آموزش زبان انگلیسی صوتی

آیا می خواهید با آموزش زبان انگلیسی صوتی، انگلیسی را یاد بگیرید؟ یا به دنبال این هستید تا با یک کتاب عالی انگلیسی که مورد علاقه زبان ها است، زبان را یاد بگیرید؟

تمام آنچه شما نیاز دارید گوشهایتان است.

اپلیکیشن های صوتی، کتاب های صوتی و دوره های صوتی انگلیسی، فقط برخی از منابع بسیار عالی هستند که می توانید برای آموزش زبان انگلیسی صوتی استفاده کنید.

هدفون خود را بردارید و با ما همراه باشید تا از بهترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی صوتی در تمامی سطوح زبان آشنا شوید. همچنین می تواند تمامی مهارت های زبان، از درک مطلب گرفته تا لغات و تلفظ آن ها، را به شما یاد بدهد.

نگران نباشید، اگر اطلاعاتی در مورد آموزش زبان انگلیسی صوتی ندارید، در این مقاله قصد داریم که آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش زبان صوتی

چرا آموزش زبان انگلیسی صوتی راه گشا است؟

چرا آموزش زبان انگلیسی صوتی؟ قطعاً نباید سایر ابزارهای آموزش زبان انگلیسی را که در دسترس دارید، فراموش کنید، اما آموزش صوتی مزایای منحصر به فردی دارد:

  • زمان فیلم دیدن، چشمان شما نیاز به کمی استراحت دارد. استفاده از ابزارهای صوتی نیازی به نگاه کردن به صفحه نمایش - مانند صفحه تلفن همراه یا صفحه رایانه – ندارد. چراکه شما باید برای مدت زمان طولانی برای انجام تمرینات و فیلم های ویدیویی به صفحه نمایش خیره شوید. این روزها، تصاویر در لپ تاپ ها ، تبلت ها و تلفن های همراه ما را احاطه کرده اند. بنابراین خوب است که به چشمان خود کمی استراحت دهید! کافی است که ریلکس کنید، چشمان خود را ببندید و گوش دهید.
  • پیدا کردن فایل صوتی در چندین فرمت کار ساده ای است. می توانید فایل های صوتی را بصورت آنلاین دانلود کنید و در تلفن یا iPod خود آپلود کنید. می توانید کتاب صوتی بخرید یا یک CD که شامل یک دوره آموزشی زبان انگلیسی صوتی است را بخرید تا در ماشین خود به آن گوش دهید.
  • می تواند فایل های صوتی را در اوقات فراغت و هنگام مسافرت گوش کنید. به عنوان مثال، اگر با حمل و نقل عمومی به مدرسه یا محل کار خود می روید، قطعاً می توانید از هر دو ابزار صوتی و تصویری برای بهبود زبان انگلیسی استفاده کنید. اما اگر رانندگی می کنید، تنها راه آموزش زبان انگلیسی صوتی است، زیرا باید چشم شما به مسیر باشد!
  • سرانجام، آموزش زبان انگلیسی صوتی می تواند یک شکل بسیار سرگرم کننده از تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی باشد. گوش دادن به رادیو و گفتگو خبری شروع کار است. درام ها و کمدی های رادیویی، پادکست ها و کتاب های صوتی رادیویی که در دسترس شما هستند، بسیار کمک کننده هستند. همانطور که در ادامه خواهید دید، گزینه های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی صوتی دارید!

نکاتی که باید برای آموزش زبان انگلیسی صوتی بدانید

مهم نیست که از چه منبع صوتی برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب می کنید، فقط باید مطمئن شوید که مناسب سطح انگلیسی شما باشد. اگر مبتدی هستید، درک نوشته های شکسپیر یا یک مستند درباره سیستم های مالی بین المللی برای شما دشوار است.

اگر بیشتر چیزهایی که می شنوید را درک نمی کنید، باعث می شود که به سرعت دلسرد شوید و  احساس کنید که نباید دیگر برای آموزش زبان انگلیسی صوتی تلاش کنید. بنابراین ممکن است گوش دادن به صوت زبان انگلیسی را متوقف کنید چراکه درک آن برای شما خیلی دشوار است. این بسیار بد است، چون صوت های انگلیسی واقعا می تواند به شما در یادگیری کمک کنند.

اگر آرام آرام شروع کنید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. باور خواهید کرد که می توانید به خوبی ادامه دهید. همانطور که از سطوح آسانتر به دشوارتر می روید، می توانید چیزهای بیشتری یاد بگیرید و پیشرفت کنید.

