خانه لوکس و هوشمند با قفل اثر انگشتی

این روزها خانه هوشمند برای دستیابی به امنیت و آرامش به شدت فراگیر شده است. علاوه بر این موارد هوشمند سازی حس خوب همگام بودن با تکنولوژی و لوکس بودن را به شما میدهد. شاید با خود فکر کنید هوشمند سازی منزل نیاز به تغییرات بنیادی و اساسی دارد و هم چنین نیازمند هزینه گزاف و سنگین است.

 اما خوب است بدانید خرید چند آیتم هوشمندانه مانند قفل دیجیتالی و دستگیره الکترونیکی و مواردی از این قبیل میتوانید آغاز راه هوشمند سازی منزل شما باشد و کنترل بسیاری از موارد را از راه دور داشته باشید. همچنین بر زیبایی خانه خود بیفزایید.

قفل دیجیتالی

همانطور که میدانید امنیت همواره مورد توجه و اولویت زندگی انسان‌ها قرار داشته است. در گذشته جهت تامین اشیای با ارزش، از بانک‌ها و زندان‌ها استفاده می‌شد که به نوبه خود دارای ریسک و خطرات بسیار زیادی بود. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی از طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای شخصی که مبتنی بر وب، بیومتریک و … می‌باشد، جهت تامین امنیت استفاده می‌شود.

 یکی از پیشرفته‌ترین وسایل امنیتی و بزرگترین موفقیت در این زمینه، اضافه نمودن سیستم‌های بیومتریک به وسایل امنیتی خانه و یا محل کار می‌باشد. یکی از این وسایل امنیتی که از سیستم بیومتریک جهت شناسایی اثر انگشت استفاده می‌نماید، قفل اثر انگشتی درب می‌باشد.

جالب است بدانید امکان اینکه اثرانگشت دو انسان با هم مشابه باشد تقریبا یک به شصت و چهار میلیارد است و این بدین معنی است که از هر 64 میلیارد نفر شاید فقط دو نفر اثر انگشت مشابه یکدیگر داشته باشند.

همه ی انسان‌ها با داشتن الگوهای منحصر به فرد در تک تک انگشتان خود که برای هر شخصی مختص خود آن می‌باشد، این توانایی را دارند که با استفاده از این ویژگی امنیت محل زندگی و کار خود را افزایش دهند.

این امر باعث افزایش امنیت قفل اثر انگشتی می‌شود. از مزیت‌های این نوع قفل‌ها همانطور که بیان شد، استفاده از اثر انگشت جهت باز نمودن درب می‌باشد. به این ترتیب نگرانی بابت جا گذاشتن و یا گم نمودن کلید و یا فراموشی رمز برای همیشه از بین می‌رود.

قفل اثر انگشتی

مزایای استفاده از قفل هوشمند و دستگیره الکترونیکی چیست؟

  • امکان کنترل منزل از را دور

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این قفل ها امکان کنترل از راه دور آنها به وسیله گوشی های هوشمند است، با استفاده از آنها حتی اگر کیلومترها دورتر از منزل هستید قفل درب منزل خود را کنترل نمایید به راحتی برای افراد باز یا دوباره قفل نمایید.

  • شکل ظاهری مدرن و زیبا

شاید یکی از اصلی ترین انگیزه ها برای انتخاب یک قفل دیجیتالی درب ظاهر زیبا و لوکس آن باشد، این قفل ها با ظاهری مدرن و طراحی زیبا، ظاهر زیبایی به منزل شما خواهند بخشید.

  • امکان ثبت کردن ورود و خروج ها

اگر بر روی درب منزل یا محل کار خود از انواع مختلف قفل هوشمند استفاده کنید، شما میتوانید ورود و خروج افراد را به سادگی ثبت کنید و همچنین دسترسی به منزل یا محیط کار خود را از راه دور رصد نمایید.

  • عدم نیاز به کلیدهای دردسر ساز و کاهش ریسک گم کردن آنها

برای باز کردن این قفل ها نیازی نیست که از کلیدهای قدیمی و مکانیکی استفاده کنید، برای باز کردن این قفل ها بسته به تکنولوژی به کار رفته در آنها به راحتی می توانید با استفاده از قفل اثر انگشتی ، قفل کارتی، قفل رمزی و یا استفاده از بلوتوث گوشی هوشمند به سادگی درب را باز کنید و نگران جا گذاشتن کلیدهای خود نباشید.

  • امکان ایجاد دسترسی های محدود و کنترل شده برای افراد متفاوت

با استفاده از قفل هوشمند این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید برای افراد دسترسی های متفاوتی تعیین نمایید، مثلا میتوانید به پرستار والدین مسن خود دسترسی جداگانه ای بدهید که در ساعت و روزهای خاصی بتواند وارد منزل شما شود.

