​راهنمای نحوه ساخت و نوشتن رزومه انگلیسی مختصر و مفید

چنانچه دغدغه ساخت رزومه انگلیسی دارید و از تکنیکهای نحوه نوشتن رزومه انگلیسی بی اطلاع هستید، در این مقاله قصد داریم نکات استراتژیکی را بازگو کنیم که مفید واقع شود.

این نکات عبارتند از :

1- شکاف ها را در تاریحچه کاری تان کم اهمیت بگیرید.

شکاف ها در تاریخچه کاری تان، سیگنال های اشتباهی برای کارفرمایان می فرستند. بهترین توجه تان را براین شکاف ها متمرکز کنید و این موضوع را به کسانی که پس از شما مصاحبه می شوند نیز بگویید. شما می توانید دلایل بیشتری را در نامه تان بیاورید، اما یک راه موثر پنهان کردن شکاف های تجربه کاری برای استفاده از قالب رزومه عملکردی است. این قالب به شما در تغییر تاریحچه کاری غیرسنتی به عنوان یک نقطه قوت بیشتر از قرار گیری در موضع ضعف کمک می کند. به جای افتادن دردردسر اشتباهات تایپی و گرامری، توجه تان را بر جزئیات، با دوری جستن از اشتباهات زبانی و گرامری جویندگان مشاغل، نشان دهید.

 

2- از ضمایر شخصی خیلی استفاده نکنید.

در صورت امکان هنگام شرح تجربیات کاری تان از چند ضمیرشخصی استفاده کنید(من، مرا، مال من، و...) رزومه، سند کاری و شخصی شماست. بنابراین استفاده از ضمایر شخصی زائد است. اگر می توانید همه را یکسره حذف کنید.

 

 

3-  اعداد را بدرستی بنویسید.

رزومه نویسان معتقند که در نوشتن رزومه انگلیسی اعداد از 1 تا 9 باید هجی شوند. ( مثل یک، دو، سه و...). اعداد 10+ بایستی بطور عددی نوشته شوند(11،12،13 و...)

 

 

4- از قیدها استفاده نکنید.

قید ها عناصر مفید در مکالمات روزمره هستند. اما در کاربردهای شغلی با سایر عناصر، خیلی هم آهنگ نیستند. لازم به گفتن نیست که آنها به طور واقعی هرگونه اطلاعات  در مورد شغلتان را فراهم می کنند. اگر شما می خواهید نقل کنید که وظایف شغلی تان را سریعا و با کارایی لازم، انجام دادید، به بیان آن با  گفتن "سریعا" و" با کارایی" نپردازید. بطور ساده از اعداد و اشکال برای بیان دستاوردهایتان استفاده کنید.

 

5- بازخوانی مجدد

حتی مطمئن ترین نویسنده هم از خطای تایپی مبرا نیست.بار اولی که نوشتن را تمام کردید، دوبار نوشته را چک کنید و سپس سپس سه باره رزومه تان را برای غلط گیری های کوچ بررسی کنید. بطور ایده ال از یک دوست  یا مادرتان بخواهید تا آن را مجددا جهت بازبینی، نمونه خوانی کند.

 

6- نامتان را بدرستی هجی کنید.

بطور واقعی، اسامی با اشتباه نوشتاری یکی از 5 اشتباهی است که مدیران منابع انسانی می بینند. اگر نامتان معمولی نیست آنرا درست هجی کنید. زمان زیادی را صرف  ساخت موشکافانه اسناد نکنید و کار تان را با اشتباه نوشتاری تصادفی نامتان ضایع نکنید.

 

7- از ذکر مهارت های کلی اجتناب کنید.

اکثر داوطلبان، بخش مهارت را در رزومه شان وارد می کنند. اما چگونه می توانید ثابت کنید که واقعا  صلاحیت احراز شغل موردنظر را دارید. یکی از بهترین ابزار برای رزومه سازی و متمایز شدن از جمعیت متقاضی، موازنه مهارت های عمومی و تخصصی تان می باشد، بطوریکه شما قادر به ارائه ترکیبی از توانمندی های بین فردی با مهارت های اختصاصی فنی تان( لِم) باشید.

 

8- مهارت های دشوار و کلیدی را اضافه کنید.

از آنجایی که مهارتهای نرم افزاری برای تاثیر متقابل بین مشتریان ئ همکاران مهم هستند، بسیاری از نقش های فنی نیاز به کسب مهارتهای سخت افزارس مانند دانش نرم افزارس، ماشین آلات یا ابزار دارند.

  • HTML
  • User interface (UI) design
  • Hand and power tools
  • Drop packers and palletizers
  • Encryption algorithms

 

این مهارتها فقط از طریق آموزش کسب می شوند، در این صورت شاید مایل به ایجاد بخش مهارتهای سخت افزاری مجزا برای فهرست کردن تجارب و تخصصتان باشید.

 

9- گواهینامه های منقضی شده را از لیست خارج کنید.

ایجاد درخواست شغلی کامل، فقط آنچه شما می نویسید، نیست، بلکه چگونه می نویسید می باشد. از روی رزومه تان شگردهای کاری (لم) و میزان اعتماد شما در کار تان ارزیابی می شود. اگرچه برشمردن جوازها و گواهینامه های منقضی شده اغواء کننده است. واقعیت این است که برای مدیران منابع انسانی نامربوط می باشد. از اینکه درخواست شما بدون آن گواهینامه ها، کوتاه نشان دهد، احساس نگرانی می کنید؟

چشم انداز شغل یابی تان را افزایش دهید و توانایی ها و مهارتهای جدیدی مانند موارد ذیل بیاموزید:

  • Foreign languages
  • Software development
  • Cloud computing
  • Copywriting
  • Public speaking

 

10- آدرس های ای میل جدید ایجاد کنید

شما فکر می کنید شخص پنهان شده پشت این آدرس ایمیل، angry_doofus@gmail.com مفهوم حرفه ای بودن را می فهمند. آنها چنین چیزی را نمی دانند. اگر شما رزومه تان رابا ایمیل ارسال می کنید، تعدادی از اسامی تان یا چیزی که برای آدرس ایمیلتان رسمی جلوه کندرا با آن بفرستید.  چنانچه در هر قسمت از نگارش رزومه انگلیسی با مشکل و سوالاتی مواجه شدید میتوانید با مراجعه به صفحه نحوه نوشتن رزومه انگلیسی به جدیدترین تکنیکهای رزومه نویسی دسترسی رایگان داشته باشید و از متخصصان رزومه نویس شرکت رزومه پرو resumepro.ir مشاوره رایگان بگیرید.