منابع آموزش زبان انگلیسی صوتی برای تمامی سطوح

در ادامه، منابع بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی صوتی آمده است که می توانید یکی از آنها را براساس سطح زبان خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید اگرچه برخی از ابزارهای صوتی انگلیسی برای زبان آموزان پیشرفته تر مناسب است، اما شما می توانید با موضوعات و محتوهایی را انتخاب کنید که کمتر پیشرفته هستند.

بعلاوه، حتی محتوای سطح مبتدی نیز می تواند همانند محتواهای پیشرفته بسیار کمک کننده باشد. می توانید دوره هایی را پیدا کنید که بر روی لهجه و تلفظ تمرکز دارند که بسیار ارزشمند هستند. برای دانستن این ابزارهای صوتی زبان انگلیسی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوره های صوتی زبان انگلیسی

اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید، دوره های آموزش زبان انگلیسی صوتی  به صورت CD یا آنلاین وجود دارند که برای شما مناسب می باشند.  

علاوه بر اینکه پایه گوش دادن شما را تقویت می کند، تلفظ صحیح (به احتمال زیاد با لهجه انگلیسی یا آمریکایی)، قوانین دستور زبان و واژگان مربوط به موضوعات خاص را نیز به صورت صوتی یاد خواهید گرفت. این دوره های صوتی انگلیسی برای گوش دادن در هنگام رانندگی یا حمل و نقل عمومی بسیار مناسب هستند. در زیر لیستی از این دوره ها آمده است.

دوره “Complete English as a Foreign Language”  منتشر شده توسط Teach Yourself

مجموعه The Teach Yourself دوره های مقدماتی بسیار خوبی برای بسیاری از زبانها از جمله انگلیسی را ارائه می دهد. این دوره بر روی تمرینات سرگرم کننده و تعاملی بر اساس موضوعات مختلف متمرکز است، بنابراین شما می توانید بسیاری از مهارت های انگلیسی خود را به سرعت با کمک این دوره بهبود ببخشید.

این دوره، یک کتاب درسی به همراه راهنمای صوتی دارد، اما برای شروع یادگیری نیازی به هردو اینها ندارید.

انگلیسی صوتی

دوره های آموزش زبان انگلیسی صوتی در موسسه زبان کوییک

دوره های آموزش زبان انگلیسی صوتی در موسسه کوییک به افزایش مهارت گوش دادن، تلفظ و لغات تمرکز دارد. این دوره ها برروی موضوعات خاص و مورد علاقه شما تمرکز دارد و برای همه سطوح زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته مناسب هستند. به عنوان مثال، اگر داشتن لهجه کامل انگلیسی برای شما مهم است، این دوره های صوتی بهترین راه برای یادگیری تلفظ و لهجه صحیح انگلیسی هستند.

پادکست های مناسب آموزش زبان انگلیسی صوتی

پادکست ها اپلیکیشن های صوتی روزانه، هفتگی یا ماهانه ای هستند که می توانید در آن ها به صورت رایگان و یا با پرداخت اندکی هزینه عضو شوید. سپس روی رایانه، تلفن یا تبلت خود آن ها را دانلود و نصب کنید. پادکست ها موضوعات مختلف را پوشش می دهند و به اشکال مختلفی ارائه می شوند. شما از میان آن ها، مطمئناً می توانید چیزی را پیدا کنید که مورد علاقه تان باشد! اخبار، ورزش، برنامه های تحلیلی، مصاحبه ها، فرهنگ پاپ و بسیاری موضوعات دیگر را می توانید در میان پادکست ها پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است برخی از پادکست ها بالاتر از سطح انگلیسی شما باشند. مواردی را انتخاب کنید که نه تنها جالب باشند، بلکه بتوانید آنها را درک کنید. برخی از منابع خوب برای یافتن پادکست ها عبارتند از:

  • Earbud
  • Podbean

جمع بندی

بسیاری از ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم تلفظ صحیح انگلیسی، لغات و مهارت های زبان انگلیسی را از طریق گوش دادن بیاموزیم. آموزش زبان انگلیسی صوتی راهی است که می توان به راحتی لهجه های مختلف زبان انگلیسی را آموخت. علاوه بر این می توان با گوش دادن به قواعد زبان و مهارت های زبان انگلیسی نیز مسلط شد.  

ما در موسسه کوییک، دوره هایی براساس آموزش زبان انگلیسی صوتی برگزار می کنیم. با شرکت در این دوره ها می توانید مهارت های زبان انگلیسی را به صورت طبیعی و با مکالمه و گوش دادن بیاموزید. اگر تصمیم به شروع به یادگیری زبان انگلیسی دارید و یا می خواهید مهارت های خود را بهبود دهید، می توانید با مشاوران ما در موسسه تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها برای شرکت در این دوره ها استفاده کنید.