عوامل موثر در قیمت کرکره برقی

اگر قبل از خرید کرکره برقی بدانید بایت چه تجهیزاتی چه مبلغ هزینه میکنید، باعث می شود اجناس بهتر را با قیمت معقول و مناسب خریداری نماید. بارها پیش آمده که مصرف کننده پس از خرید متوجه شده که اگر کمی بیشتر هزینه می کرد می توانست موتور کرکره پرتوان تر یا تیغه های امن تری را خریداری می کرد، اما پس از خرید تغییر سخت و هزینه بر است.

 

عواملی که قیمت کرکره برقی را تعیین می کند شامل تیغه کرکره، موتور کرکره برقی و در نهایت امکاناتی از قبیل برق اضطراری ، چشمی و فلاشر می باشد که هر یک را بر اساس تاثیر در قیمت و کیفیت بررسی خواهیم کرد و راهکارهای پایین آوردن هزینه را در حالی که از کیفیت و کارایی کم نشود ارائه خواهیم داد.

 

موتور کرکره برقی

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید کرکره برقی است که می بایست با توجه به اندازه و وزن تیغه کرکره و میزان تردد خریداری گردد. به طور کلی ما سه نوع موتور داریم که مدلهای توبلار و ساید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و مدل سانترالی که کم استفاده است را ما از لیست انتخابی حذف می کنیم.

اگر کرکره اتوماتیک را برای فروشگاه یا پارکینگی است که بیش اندازه دهنه ی بیش از 12 متر مربع ندارد (عرض دهنه در ارتفاع) و تردد بسیار کمی از آن انجام می شود، مثلا 6 بار در طول شبانه روز، می توان با خیال راحت از مدل های موتور توبلار استفاده کرد که اندازه کوچکی داشته و از برچسب قیمتی کمتری برخوردار هستند.

در مقابل اگر هر کدام از سه عامل وزن، اندازه و تردد بالا بود می بایست از موتورهای ساید استفاده کرد که اندازه بزرگتری دارند و در قدرت شامل تنوع می شوند. مثلا موتور ساید را می توان در قدرت 300، 500، 600،800،1000 و حتی 1500 کیلوگرم نیز خریداری کرد. از سوی دیگر اگر تردد بالا باشد این نوع موتور ها این قابلیت را دارند که به مدت طولانی کار کرده و هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید. البته در این مورد می بایست از موتور ساید سیم پیچ مس استفاده کرد.

کرکره سنتی با موتور کرکره برقی

بسیاری از فروشگاه هایی که از کرکره های سنتی و یا دستی استفاده می کنند این قابلیت را دارند با یک سری تغییرات بتوانند از موتور کرکره برقی استفاده نمایند. تعویض شفت و اضافه کردن موتور ساید و نصب دوباره مراحل انجام این کار است.

این کار باعث می شود با هزینه ای تقریبا نصب هزینه تعویض کامل کرکره برقی، بتوان از سیستم کرکره اتوماتیک استفاده نمود. در صورتی که از موتور خوبی استفاده شده باشد و نصب به صورت صحیح انجام شده باشد، امنیت این کرکره ریموتی بسیار بالاست و تضمین کارکرد سالیان سال وجود دارد.

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره اتوماتیک حال می خواهد از هر جنسی که باشد عمده قیمت را موقع خرید کرکره برقی بر روی دست خریدار می گذارد. اما راهکار یک انتخاب منطقی و مطمئن با هزینه پایین این است که با توجه به ابعاد دهنه و شرایط آب و هوایی و همچنین میزان امنیت مورد نیاز تیغه مورد نظر را انتخاب نماییم.

بگذارید با یک مثال دیگر این موارد را روشن کنیم. اگر ابعاد کرکره بزرگ باشد مثلا عرض دهانه 5 متر یا بیشتر باشد و از تیغه کرکره ضعیف استفاده شود، با یک فشار از وسط تیغه ها به داخل، تیغه ها از ریل خارج شده و سارقین به راحتی می توانند وارد فروشگاه یا پارکینگ شوند. البته اگر این اتفاق هم رخ ندهد ممکن است بعد از چند سال قسمت عصایی تغه ها باز شده و آنها فرو بریزند.

