بهترین راه خرید کارت خوان سیار

کارت خوان سیار یکی از نمونه های دستگاه کارتخوان به شمار می رود که قابلیت حمل مهمترین ویژگی آن به شمار می رود. دستگاه های کارتخوان به عنوان یک پایانه فروش و انتقال وجه، ابزاری هستند که وجود آن برای هر کسب و کاری لازم و ضروری به شمار می رود و در عصر حاضر تقریبا بدون وجود آنها فعالیت کسب و کارها ناقص می باشد. کارتخوان ها در حالت کلی به دو دسته کارتخوان های با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شوند که در اصطلاح به نمونه های با سیم که با خط تلفن ثابت کار می کنند، پایانه های ثابت و به نمونه هایی که با سیم کارت و قابلیت شارژ کار می کنند، کارت خوان سیار گفته می شود. برای تهیه کارت خوان ها نیز روش های مختلفی پیش روی افراد قرار دارد، آنها می توانند کارت خوان مورد نظر خود را از بانک ها و یا شرکت های خدماتی دریافت کنند و یا اینکه نسبت به خرید آن اقدام کنند. در ادامه این دو روش و مزایا و معایب آنها بررسی می شوند.

خرید دستگاه کارت خوان سیار

شیوه دریافت کارت خوان سیار از بانک ها و مزایا و معایب آن

کارت خوان سیار ابزاری است که برای تهیه آنها می توان به بانک ها مراجعه کرد و یا اینکه دستگاه مورد نیاز خود را از طریق مراکز فروش تهیه کرد. در روش اول شما دستگاه خود را از طریق یک بانک و یا شرکت خدماتی تهیه می کنید و بابت آن هیچ گونه هزینه پرداخت نمی کنید، اما شما موظف هستید که قوانینی که بانک یا شرکت طرف قرارداد به شما می گوید را رعایت کنید تا بتوانید دستگاه کارتخوان را تهیه و استفاده کنید. یکی از قوانین رایج و مشترک در بین همه بانک ها و شرکت ها داشتن حساب بانکی و پس انداز قابل توجه است. یعنی اینکه شما باید در بانک مورد نظر خود مبلغی را به عنوان پس انداز داشته باشید تا دستگاه کارتخوان به شما تعلق گیرد، و مبلغ این پس انداز بسته به بانک مورد نظر متغیر می باشد و از 5 تا 20 میلیون تومان متغیر می باشد. همچنین شما بایستی متعهد شوید که با حساب بانکی خود کار کرد داشته باشید و در کنار این موضوع دستگاه شما فعال است و از آن استفاده می کنید و در هر ماه تراکنش تعیین شده بانک و شرکت ارائه دهنده را انجام دهید، اگر فروش شما از میزان تعیین شده بانک و شرکت کمتر باشد، دستگاه توسط بانک و یا شرکت ارائه دهنده ضبط می شود. همچنین دستگاهی که توسط این مراکز به شما داده می شود معمولا دست دوم و یا دست چندم است و خرابی های متعدد در آنها مشاهده می شود که تقریبا استفاده از آنها را مشکل می کند و شما هیچ انتخابی برای مدل و یا وضعیت دستگاه ندارید. با این تفاسیر مشخص می شود که تهیه دستگاه کارتخوان سیار و یا ثابت از بانک ها و شرکت های خدماتی به صورت شرایطی مقرون به صرفه نیست و بهتر است نسبت به خرید دستگاه اقدام شود.

مزایای خرید دستگاه کارت خوان سیار

کارت خوان سیار را می توان در شیوه ای دیگر و با دغدغه های کمتر تهیه کرد. در این شیوه شما با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از ودیعه بانک ها، دستگاه کارتخوان مورد نظر خود را تهیه می کنید. در این شیوه شما بر اساس علاقه و سلیقه خود یک مدل از دستگاه کارتخوان را انتخاب کرده و به صورت کاملا نو و سالم خریداری می کنید. پس از این کار دستگاه کارتخوان از سوی شرکت فروشنده بر روی حساب بانکی دلخواه شما تنظیم می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید. در این شیوه شما نیازی به سپرده بانکی ندارید و شروط حداقل تراکنش بانکی از شما برداشته می شود و به عبارت ساده تر شما مالک دستگاه کارتخوان هستید و می توانید از آن به میزان دلخواه و در موارد مورد نیاز استفاده کنید. برای خرید دستگاه کارت خوان سیار اطلاع از مدل های آنها می تواند کمک شایانی به خرید دستگاه کند به همین دلیل در ادامه انواع دستگاه کارت خوان سیار معرفی می شوند.

