پرطرفدارترین تلویزیون سال 2020 سامسونگ

درسال 2020 تلویزیون های زیادی تولید و به بازار عرضه شدند اما در این بین می توان به یکی از محصولات شرکت سامسونگ که توانست نام پرطرفدارترین تلویزیون را از آن خود کرد اشاره نمود ، تلویزیون سامسونگ TU7000 که به دلیل قیمت بسیار مناسب آن و امکانات فراوان دربین هواداران شرکت سامسونگ دارای اهمیت بسیار زیاد است که این محصول در سایزهای 50-55-58-65-70-75 در بازار وجود دارد و دراین میان نیز منظورمان همان تلویزیون سامسونگ TU7000 سایز 50 اینچ است که در ادامه به توضیحاتی در این مورد می پردازیم.

تلویزیون سامسونگ TU7000 50 اینچ در سال 2020 توسط کمپانی سامسونگ تولید و عرضه‌ی بازار شد. این محصول با بهره گیری از امکانات پیشرفته ‌موجب شده جزو یکی از محصولات پرفروش‌ بازار باشد. این تلویزیون با سایز 50 اینچ مناسب نشیمن های متوسط می‌باشد که با کیفیت تصویر بینظیر 4K شما را به دیدن تصاویری خارق‌ العاده دعوت می‌کند. سرعت رفرش تصویر 60 هرتز واقعی و Motion Rate 120، پردازنده تصویر Crystal Processor 4K و فناوری PurColor به تولید صحنه‌های جذاب کمک می‌کنند و تصاویری زیبا را در معرض دید قرار می‌دهند. نشستن پای تلویزیون با همچین کیفیتی در کنار کیفیت صدای 20 وات هر کاربری را ساعت ها با خود درگیر می کند. توسط فناوری Multiroom Link در هر نقطه از خانه شاهد صدا باشید و بدون افت کیفیت از شنیدن موسیقی های مورد علاقه در هر نقطه‌ای لذت ببرید. اما مهم‌تر از همه در کنار عصر تکنولوژی می‌رسیم به سیستم عامل با قابلیت اتصال به اینترنت. سیستم عامل تایزن مختص کمپانی سامسونگ بوده که از قابلیت‌های هوشمند زیادی برخوردار می‌باشد. با قابلیت اشتراک گذاری، تلویزیون‌ و موبایل با هم مچ می‌شوند. تلویزیون سامسونگ 50 اینچ  سازگار با دستگاه‌های اپل با قابلیت airplay نیز می‌باشد و شما دیگر نگران متصل کردن دستگاه‌های اپل خود نباشید تمامی ویژگیها از امکانات این ال ای دی می‌باشد که توسط آن می‌توانید نمایی روًیایی را به خانه‌ خود ببخشید و مانند یک تابلو با منظر‌ه‌ی زیبا استفاده کنید.

پایه‌های دو شاخه‌ای به راحتی وزن تلویزیون 50 اینچ را متحمل می‌شوند و همچنین با وجود توانایی مدیریت کابل‌ها نظم مرتبی به اطراف تلویزیون می‌بخشند. مخفی شدن کابل‌ها درون پایه‌ها از هرج و مرج و شلوغی جلوگیری می‌کنند و هیچ نشانی از سیم‌های پخش شده نمی‌ماند. همچنین سامسونگ با قرار دادن شیارهای در قسمت پشتی تلویزیون که میتواند به شما در رد کردن کابلها به هر سمت از تلویزیون کمک کند و این هم باعث میشود از به هم ریختگی کابلها در قسمت پشتی تلویزیون جلو گیری شود.

