اطلاعاتی کامل درباره ی کتاب

چرا باید کتاب بخوانیم؟

کتاب خواندن و مطالعه کردن یکی از راه هایی است که بشر می تواند قدرت ذهن خود را افزایش داده و با آگاهی کسب کرده از آن زندگی خود را نجات بخشد. همیشه در همه جای دنیا تاکید زیادی به خواندن کتاب می شود. خلاقیت موضوعی بسیار مهم است که می تواند زندگی هر انسانی را دگرگون نماید. مطالعه کردن تاثیر بسیار زیادی را در افزایش خلاقیت ذهنی دارد. افرادی که مطالعه مستمر و زیادی را دارند معمولا درک بیشتری از توانایی های خود پیدا کرده و در طول زندگی روزمره خود بیشتر می توانند تئوری ذهنی داشته باشند.

قدرت تخیل نیز با افزایش یافتن خلاقیت بیش از پیش می گردد. توانایی ترسیم زندگی مسائل روزانه می تواند کار ساده ای به نظر برسد اما باید گفت که اغلب افراد در این مورد اشکالات اساسی دارند. مدیریت زمان و ذهن کار چندان ساده ای نیست. با افزایش میزان مطالعه شما می توانید ترسیم بهتری از وقایع اطراف خود داشته باشید و به راحتی از پس کنترل کردن آن ها برآیید. افزایش قدرت حافظه نیز با خواندن کتاب افزایش پیدا می کند. اگر در به یادآوری مسائل گذشته دچار مشکل هستید و حافظه تان یاری نمی کند، پیشنهاد می شود که حتما مطالعه روزانه کتاب را در برنامه خود قرار دهید. به طور کلی مطالعه کردن کتاب می تواند کمک زیادی را برای بالا بردن کیفیت زندگی نماید.

70

 

خرید کتاب راهی خوب برای پیشرفت

کتاب یکی از ابزارهای ساده و بسیار مفید برای افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی می باشد. فرهنگ کتاب خوانی یکی از مهم ترین فرهنگ هایی است که در جوامع پیشرفته می توان آن را مشاهده نمود. متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین تر از سایر کشورها می باشد. جامعه ای که توانسته باشد این فرهنگ را به خوبی در بین مردم ترویج دهد شاهد موفقیت ها و پیشرفت های زیادی خواهد بود.

واقعا چقدر حاضر هستید مقداری از حقوق ماهیانه خود را صرف خرید کتاب نمایید؟ بیشتر ما در طول ماه پول خود را برای خریدن انواع لباس ها و یا خوراکی ها صرف می کنیم. ممکن است کالاهای گران قیمتی را بخرید اما هرگز این فکر را نکنید که چرا دارید پول زیادی را برای آن می پردازید. حال اگر کتابی را دیدید و دوست داشتید آن را بخرید سعی می کنید پول کمتری را پرداخت نمایید. خرید کتاب و هزینه کردن برای مطالعه نوعی سرمایه گذاری دراز مدت است. شما می توانید اطلاعات ارزشمندی را با مطالعه کردن کسب نمایید.

71

در مورد چاپ کتاب چه می دانید؟

اگر فردی هستید که در حوزه و زمینه خاصی اطلاعات مفیدی دارید شاید به فکر چاپ کتاب افتاده باشید. بسیاری از نویسندگان معروف دنیا با چاپ کردن اولین کتاب خود که امیدی به فروش زیاد آن نداشتند، معروف شدند. البته توجه داشته باشید که برای چاپ کتاب حتما باید اطلاعاتی مفیدی جهت ارائه داشته باشید. بعد از تحویل مطالب گردآوری شده به انتشارات و چاپ معتبر، باید ویراستاری مطالب صورت بگیرید. هر کتابی قبل از چاپ حتما باید توسط یک ویراستار حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد تا از لحاظ نگارشی دارای هیچ اشکالی نباشد.

وقتی کتاب شما ویرایش شد، باید برای گرفتن مجوز چاپ اقدام نمایید. گرفتن مجوز برای چاپ کردن هر کتابی لازم و ضروری می باشد. طراحی نمودن جلد و صفحات کتاب یکی دیگر از گام ها در چاپ کتاب می باشد. بهتر است خود نویسنده با کمک گرافیست های حرفه ای اقدام به طراحی کتاب نماید. آخرین گام در این موضوع صحافی کردن کتاب می باشد. بعد از سپری کردن تمامی این مراحل چاپ کتاب انجام شده و می توان آن را برای فروش به کتاب فروشی ها ارائه نمود. بهتر است قبل از هر کاری یک مشاوره خوب با متخصص داشته باشید.

72

انتشار کتاب به چه معنی است؟

انتشار کتاب به معنی تولید و چاپ کتاب در تعداد بسیار بالا برای فروش انبوه آن در کتاب فروشی ها می باشد. بعد از چاپ کردن کتاب در انتشارات نوبت انتشار کتاب می رسد. بنابراین بهتر است برای انتشار کتاب قبل از هر کاری یک مرکز معتبر و متخصص پیدا کنید. یک کتاب خوب و مفید دارای ارزش اطلاعاتی بسیار مفیدی برای فرد می باشد. جالب است بدانید که مغز شما با خواندن کتاب کمتر دچار پیری و فرسودگی می گردد. سلول های مغزی با مطالعه کردن تحرک بیشتری را پیدا نموده و کمتر دچار پیری می شوند.

انتشار کتاب گاهی ممکن است با مشکلاتی روبرو گردد. گرفتن مجوزهای لازم از وزارت ارشاد یکی از مراحلی است که حتما باید برای انتشار کتاب اخذ شود. ممکن است گاهی در مرحله گرفتن مجوز دچار مشکل گردید. در صورتی که مطالب ذکر شده در کتاب مطابق قوانین وزارت ارشاد نباشد حتما باید مطالب ویرایش شده و بر طبق قوانین موجود نوشته شود. وجود هر گونه مشکل و خطا در ویراستاری نیز ممکن است مانع انتشار کتاب گردد. اغلب مراکز معتبر انتشار کتاب ویراستاران حرفه ای را دارند که کار ویرایش کتاب شما را انجام می دهند.

یک انتشارات معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

در صورتی که قصد چاپ کردن کتابی را داشته باشید باید به انتشارات معتبر مراجعه نمایید. اغلب کتاب های خوب و پر فروش توسط انتشارات معتبر به چاپ رسیده و منتشر می گردند. حال می خواهیم ویژگی های یک انتشارات خوب را با هم بررسی نماییم. یک انتشارات معتبر قبل از هر اقدامی حتما قراردادی را با شما برقرار می کند. تهیه کردن قرارداد کاری قبل از چاپ و انتشار کتاب اقدامی است که حتما باید انجام گردد. این قرارداد نشانگر معتبر بودن انتشارات می باشد.

وجود دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی به روز در یک انتشارات از اهمیت بسیاری برخوردار است. نشر کردن کتاب با کیفیت نیازمند وجود دستگاه های به روز می باشد. وجود نیروی انسانی حرفه ای و متخصص نیز از دیگر ویژگی های یک انتشارات معتبر می باشد. برای چاپ کتاب می توانید انتشارات امید سخن

(مولف یار ) را انتخاب نمایید. در صورتی که کتاب شما توسط یک ویراستار حرفه ای ویرایش گردد قطعا مخاطبان بسیاری را جذب خود خواهد نمود. بهتر است با تحقیق و جستجوی فراوان یک انتشارات معتبری را برای چاپ کتاب خود انتخاب نمایید. ممکن است هزینه ی چاپ در برخی از مراکز نسبت به سایرین گران تر و پر هزینه تر باشد.