  • ایمنی بالای قفل دیجیتالی و دستگیره الکترونیکی 

با توجه به خصوصیات این قفل ها که بررسی کردیم میتوان پی به امنیت بالای آنها برد. در ضمن چنانچه کوچکترین دستکاری در آنها برده شود و عملی غیر عادی اتفاق بیفتد به وسیله آلارم به شما هشدار خواهد داد.

این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورتی که رمز به صورت اشتباه وارد شود و یا به قفل ضربه زده شود، به سرعت زنگ هشدار درب به صدا در می آید تا کوچکترین خللی در امنیت منزل یا محل کار شما به وجود نیاید.

  • مجهز بودن دستگیره الکترونیکی به سیستم ضد شوک

جالب است بدانید که امروزه سیستم قفل دیجیتالی به گونه ای طراحی شده که حتی در برابر ولتاژ غیر مجاز (شوک) هم فعال می شود. به این نحو که اگر قفل در برابر شوک یا همان ولتاژ غیر مجاز قرار بگیرد، فعال می شود و سیستم قفل را خاموش می کند. این مزیت قفل دیجیتالی سیستم ضد شوک نامیده میشود، که با برخورداری از این مزیت احتمال هیچ گونه سرقتی وجود ندارد.

نکات مهم در خرید قفل دیجیتالی

حال که به معرفی کاملی از قفل های دیجیتالی از جمله قفل اثر انگشتی پرداختیم خوب است به ذکر نکاتی در مورد خرید دستگیره الکترونیکی و قفل دیجیتالی بپردازیم تا اگر قصد خرید دارید، بتوانید خرید موفقی داشته باشید.

  • تقریبا اکثر مدل های مختلف قفل دیجیتالی را می توان بر روی انواع درب های ورودی نصب نمود. اما پیش از نصب باید از عملکرد صحیح درب خود اطمینان حاصل نمایید.
  • مشخصات درب نیز برای نصب قفل دیجیتالی بسیار مهم می باشند. برای مثال فاصله بائو درب باید حداقل ۱۰ سانتی متر باشد تا بتوان قفل را نصب نمود.
  • قبل از خرید قفل دیجیتالی باید به این نکته توجه کنید که چه نوع قفلی با چه ویژگی برای خانه شما مناسب می باشد چراکه مدل های مختلف قفل دیجیتالی دارای خصوصیات و ویژگی های متفاوتی هستند و بهتر است قبل از خرید نیازهای خود را به طور کامل مشخص کنید تا خرید خوبی را تجربه کنید.

 

دستگیره الکترونیکی

خرید دستگیره الکترونیکی از مجموعه بزرگ کارن

فروشگاه قفل های دیجیتالی کارن، به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی ارائه کننده قفل‌های دیجیتال کره‌ای (قفل دیجیتال سامسونگ، قفل دیجیتال گیت من، قفل دیجیتال روک و … ) در ایران، از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه فروش سیستم‌های امنیتی و قفل‌های دیجیتال آغاز نموده است.

 این مجموعه در حال حاضر به‌عنوان تنها نمایندگی رسمی و انحصاری قفل‌های دیجیتال YALE (یال) زیرمجموعه کمپانی ASSA ABLOY (اسا ابلوی) سوئد در ایران به‌حساب می‌آید. لازم به ذکر است قفل‌های دیجیتال یال به‌عنوان یک برند بین‌المللی (اروپایی-آمریکایی) یکی از پرفروش‌ترین قفل‌های دیجیتال در جهان بوده که بالاترین ضریب امنیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • شما با خرید هر مدل قفل‌ دیجیتال اعم از برندهای یال، سامسونگ، گیت من، اورنت، H-GANG و HIONE و … از یک سال گارانتی تعویض استفاده کنید. (در صورت بروز هرگونه مشکل در قفل به غیر از شکستگی، تمامی قفل الکترونیکی به صورت رایگان تعویض می‌شود.)
  • تمام قفل‌های دیجیتال شرکت کارن دارای 15 سال خدمات پس از فروش می‌باشند.
  • شرکت کارن به‌صورت شبانه روزی آماده‌ حل مشکلات احتمالی و پاسخگویی به مشتریان می‌باشد.
  • تمامی قفل‌های دیجیتال شرکت کارن دارای استانداردهای معتبر جهانی در زمینه‌ی امنیت، ساخت و کیفیت می‌باشند (KS&KPS و iReavo و DIN و …)

همچنین این شرکت به عنوان تنها نمایندگی رسمی و انحصاری قفل‌های دیجیتال YALE (یال) و زیر مجموعه‌ کمپانی اسا ابلوی سوئد در ایران می‌باشد که خدمات پس از فروش این نوع از قفل‌های دیجیتال اروپایی و آمریکایی به شرح زیر می‌باشد:

  • 12 ماه گارانتی تعویض از زمان خرید قفل دیجیتال و نصب آن.
  •  سال خدمات پس از فروش.
  •  پشتیبانی 24 ساعته شرکت کارن.

با مراجعه به سایت فروشگاهی قفل دیجیتال کارن به آدرس اینترنتی karenddl.com  خرید مطمئن و متناسبی انجام دهید.