فرمت استاندارد تصویر HDR جزئیات تصویر را به صورت کلی به نمایش می‌گذارد. همراه با این فرمت استاندارد صحنه ها با عمق و کنتراست بالایی همراه با رنگ هایی شاد و زنده نشان داده می شود. پس نگران کیفیت پایین برنامه‌هایتان نباشید چرا که دیدن صحنه های تاریک نیز با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها بر روی نمایشگر پخش می شود.HDR مخفف High Dynamic Range است و به تکنیکی اطلاق می‌شود که در هر دو صحنه روشن و بسیار تاریک، جزئیات مربوط به محتوا را بیان می‌کند. اینکار تصویر خروجی طبیعی و واقعی‌تر حتی با طیف گسترده‌ای از کنتراست ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در صحنه غار بسیار تاریک، تلویزیون‌های HDR ظاهر و رنگ دیوارهای غار و همچنین بافت آن را نشان می‌دهند. و در صحنه‌ای با قایق بادبانی در اقیانوس، پرتوهای جداگانه آفتاب بدون در نظر گرفتن زمینه نور آفتاب روشن می‌درخشند. احتمالاً اکنون این مقاله را از روی صفحه رایانه یا تلفن همراه خود می‌خوانید و اگر دستگاه شما از HDR پشتیبانی نمی‌کند، تجربه و درک کامل آنچه را که HDR واقعاً می‌تواند انجام دهد، از دست می‌دهید. بنابراین به خودتان لطف کنید و از نزدیک‌ترین فروشگاه الکترونیکی خود دیدن کنید و کیفیت تلویزیون HDR را برای خود تجربه کنید زیرا با دیدن باور خواهید کرد.

یکی از محبوب ترین سیستم‌ عامل‌های موجود بر روی تلویزیون‌ها، سیستم عامل تایزن مختص سامسونگ می‌باشد که با پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها لحظات خوش و فراموش نشدنی را برایتان فراهم می سازد. این سیستم عامل با قابلیت اتصال به اینترنت سرگرمی‌های فوق‌العاده‌ای نظیر جستجو در دنیای وب، پخش برنامه‌های YouTube ، Netflix و همچنین بسیاری دیگر از برنامه‌ها را برایتان فراهم می‌سازد. دستیار صوتی Alexa، Bixby و Google Assistant، برنامه‌ی Apple AirPlay 2 و قابلیت اتصال به موبایل از طریق DLNA و Mirroring از قابلیت‌های بخش هوشمند این ال ای دی 2020 می‌باشند. همانطور که از نحوه‌ی نام بردن این قابلیت‌ها پیداست درمی‌یابیم چه عملکردی دارند. مثلا اتصال به موبایل هر آنچه بر روی موبایل دارید را می‌توانید بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون ببینید یا توسط دستیار‌های صوتی آنچه را که سوال دارید از تلویزیون بپرسید و منتظر پاسخ باشید. این سوالات ممکن است در مورد خاموش کردن دستگاه، آب و هوا، اخبار و یا هر سوًال دیگری باشد. پشتیبانی از برنامه‌ی smart things امکان متصل شدن دیگر لوازم هوشمند خانه را فراهم می‌کند تا بتوانید کنترل وسایل‌های دیگر را نیز در اختیار بگیرید. ریموت کنترل چند منظوره این امکان را فراهم می‌کند تا علاوه بر تلویزیون دستگاه‌های دیگر را نیز کنترل کنید.

مشخصات پرطرفدارترین تلویزیون سال 2020 سامسونگ  TU7000

سال ساخت

سال ساخت 2020

صفحه‌نمایش

اندازه صفحه‌نمایش 49.5 اینچ
نوع پنل VA LCD
نوع صفحه تخت
دسته‌بندی رزولوشن 4K-UHD
رزولوشن پنل 2160 × 3840 پیکسل
نوردهی پس‌زمینه Edge LED
نسبت تصویر 16:9
سازنده پنل سامسونگ
HDR دارد
نرخ بازسازی تصویر 60 هرتز
پخش سه‌بعدی ندارد
تبدیل محتوای دو‌بعدی به سه‌بعدی  ندارد
تبدیل محتوای سه‌بعدی به دو‌بعدی  ندارد
پشتیبانی از فضای رنگی‌ گسترده  ندارد
ارتقای رزولوشن تصویر ندارد
سایر ویژگی‌های مرتبط با تصویر - قابلیت Motion Rate 120 برای شبیه‌سازی محتوای با نرخ فریم بالا و نمایش نرم‌تر تصاویر