آشنایی با مدل های معمولی انواع دستگاه کارت خوان سیار

کارت خوان سیار در نسل های متعددی روانه بازار شده و نسل اول دستگاه های کارت خوان سیار مدل های معمولی هستند که تمام امکانات کارت خوان­های ثابت ( تلفنی و شبکه ای) را در بر دارند. آنها بجای اتصال با سیم به تلفن یا شبکه، از شبکه موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. در این دستگا­ه ها محفظه­ای کوچک برای قرار دادن سیم کارت همچون موبایل وجود دارد و شما می توانید با قرار دادن یک سیم کارت از اپراتورهایی مانند ایرانسل، همراه اول و ... در آنها برای اتصال به شبکه اینترنت استفاده کرده و با استفاده از فن­آوری GPRS اطلاعات را ارسال یا دریافت کنید. این دستگاه ها برای چاپ رسید احتیاج به رول کاغذی دارند و همیشه باید کاغذ در دستگاه وجود داشته باشد تا آنها عملیات خود را انجام دهند. مهم­ترین مزیت این دستگاهها نسبت به کارت خوان های ثابت شامل موارد زیر است:

  • قابلیت جابجایی و حمل و نقل
  • عدم احتیاج به ارتباط سیمی و استفاده از سیم کارت برای برقراری ارتباط با بانک عامل
  • عملکرد سریعتر
  • باطری قابل شارژ با کارکرد طولانی و عدم احتیاج دائم به سیم برق

آشنایی با مدل های موبایلی (M.POS)  انواع دستگاه کارت خوان سیار

کارت خوان سیار موبایلی (M.POS) یکی از نمونه های محبوب پایانه های فروش به شمار می رود. این دستگاه­ها که نمونه بعدی توسعه یافته از نوع سیار هستند، شبیه به یک موبایل یا تبلت بوده و دارای حجم و وزن کمتری نسبت به نمونه­های معمول می باشند. این دستگا­ه ها مشابه با نمونه­های معمول کار می کنند و تمام مزیت های آنها را دارند، با این حال از طریق فناوری بلوتوث به گوشی موبایل متصل شده و عملیات خود را انجام می دهند. در این دستگاه­ها شکاف موجود برای کشیدن کارت بانکی در دیواره کناری دستگاه یا در زیر دستگاه قرار دارد و برخلاف نوع معمول از جلو مشخص نیست که به زیبایی پیکربندی دستگاه کمک می کند.  یک مزیت مهم کارت خوان سیار موبایلی در این است که  برخلاف نوع معمول، بعد از انجام عملیات رسید چاپی تولید نمی کند و در عوض اطلاعات تراکنش را به شماره موبایل دارنده ارسال می کند. بنابراین نیاز به رول های کاغذی نیست که در هزینه و مصرف صرفه­جویی می شود و مشکل عدم کارکرد دستگاه به خاطر تمام­شدن رول در آن وجود ندارد. مزیت دیگر آنها نسبت به نوع معمول در امکان اتصال به انواع اپلیکیشن های موبایل و تبلت می باشد در نتیجه برای کسب و کارهایی که در ارائه خدمات خود از اپلیکیشن اختصاصی نیز استفاده می کنند، بسیار مفید است.

آشنایی با مدل های اندرویدی (PDA. POS) انواع دستگاه کارت خوان سیار

کارت خوان سیار اندرویدی (PDA. POS)  نمونه های محبوب کارت خوان ها به شمار می روند. کارت خوان های اندرویدی نمونه جدیدتر دستگاه­های کارت خوان سیار هستند که دارای سیستم عامل اندروید بوده و به صورت کاملاً لمسی (بدون دکمه بر روی دستگاه) ساخته می شوند. این دستگاهها تمام مزیت­های نوع معمول دارند و پیشرفته­تر از نوع معمول و موبایلی عمل می کنند. کارت خوان سیار اندرویدی مجهز به دوربین و حافظه جانبی بوده و اموری مثل چاپ رسید، اسکن و خواندن بارکد را انجام می دهد. آنها می توانند به طرق مختلف مثل استفاده از بستر GPRS، بلوتوث و وای فای به سیستم بانکی متصل شده و عملیات تراکنش و سایر امور را انجام دهند.