از سوی دیگر اگر فردی می خواهد برای فروشگاهی داخل یک پاساژ یا مترو کرکره نصب کند و ابعاد دهنه کوچک و محدود است لازم نیست از تیغه های فولادی یا 4 پل آلومینیومی سنگین استفاده کند و همان تیغه های سبک جوابگوی کار خواهد بود.

شرایط در شرایط آب و هوایی شرجی که شامل استانهای شمالی و جنوبی می شود به گونه ای است که می بایست حتما از جنس غیر آهنی استفاده گردد. چرا که در صورت استفاده از تیغه های گالوانیزه یا فولادی، احتمال زنگ زدگی و در ادامه فرسایش وجود دارد و نتیجه چنین خریدی پس از چند سال تعویض تیغه ها است.

نوعی تیغه کرکره وجود دارد که به تیغه های شفاف یا همان تیغه های پلی کربنات شناخته می شوند. استفاده از این تیغه ها برای فروشگاه هایی که در زمان تعطیل بودن هم لازم دارند که ویترینشان دیده شود به شدت توصیه میگردد.

هنگام خرید کرکره برقی شفاف هزینه ای معادل دو تا سه برابر تیغه های معمولی بر روی دوش مصرف کننده تحمیل می شود، اما در بسیاری از مواقع به صورت غیر مستقیم با مشاهده اجناس در زمانهای تعطیلی مغازه و خرید بعدی آنها این هزینه جبران خواهد شد. از سوی دیگر فروشگاه بسیار مدرن و شیک خواهد شد. امنیت این تیغه ها نیز در بالاترین درجه  قرار دارد و می توان مدلهای شفاف کرکره برقی را با مستحکم ترین تیغه های فولادی مقایسه کرد. 

تیغه های شفاف کرکره برقی برای پارکینگ ها نیز کارایی دارد و برای ساختمانهایی که در پارکینگ، نور گیری خوبی ندارند، مدلهای شفاف تیغه می تواند کمک خوبی برای نورگیری باشد.

قابلیت های اضافی کرکره اتوماتیک

در کرکره برقی آپشن های اضافی وجود دارند که گاهی نمی شود از آن گذشت اما در هزینه نهایی می توانند اختلاف کم یا زیاد ایجاد نمایند.استفاده  قابلیت UPS یا دارا بودن برق اضطراری در موتور های ساید در بسیاری از اماکن ضروری است و این مورد در حال حاضر آپشنی پر هزینه است و می تواند قیمت موتور را تا 50 درصد افزایش دهد.

دیگر قابلیت اضافی که در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت استفاده از چشمی جهت حفاظت از خودرو و افراد که در هنگام پایین آمدن کرکره زیر آن نمانند و فلاشر جهت هشدار باز و بسته شدن کرکره است.

یک قابلیت جدید دیگر که احتمالا موقع خرید کرکره برقی پیشنهاد شود استفاده از جا قفلی نیمه هوشمند است که معمولا مناسب فروشگاه ها است. این وسیله کمک می کند پس از بستن کرکره و قفل کردن آن با قفل های کتابی یا نمونه های دیگر، با فشردن دکمه ریموت کرکره برقی عمل نکند و تا زمان باز کردن قفل ها کرکره بالا نرود.

در گذشته فراموشی باز کردن قفل و در ادامه فرمان باز کردن کرکره باعث می شد که به تیغه یا موتور آسیب جدی وارد گردد و مصرف کننده متحمل هزینه ای سنگین و دردسر بالا گردد.

جک پارکینگی انتخاب عاقلانه

اگر بخواهیم برای درب پارکینگ جمع بندی شده و با توجه به همه ی شرایط بین جک درب پارکینگ و کرکره برقی یکی را انتخاب کنیم، از نظر کارشناسی جک پارکینگی مناسب تر است. تنوع ظاهر درب، توان کارکرد بیشتر به نسبت کرکره برقی و قابلیت دستی کردن راحت تر عواملی است که جک برقی را در اولویت بیشتری به نسبت کرکره اتوماتیک قرار می دهد.