- موتور Crystal Provessor 4K

- ارتقا دهنده رنگ PurColor

- قابلیت Clean View برای حذف نویز از تصاویر دریافتی

صدا

سیستم اسپیکر 2 کاناله
تعداد بلندگو 2 بلندگوی 10 وات
تعداد ساب‌ووفر ندارد
توان کلی سیستم صوتی 20 وات
جهت خروجی صدا رو به پایین
استاندارد‌های صوتی پشتیبان‌شده‌ Dolby

نرم‌افزار

رابط کاربری هوشمند دارد
نوع رابط هوشمند تایزن 5.0
فرمت‌های ویدیو‌یی پشتیبان‌شده 3GPP، AVI، ASF، Flash Video، H.263، H.264، H.265، MKV، M2TS، MP4، MPEG-4، TS، VC-1، VP7، VP8، VP9، VOB، VRO، WebM، WMV
فرمت‌های تصویری پشتیبان‌شده JPEG، GIF، PNG، MPO، BMP
فرمت‌های صوتی پشتیبان‌شده AAC، FLAC، M4A، MIDI، MP3، OGG، WMA، APE، AIFF، ALAC
مرورگر وب دارد
سایر قابلیت‌ها - پشتیبانی از دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ (Bixby)

- پشتیبانی از Google Assistant

- پشتیبانی از Amazon Alexa

- قابلیت WiFi Direct برای اتصال بی‌سیم بدون واسط دو دستگاه

- حالت بازی

- قابلیت Ambient mode برای یکپارچه سازی تصویر پس زمینه با فضای پشت تلویزیون

- قابلیت انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون

- پشتیبانی از موس و کیبورد سیمی

- سازگار با اپلیکیشن SmartThings سامسونگ

درگاه‌های ارتباطی

تعداد درگاه USB 1
تعداد درگاه HDMI 2
پشتیبانی از ARC دارد
پشتیبانی از HDMI CEC دارد
رابط کامپوزیت (AV) ندارد
رابط کامپوننت ندارد
وای‌فای WiFi 802.11ac
بلوتوث نسخه 4.2
درگاه شبکه دارد
ورودی آنتن دارد
خروجی صدای دیجیتال اپتیکال دارد
خروجی صدای دیجیتال کواکسیال ندارد
خروجی صدای دیجیتال S/PDIF ندارد
درگاه کارت حافظه ندارد
خروجی هدفون ندارد

سخت‌افزار و سایر امکانات

پردازنده Crystal Processor 4K
گیرنده دیجیتال ATSC/ClearQAM
گیرنده آنالوگ دارد
حسگر نور محیط دارد
دوربین ندارد
تشخیص دستورات حرکتی ندارد
DLNA دارد
قابلیت کست و اشتراک بی‌سیم محتوا دارد

مشخصات فیزیکی

رنگ مشکی
ابعاد بدون پایه 6 × 64.5 × 111.7 سانتی‌متر
ابعاد با پایه 24.8 × 71.3 × 111.7 سانتی‌متر
وزن بدون پایه 11.3 کیلوگرم
وزن با پایه 11.6 کیلوگرم
ابعاد بسته بندی 14.9 × 77.9 × 126.4 سانتی‌متر
وزن بسته بندی 16 کیلوگرم
اتصال به دیوار دارد
نوع پایه دو پایه کناری با طراحی دوشاخه
منبع تغذیه 110 تا 240 ولت برق متناوب شهری با فرکانس 50 تا 60 هرتز
حداکثر توان مصرفی 135 وات
اقلام همراه - ریموت کنترل TM2050A

- کابل برق

- دفترچه راهنما

کجا خرید کنم: برای خرید این محصول بی نظیر شرکت سامسونگ میتوانید به فروشگاه اینترنتی سلام بابا مراجعه کنید.و کالا را درب منزل تحویل بگیرید.