ویژگی لمسی بودن باعث حذف دکمه در این کارت­خوان­ها شده و بدین ترتیب مشکل خرابی و عملکرد ضعیف کلیدها که در مدل های دکمه دار بعد از مدتی بوجود می آید، در آنها وجود ندارد. یک مزیت مهم آنها این است که به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید امکان نصب اپ­های مختلف از جمله اپ­های حسابداری و مالی بر روی آنها وجود دارد که قابلیت­های کاری آنها را بسیار افزایش می دهد. در کل این دستگاه­ها برای تمام مشاغل چه در داخل فضای کاری و چه در بیرون از محیط کار مناسب هستند. در این دستگاهها همچون نمونه­های معمول تعداد تراکنش بانکی باید از یک حد بالاتر باشد و مشکل دیگر کارت خوان اندرویدی قیمت خرید آن است که از نمونه های معمول و موبایلی بیشتر می باشد.

چگونه دستگاه کارت خوان سیار بخریم و چگونه صاحب کارت خوان شویم؟

کارت خوان سیار ابزاری است که برای خرید آن بایستی حتما به شرکت ها و مراکز معتبر مراجعه کرد زیرا این ابزار برای راه اندازی و همچنین در مواقع لزوم نیاز به پشتیبانی دارند و حتما باید مرکز فروشنده کار پشتیبانی آنها را نیز انجام دهد. متاسفانه امروزه خرید و فروش کارت خوان به یک شغل و کسب و کار برای بسیاری از افراد تبدیل شده و بسیاری از افراد ناآگاه خرید خود را از آنها انجام می دهند و همین موضوع باعث می شود در مدت کوتاهی از خرید خود پشیمان شوند و یا نتوانند از دستگاه مورد نظر کارایی مناسب را دریافت کنند. در واقع امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و حتما خرید کارت خوان سیار بایستی با مشورت افراد آگاه و از شرکت های معتبر انجام شود. یکی از این مراکز معتبر  برای خرید دستگاه کارت خوان سیار، شرکت «ارتباط 24» است که در ادامه با این مجموع بیشتر آشنا می شویم.

خرید دستگاه کارت خوان سیار از شرکت ارتباط 24

کارت خوان سیار دارای مدلهای مختلفی است و با قیمت های گوناگونی عرضه می شود. برای خرید یک دستگاه سیار با ویژگی های عالی و مناسب می توانید از خدمات فروش کارت خوان شرکت معروف  «ارتباط 24»  استفاده کنید. این شرکت برندهای معروف و مختلفی از دستگاه کارت خوان از جمله پکس، وریفون، SZZT و غیره را با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی به مشتریان خود عرضه می کند. قیمت کارت خوان سیار بستگی به نوع آن معمول، موبایلی یا اندرویدی دارد که هر سه توسط شرکت «ارتباط 24 عرضه می شوند. مزیت های مهم خرید کارت خوان سیار یا پوز سیار از شرکت «ارتباط 24» را می توان موارد زیر در نظر گرفت:

1)       روند خرید سریعتر و راحت¬تر نسبت به بانک (چند روز بعد از ارائه مدارک و تکمیل فرم¬های مربوطه)

2)       مالکیت قطعی و بدون هیچ گونه محدودیت

3)       عدم نیاز به بلوکه¬کردن اولیه پول در حساب (روال معمول بانک در تحویل دستگاه به مشتری)

4)       امکان اتصال به چند حساب در چند بانک در تعدادی از مدل¬ها

5)       تنوع زیاد در انتخاب بر اساس مدل و قیمت (برخلاف بانک که مدل مربوط به طرف قرارداد با شرکت پشتیبان دستگاه را به مشتری می دهد)

6)       داشتن گارانتی سالانه

7)       پشتیبانی 24 ساعته از دستگاه بعد از خرید

کارت خوان سیار در مدل های مختلف با بهترین قیمت کارتخوان سیار در شرکت  ارتباط 24 عرضه می شوند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه می توانید به وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی www.ertebat24.com مراجعه نمایید.