تمام آنچه درباره نحوه تنظیمات دوربین مدار بسته باید بدانید

تنظیمات دوربین مدار بسته مواردی هستند که با رعایت و اعمال آنها می توان کیفیت تصاویر دریافتی را افزایش داد. دوربین های مدار بسته در حالات مختلفی تصاویر خود را ضبط می کنند و می توان با کمی وقت بهترین بازدهی را دریافت کرد. در ادامه انواع تنظیمات مربوط به دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار می گیرند.

تنظیمات ضبط فیلم دوربین مدار بسته

تنظیمات دوربین مدار بسته در چند مورد مختلف انجام می گیرند و یکی از آنها مربوط به تنظیمات ضبط فیلم ها می شود. ضبط فیلم ها در این دوربین ها توسط دستگاه DVR انجام می گیرد. برای انجام این تنظیمات چند پارامتر وجود دارند که با شناخت آنها می توان تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد. در حالت کلی برای تنظیمات دوربین مدار بسته و بررسی تنظیمات ضبط فیلم بایستی این مراحل را انجام داد:

  • تنظیمات ضبط دستگاه: برای این کار در مرحله اول بایستی کانال ها را در کنار هم تنظیم نمود و کانال هایی که دوربین ندارند را متوقف کرد. سپس از منوی اصلی وارد قسمت تنظیم برنامه شد و باید همه موارد را برای کانال و سپس همه روزهای هفته تنظیم نمود. در این قسمت باید توجه داشت که فقط کادر بالای MD سفید باشد و در نهایت تغییرات را ذخیره کرد. در نهایت نیز باید وارد قسمت تنظیمات و detect شده و بر روی قسمت صفحه پیش فرض کلیک نمود.
  • تنظیمات بازیابی فیلم‌های ضبط شده: برای این کار از صفحه منو تنظیمات دوربین مدار بسته وارد قسمت search یا جستجو بروید و سپس بر روی روز و یا روزهایی که قصد بازیابی فیلم های آنها را دارید از روی تقویم کلیک کنید، این روزها معمولا با رنگ آبی نمایش داده می شوند. سپس از گزینه های پایین تقویم دوربین های مورد نظر را انتخاب کنید. با این کار فیلم مورد نظر به نمایش در می آید.

تنظیمات دوربین مدار بسته و تنظیم ساعت

یکی از موارد بسیار مهم در اعمال تنظیمات دوربین های مدار بسته، موضوع تنظیم ساعت است. این امکان معمولا به صورت پیش فرض فعال می شود و می توان با بررسی تصویر، فعال بودن زمان را بر روی فیلم ها مشاهده کرد.

اگر ساعت دوربین فعال نبود بایستی از طریق قسمت تنظیمات آن را فعال کرد. فعال نمودن ساعت بسته به نوع دوربین متفاوت است اما معمولا این قابلیت در تنظیمات Display یا Video قرار دارند و قسمت زمان و تاریخ را فعال نموده و گزینه ذخیره تغییرات را وارد کنید. همچنین برای تنظیم ساعت نیز از قسمت تنظیمات سیستم، زمان سیستم دوربین مداربسته را فعال کنید. برای انجام این کار در قسمت های دوربین یا NVR و DVR از سرور NTP کمک بگیرید. این سرور کمک می کند که زمان به صورت خودکار و از طریق منطقه جغرافیایی تنظیم شود.

تنظیمات دوربین مدار بسته و بررسی کیفیت تصویر

تنظیمات دوربین مدار بسته که مربوط به تصاویر می باشند از اهمیت زیادی برخوردار هستند و با اعمال آنها می توان تصاویر بهتری را دریافت کرد. از مهمترین تنظیمات تصاویر دوربین های مدار بسته می توان به این موارد اشاره کرد:

  • Stream type: از طریق این بخش می توان تنظیم نمود که تصاویر بر اساس صدا و یا بدون صدا ضبط شوند.
  • Resolution: این قسمت به کیفیت تصاویر بستگی دارد و در حالت های مختلفی می توان آن را تنظیم کرد. معمولا WD1، D1 و CIF مربوط به کیفیت تصاویر هستند.
  • Bit Rate Type: در این قسمت می توان در دو حالت Variable و Constant کیفیت تصاویر را تنظیم نمود که Variable کیفیت تصاویر را بسته به میزان کیفیت پهنای باند تنظیم می کند و Constant میزان کیفیت تصاویر را همواره در یک حالت حفظ می کند.
  • Video Quality: با انتخاب این گزینه می توان ظرفیت فایل تصاویر را کاهش داد. توجه داشته باشید کاهش شدید ظرفیت فایل تصاویر باعث کاهش کیفیت آنها می شود.
  • Frame Rate: این حالت تعداد فریم ها در ثانیه را مشخص می کند و هر چه تعداد فریم ها بیشتر باشد، کیفیت تصاویر دریافتی نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین راه نصب و تنظیمات دوربین مدار بسته

تنظیمات دوربین مدار بسته متعدد هستند و بایستی آنها را به صورت اصولی فرا گرفت. توصیه می شود افراد برای درک و فراگیری بهتر این تنظیمات در دوره آموزش دوربین مداربسته شرکت کنند. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های دوربین مدار بسته در کشور است که به صورت کاملا عملی و تخصصی این دوره را برگزار کرده و همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های دوربین مداربسته دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش هوشمند سازی ساختمان و آموزش برق ساختمان از دیگر دوره های پرطرفدار در این آموزشگاه است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

آموزش برق ساختمان در آموزشگاه برق گستران

آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای دوره ای جامع و عملی است که به آموزش صفر تا صد برق کشی ساختمان و نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل دوربین مدار بسته، دزدگیر اماکن، درب های اتوماتیک، آیفون، سیستم های اعلام حریق و غیره می پردازد.

شیوه برگزاری این کلاس آموزشی به صورت عملی و کارگاهی می باشد. بدین صورت که کارآموزان به صورت عملی با کلیه مراحل برق کشی و نصب انواع سیستم های امنیتی آشنا شده و به تمرین و رفع اشکال می پردازند. هدف اصلی این آموزشگاه از برگزاری دوره برق، تربیت نیرویی متخصص و حرفه ای می باشد. نیرویی که وارد بازار کار شده و بتواند درآمدزایی کند.

آموزش هوشمند سازی ساختمان آموزشگاه برق گستران

آموزش خانه هوشمند از دیگر دوره های بسیار عالی و آینده دار در این مجتمع آموزشی است. با توجه به جدید بودن شغل هوشمند سازی ساختمان همچنین نبود نیروی متخصص در این حوزه این شغل یکی از بهترین مشاغل فنی بوده و افراد متخصص این حوزه از درآمد بالایی برخوردار می باشند.

دوره هوشمند سازی ساختمان مناسب کلیه علاقه مندان به برق و الکترونیک و افرادی که با برق آشنا بوده و قصد دارند به صورت حرفه ای به پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی بپردازند مناسب می باشد. در این دوره کارآموزان با نحوه پیاده سازی و اجرا پروژه های هوشمند سازی آشنا شده و می توانند انواع ساختمان های اداری، فروشگاهی، مسکونی، تجاری و غیره را هوشمند کنند.

برای اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی https://barghgostaran.com مراجعه نمائید. همچنین می‌توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمائید.