید بدانید که مدت زیادی نمی‌توانید آن‌ها را استفاده کنید، در عوض ساعت‌های ساده و مینیمال همیشه مد هستند و شما در شرایط مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید.

خوب است از برندای خوشنام ساعت خود را انتخاب کنید که جواب پس داده‌اند و می‌توانید از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. متاسفانه انواع ساعت‌های تقلبی در بازار وجود دارد که ممکن است به جای ساعت اصل فروخته شوند، پس هنگام خرید بهتر است از مراکز معتبر استفاده کنید.

گالری نیک یک فروشگاه آنلاین عرصه انواع ساعت مچی و اکسسوری است که کلکسیون متنوعی از بهترین برندهای ساعت مردانه را یکجا جمع کرده تا شما بتوانید با خیال راحت از آن خرید کنید. کافی است مدل دلخواه خود را انتخاب کنید، هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید و یک ساعت اصل و باکیفیت را بدون نیاز به پرداخت هزینه حمل و نقل در منزل تحویل بگیرید. اگر قصد خرید دارید همین الان به سایت سربزنید و مدل‌های مختلف را مقایسه کنید.